Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Banden leggen  (458 keer gelezen)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 6 jaar geleden »
Insania streek verveeld de veren van haar pen glad en doopte hem een keertje in de inkt. "Waar blijft ze nou?" Zeurde Mentia. Insania haalde haar schouders op en begon met het opschrijven van het alfabet. Ze kon wel schrijven, maar dat was sinds een jaar lang en Marinus had haar erop gewezen dat ze regelmatig moest oefenen op haar handschrift. Want dat was werkelijk nog belabberd. "Ik weet niet waar ze blijft, ze zou hier rond zonsondergang zijn." Mompelde Insania in volle concentratie. "Wat was haar naam ook al weer? Do... Doo... Dee? Doodiedee? Ummh... Dom... bo? Ghihihi. Dombo wellicht." Mentia deed weinig moeite om de naam van de desbetreffende fee te herinneren. "Dominique van Pandora." Insania besloot haar tweede helft eventjes een handje te helpen. "Juist ja, die drieling personen gevallen." Mompelde Mentia in gedachten.

Insania en Dominique waren bij elkaar in een groepje gezet bij Elementaire magie om een klein project uit te voeren. Namelijk de bewerkingen en samenstellingen van elk apart element observeren. Daar moesten ze een onderzoeksverslag van maken en de twee meiden hadden afgesproken dat ze in de bibliotheek zouden beginnen met hun onderzoek.
Dominique zou wel komen als het haar uitkwam. Een magiër komt tenslotte niet op tijd, noch te laat. Hij komt precies op het moment wanneer hij nodig was. Tenminste, dat zeiden ze altijd.

« [Reactie #1] : 6 jaar geleden »
Iets over elementaire magie. Een opdracht, of zoiets. Het moest samen. Elementen vergelijken, water, lucht, aarde, blablablabla... Het was pas toen Ganymedes[1] er met zijn maatje aan begon toen Dominique zich de opdracht weer herinnerde. Ze was het allang vergeten, laat staan de afspraak met haar vampierklasgenootje in de bibliotheek.

Met een paar vellen perkament in haar ene, en een inktpotje en veer in haar andere hand haastte Domninique zich de gangen door, om zo snel mogelijk in de bibliotheek te komen. Een velkan vampier. Iedereen zei dat het meisje gek was. Zelf had ze nog nooit met haar gepraat, maar meneer Mairtín zou wel zijn redenen hebben om magie voor haar te verbieden in zijn lessen. Ze moest ook al helemaal vooraan zitten bij hem.

Maar Dominique kon niet ontkennen dat ze er best normaal uitzag, van een afstandje. Een beetje buiten adem liep ze naar haar klasgenoot toe, begroette haar en ging zitten. Ze wist niet zo goed wat ze van het meisje moest vinden.

'Ben je al begonnen?'
 1. GM toegestaan?
« Laatst bewerkt op: 6 jaar geleden door Dominique van Pandora »

« [Reactie #2] : 6 jaar geleden »
Er waren een paar minuten voorbij gegaan, nadat Insania was begonnen met het oefenen van haar handschrift, toen haar "maatje" aan kwam lopen. Ze keek op en ze glimlachte zonder haar tanden te laten zien. Moest je eens indenken: Ze waren nog niet eens begonnen en Insania had haar al weer afgeschrikt.
De fee ging naast Insania zitten en deponeerde haar spullen op de tafel[1], nadat Insania haar spullen een beetje had opgeschoven.

Insania schudde haar hoofd lichtjes en maakte daar een ontkennend geluidje bij. "Nee, ik wachtte op jou. Ik was bezig met het oefenen van mijn handschrift, sinds ik nog maar ongeveer een jaar kan schrijven is die nog niet heel erg leesbaar. Maar mijn sire zei dat ik eraan moest gaan werken dus dat doe ik." Eventjes legde ze haar veer neer en stak haar hand uit naar de fee, voor een officiële kennismaking. "Ik ben Insania Viola Desmond, prettig echt kennis te maken." Ze glimlachte en ging door met het schudden van haar hand. "En dit hier is Mentia." Ze tikte even met haar vinger tegen haar slaap. Dit keer kon ze een open lach niet onderdrukken en ze grijnsde naar het meisje. Waarschijnlijk had ze nu al het meisje in verwarring gebracht en/of bang gemaakt.
 1. Klein inhoudelijk Gm'tje, neem aan niet van groot belang.

« [Reactie #3] : 6 jaar geleden »
'Oh, oke.' Dominique ordende haar haar spullen, wachtte ongeduldig tot Insania klaar was met haar verhaal. Een simpele "nee" was voldoende geweest.

'Ik ben Dominique.' Ze gaf het vampierenmeisje een hand, die ze vervolgens wilde loslaten. Maar het meisje bleef schudden. Ongemakkelijk keek ze Insania aan, die tegen de zijkant van haar hoofd tikte. Dominique's wenkbrauwen schoten omhoog. 'Je hoofd heet-' Maar ze werd afgekapt door een harde lach. De fee trok haar hand uit de koude klauw van het kind en draaide zich terug naar de tafel. 'Doe normaal.' Ze hadden gelijk, deze vampier was gestoord.

'Zullen we nu beginnen?' Dominique was niet van plan langer te blijven dan nodig.

« [Reactie #4] : 6 jaar geleden »
Haar lach verstomde meteen door de woorden van het meisje. Ze keek het meisje serieus en non-chalant aan. "Ik meende het serieus, en ik bedoelde niet mijn hoofd. Ik heb twee gedachtes, eentje van mezelf en eentje die ik niet kan beheersen. Heb je daar enige problemen mee? Want dat is nou eenmaal hoe het is."

De vampier knikte, haar humeur ineens omgeslagen. Ze had er nog maar weinig zin in als deze fee zo tegen haar ging doen. "Ja, is prima. Als jij vuur en aarde doet, dan doe ik lucht en water wel. Is het zo goed genoeg?" Insania frummelde met haar rok. "Eigen schuld, had je mij maar niet voor moeten stellen, jij wou graag normaal zijn toch? Nou daar doe je niet echt je best in." Insania keek naar beneden. "Jij helpt me ook niet bepaald." Kaatste ze terug. "Bied je excusses aan, anders word het nooit normaal." Snauwde Mentia met een dwingerige stem. Insania zuchtte om Dominique's aandacht te krijgen. "Het spijt me dat ik zo deed, ik wilde je niet bang maken. Het is gewoon dat niemand van ons jaar me echt geaccepteerd heeft of met me wil praten, ik was denk ik ietsjes te opgewonden om met een nieuw iemand te werken dat ik niet doorhad dat ik wellicht gestoord over kon komen. Ik wou alleen maar een grapje maken om het ijs te breken." Verkondigde ze.
"Kon dat niet met wat minder woorden?" Snauwde Mentia. "Had jezelf maar wat beters moeten verzinnen."

« [Reactie #5] : 6 jaar geleden »
Dominique rolde haar ogen. Wat was het met dit kind? Op alles wat ze zei kreeg ze een stortvloed aan onzin terug. 'Oh, je hoofd heeft geen naam, maar je gedachten. Een stuk logischer inderdaad, vind ik ook.' De sarcasme liet ze er vanaf druipen. 

Ze schudde haar hoofd en begon de slordig neergedropte vellen perkament netjes te stapelen. Het kind was idioot, gestoord. Helemaal de weg kwijt. Dominique negeerde de opmerking over de taakverdeling en ging door met het voorzichtig verwijderen van het stukje kurk uit haar potje inkt. Er viel een korte stilte. Haar veer lag aan de rand van de tafel. Ze pakte hem op en begon met het uiteinde haar kin te kietelen. Nu begon Insania uitgebreid haar excuses te maken. Dominique sloot haar ogen en zuchtte. Ik wilde je niet bang maken, blablabla, niemand mag mij, blablabla, ik heb geen vrienden, blablabla, ik ben zoooo zielig, blablablablablanlablaaaagh.

'Hoe ben jij toegelaten op deze school?' Dominique had zich plotseling terug gedraaid zodat ze Insania weer aankeek. De veer was terug op tafel gelegd.
« Laatst bewerkt op: 6 jaar geleden door Dominique van Pandora »

« [Reactie #6] : 6 jaar geleden »
Insania voelde Mentia gewoon kwader en kwader worden na de reacties van de fee. Het gezicht van de vampier vertrok in kwaadheid toen het meisje het lef had om te vragen hóé ze hier was aangenomen. Insania stond met een rotvaart op en plette haar veer zowat toen ze die terug op de tafel drukte. Daarna bleef ze voor een paar secondes stil staan, kreeg weer controle over haar gezicht, liep met een uitdrukkingloos gezicht naar de dichtstbijzijnde boekenkast en begon daar verschillende rugtitels af te lezen.

"Nou het is eigenlijk heel gemakkelijk, je vult een formuliertje in, die stuur je op en dan krijg je reactie terug of je bent aangenomen of niet..." Insania, die graag vuur met vuur bestreed, glimlachte om haar eveneens sarcastische opmerking. Het boek dat ze net had open gedaan om de inleiding snel door te lezen, sloeg ze met één hand dicht. "Maar begrijpelijk dat je zo iets vraagt, aangezien je me niet zo slim lijkt." Voegde ze nog in haar hoofd eraan toe. Het lag net op het puntje van haar tong, maar ze hield zich in.

Vergeet het maar, Insania had geen zin er meer in om vriendschap met dit meisje te sluiten. En zeker niet wanneer ze zich zo gedroeg, dan haakte Insania al snel af. Nee, dan was Mentia nog altijd een beter gezelschap.

« [Reactie #7] : 6 jaar geleden »
Het was gewoon angstaanjagend hoe Insania deed. Dominique deed haar best niet te laten zien hoe ze zich voelde en niet te erg te schrikken toen de vampier plotseling omhoog schoot. Misschien moest ze beter op haar woorden letten. Misschien was dat wel een goed plan.

Dominique bleef naar Insania kijken. Ze zag hoe ze naar een willekeurige boekenkast liep en de titels aflas.  Toen de vampier aan een erg overdreven sarcastisch anwoord begon op haar eerder gestelde vraag ontspande Dominique enigzins. Ze draaide zich terug en pakte de veer van tafel. Ze wilde hier zo snel mogelijk klaar zijn, dat wist ze zeker.

'Als ik nu lucht en water doe, dan kan jij aarde en vuur doen.' Het klonk zakelijk. Dominique doopte de veer in de inkt en schreef groot en slordig lucht boven aan het perkament.