Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Puzzels!  (485 keer gelezen)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 11 jaar geleden »
allemaal het puzzel topic in het offtopic gezien? Anders, snel kijken! Wij gaan die punten natuurlijk in de wacht slepen^^

deel 1:

Wat is er anders?
Is de wereld veranderd?
Staat alles schots en scheef?
Het nieuwe komt. Het oude gaat.

deel 2 kost me te veel tijd met al die kleurtjes -_- die bekijk je daar maar^^ Lui

deel 3:

X
XCC
CXXXC
CXXCCCX
XCXCCCCXX
XXXXXCXXXXX
XXXXX

Die 3.. kan iemand die vertalen naar ABN? ^_^

« [Reactie #1] : 11 jaar geleden »
Je kúnt natuurlijk ook op 'quote' drukken daar, en vervolgens kopiëren wat je daar krijgt.. mét kleurcode's. Zonder vervolgens te posten..  ^_^

to be honest: ik snap er geen hout van  :redface:
No mercy for the wicked.

« [Reactie #2] : 11 jaar geleden »
Ik ook niet -_-  Maar goed punt^^

Bij die derde, Indy en ik zaten al even te puzzelen, maar je kunt die romeinse cijfers op zoveel manieren vertalen :blink: Ik zat te denken, is het niet een soort reeks getallen? bv. 10-20-25-35-40-50-55 enz.. Maargoed, misschien ook niet... want wat is de bedoeling van die puzzel? Die dingen in gewone cijfers zetten? Of nog iets anders?

goed, deel 2:

22      +14      :4        =3   
8    +19      +8 =8.1111
2 :37     +10   =7.75   
14 :8       +5  10.0540
1 :8  +1      =3.75
 9 +2     :3     =14.6667
 6    :9     +2        =12.5
22 :2       :6       =19.5
2     +11        :12 =13

Die kleuren zullen we wel iets mee te maken hebben..

« [Reactie #3] : 11 jaar geleden »
Het enige dat ik weet is dat je ze op de een of andere manier moet oplossen... MAar voor de rest snap ik er helemaal niets van...
Bck Bck

« [Reactie #4] : 11 jaar geleden »
Dat met die kleurtjes... dat heeft iets te maken met die Mr. Van Dalen... ik weet alleen niet meer wat dat ook al weer was, alleen dat ik het vorige jaar met wiskunde heb gehad!

edit: Eerst tussen haakjes, dan worteltrekken, dan X en :, dan + en -.

doe je dit bij de eerste regel: 22+14:4=3 zou je dus krijgen : 14:4= *pakt rekenmachine* 3.5 word 22+3.5=25.5...... en niet = 3... misschien moet je het naar de andere kant brengen maar nu beginnen men hersens het op te geven... Wiskunde is niet bepaalt mijn topvak... Maar op deze manier komen we dus nog niet echt ver.... waarschijnlijk is het dus idd iets met de kleurtjes
« Laatst bewerkt op: 11 jaar geleden door Aelnil Falogain »

« [Reactie #5] : 11 jaar geleden »
Zeg.. deel 3 is veranderd. Nu staat er puntjes. Misschien moeten we daar wat mee. Maar wat hebben we aan zoiets, zonder vraagstelling..

nieuwe deel 3:

..........X..........
........XCC........
......CXXXC.......
....CXXCCCX.....
...CXCCCCXX....
.XXXXXCXXXXX.
......XXXXX........

Goed, deel 2.. Misschien denk ik wel veel te simpel, maar ieder kleurtje staat er 2 keer. 1 keer als antwoord, en 1 keer als een cijfertje daarvoor. Moeten we niet alle witte cijfertjes op de goede plek zetten, dat het er bv. zo komt uit te zien:

(blauw)2 (wit) +1 =(blauw) 3^^ En zo de goede dingen bijelkaar zoeken? Maar misschien denk ik te simpel..

« [Reactie #6] : 11 jaar geleden »
*achum*  *doet mee met denken*

Van die puntjes van deel drie, ik denk niet dat die ergens voor meetellen. Ze staan daar als spaties denk ik, aangezien normale spaties niet werken.  

vb:
(normale spaties)
                          hoi
(puntjes)
..........................hoi

snappie? Deel drie moet een soort piramide-like raadsel voorstellen, denk ik ^^

En over 2, meneer van dalen.
Toevallig ken ik dat zinnetje: Meneer Van Dalen Wacht Op Antwoord staat voor de (overigens foute) volgorde waarin je moet denken.

Machten Vermenigvuldigen Delen Worteltrekken Optellen Aftrekken

daar zal wel iets mee moeten gebeuren ^^

zo, nu ook nog iets over deel 1:

Ik snap er geen hout van  -_-

Mijn bijdrage ^^

« [Reactie #7] : 11 jaar geleden »
Deel 1 is ook vaag :blink:

Wat is er anders? Euhm.. zo'n beetje alles?
Is de wereld veranderd? Lijkt me wel. De wereld veranderd iedere dag.
Staat alles schots en scheef? Letterlijk: De jonge boompjes staan een beetje scheef vanwege de wind, hierzo.
Het nieuwe komt. Het oude gaat. Wat een wijsheid!^^

Zo, ook mijn bijdrage geleverd ^_^

(men doet er verstandig aan dit niet serieus te nemen^^)

« [Reactie #8] : 11 jaar geleden »
Volgens Ehri (gratis hint)*: Deel 1 moet éérst!

*jaja. Ik kán wel lief schooien om hintjes..  B)
No mercy for the wicked.

« [Reactie #9] : 11 jaar geleden »
kun je zonder deel 1 deel twee niet oplossen dan? :huh:  *total panic*

lekker is dat... heb al zo'n twintig verschillende formules en berekeningen losgelaten op dat cijfer en kleuren deel  :lol:
Wat kijk je, is je boek uit?

« [Reactie #10] : 11 jaar geleden »
:huh:

Nou ja  dit laat ik mooi aan jullie over.

Ik weet niet of het onzin is maar Xen C's  zijn wel een telsysteem.
Alhoewel dat niet kan kloppen.
« Laatst bewerkt op: 11 jaar geleden door Floris di Risco »

« [Reactie #11] : 11 jaar geleden »
*heeft bij Google meneer van Dale wacht op antwoord ingetikt*

Wikipedia zegt dat het een rekenregel is.. Wat Aelnil ook al zei, maar waarom die kleurtjes? Die zijn dan toch niet nodig? Nouja: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rekenregel Mijn wiskunde knobbel is niet heel groot^^ Dus dat mag iemand anders oplossen^^

« [Reactie #12] : 11 jaar geleden »
maar als stap éémn eerst moet kan je er nóg zo veel formules overheen gooien als je wilt, maar dat helpt je allemaal niet zo gek veel verder wel?
Wat kijk je, is je boek uit?

« [Reactie #13] : 11 jaar geleden »
Dit topic is gesloten.