Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Overzicht Heracor  (532 keer gelezen)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 7 jaar geleden »
Spoiler (klik om te bekijken/sluiten)

Heracor
Heracori, trotse strijders! Ik heet u welkom in dit overzicht van onze dappere afdeling. U bent lid van Heracor, vernoemd naar de zoon van Heracles. Deze afdeling leidt u op tot krijgers, helden en meesters in de vechtkunsten. Het kan zwaar zijn, maar de echte Heracori schuwt ongemak noch pijn en gaat door tot het bittere eind. Trots en moed staan hoog bij u in het vaandel en u maakt de naam van Heracor, uw afdeling groot! Hier vindt u een overzicht van allerlei nuttige informatie die u kan helpen bij uw opleiding.

Vakken en leraren
Allereerst zijn hier alle vakken die onder de sectie van Heracor vallen. De eerste vijf zijn vaste Heracorvakken, de zesde en de zevende zijn keuzevakken en de laatste is een standaardvak. De naam van het vak linkt naar het deelforum waar het gegeven wordt en de naam van de leraar linkt naar zijn/haar profiel.

Geschiedenis van vechtkunst - - Vacant?
Hier wordt gekeken naar hoe de vechtkunst zich ontwikkeld heeft in de achterliggende tijd. Er wordt gekeken naar verschillen tussen vroeger en nu. Ook worden veldslagen geanalyseerd.
Strategische vechtkunsten - - Vacant?
De verschillende technieken en vechtstrategieën komen in dit vak uitgebreid aan de orde. Er wordt gekeken naar hoe verschillende rassen vechten en hoe wapens en magie gebruikt worden in een oorlog.
Vergiffen/geneeskunde - - Tetachan U. M. Mocha
Alles over vergiftigen en genezen. Het is onmisbaar in uw opleiding tot strijder om dit te kunnen. Gedurende de jaren wordt er ingegaan op verschillende soorten vergiffen en hoe men Myrofas kan genezen.
Zwaardvechten - - Fellow Merdun
De vechtkunst die de basis vormt voor de afdeling. U wordt geleerd om uzelf te verdedigen met het zwaard of de bijl. Verder wordt u geleerd aan te vallen en te duelleren.
Boogschieten - - Rhiakath N. F. Worrseyu
In zes jaar tijd wordt u als onervaren jongeling opgeleid tot een boogschutter die zichzelf kan redden in de buitenwereld. Het niveau van het vak ligt hoog, maar het is goed vol te houden bij voldoende inzet. De nobele kunst van het boogschieten getuigt van elegantie en zelfbeheersing.
Alternatieve vechtkunsten - - Vacant?
Dit vak gaat in op vechtkunsten die niet in de andere vakken ter sprake komen. Dit kunnen bijvoorbeeld oosterse vechtmanieren zijn of het gebruik van alternatieve wapens. De leraar is vrij hier zelf invulling aan te geven.
Periousia - - Olfughto
Het overleven in de wildernis is wat hier geleerd wordt. U zult leren sporen herkennen, onderkomens bouwen en andere zaken om in de wildernis te overleven. Veel van deze lessen zullen buiten gegeven worden.
Gymnastiek -  -Arthur S. Ge. Krause
Het verplichte basisvak voor iedere leerling. Gymnastiek zorgt voor meer kracht en een beter uithoudingsvermogen. Iedere Heracori hoort hier in uit te blinken, u bent tenslotte sterker dan de rest!

Leerlingen
Ook u wordt hier genoemd. Alle leerlingen die onze dappere afdeling rijk is staan hier vermeld. O, wat een gevoel van trots moet u vervullen wanneer u ook uw naam hieronder terug vindt.

Spoiler (klik om te bekijken/sluiten)

Raad van Vijf
Alle bovengenoemde leerlingen worden vertegenwoordigd door een groep van vier leerlingen, aangevoerd door uw mentor. De Raad van Vijf. Deze organiseren activiteiten en zijn een aanspreekpunt wanneer u vragen heeft. De Raad van Vijf heeft de volgende samenstelling:

Irena Eskell - - Primus
Raaó Kani - - Secundus
Hector Eskell - - Tertius
Elias Melnitz - - Quartus

Wanneer u vragen heeft over de bevoegdheden van de Raad van Vijf of u heeft interesse in deelnemen, kijkt u dan eens hier. Mocht u daarna nog vragen hebben kunt u die altijd aan uw mentor stellen.

Mentor
Mijn naam is Rhiakath N. Fe. Worrseyu en het is mij een eer mijzelf voor te mogen stellen als uw mentor. Aangezien ik tevens uw boogschietleraar ben, zult u mij meerdere keren per week ontmoeten. Mocht u vragen of problemen hebben kunt u zich melden bij de Raad van Vijf van Heracor of bij mij.

Actieve leerlingen
Eerstejaars
- Constance Bouviere (Vampier)
- Pancho Villa (Luchtelf)
Tweedejaars
- Barabas Karsilom (Centaur)
- Elias Melnitz (weerwolf)
Derdejaars
Vierdejaars
- Hector Esskel (Gorgo)
- Irena Esskel (Gorgo)
- Raaó Kani (Centaur)
- Louise Sangre (Vampier)
Vijfdejaars
Zesdejaars
Vampires aren't immortal. They're just harder to kill.
« Laatst bewerkt op: 7 jaar geleden door Aegnor Ancalimë »

« [Reactie #1] : 7 jaar geleden »
Ik presenteer u met trots de nieuwe Raad van Vijf van Heracor:

Irena Eskell - - Primus
Raaó Kani - - Secundus
Hector Eskell - - Tertius
Elias Melnitz - - Quartus

Zij zullen de mentor helpen met het aansturen van de afdeling. Mocht u vragen hebben kunt u bij hen terecht. Ik wens hen veel succes in hun tijd als Raad van Vijf-lid!
Vampires aren't immortal. They're just harder to kill.

« [Reactie #2] : 7 jaar geleden »
Zwaardvechten = Fellow Merdun, niet Pedro.
Hoe meer je zeurt, hoe minder er gebeurt.

« [Reactie #3] : 7 jaar geleden »
Klopt, moet ik nog even veranderen maar moet nog even zn profiel opzoeken ;-)

[/lui]