Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Terug van weggeweest  (558 keer gelezen)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 8 jaar geleden »
Het kon niet vermeden worden, ze zou langs de mentor moeten. Ze had begrepen dat er wisselingen waren in de mentoren en dat ze hier moest zijn, maar of dat nog klopte of dat de informatie die ze gekregen had wel waar was wist ze niet. Toch zou ze dit zo snel mogelijk moeten regelen, het was dan ook nog maar de dag nadat ze terug gekomen was, in de ochtend zelfs. Het meisje had zelfs het genoegen genomen met vrijetijdskleding, hoewel zelfs dit luxe uitstraalde, ze was immers een prinses, die droeg geen vodden, zelfs niet bij vechtkunsten of dansen, daarvoor had ze vanzelfsprekend speciaal op maat gemaakte stoffen rond haar lichaam, zoals het een waar prinses betaamde.

Ze klopte bescheiden, toch zeker op de deur en wachtte tot deze open zou gaan. Al snel zat ze in de stoel tegenover de mentor* na deze begroet te hebben. 'Het afgelopen jaar ben ik weg geweest,' legde ze uit. 'En het lijkt me zinloos om dit in de komende twee maanden in te halen.' Ze kon hooguit wat vakken afsluiten waar ze goed in was, Rhetorica bijvoorbeeld. 'Dus wilde ik het jaar over doen.' Natuurlijk wist de mentor wel wie zij was, duhu.

*Aangenomen dat ze binnen mag komen. Katiana is een jaar weg geweest en heeft dus ook geen mentorgesprek gehad, dus ze weet ook niet of ze in het goede kantoor zit of niet en of de persoon tegenover haar wel echt haar mentor is. :P

« [Reactie #1] : 8 jaar geleden »
Aeson zat achter zijn bureau, over een brief gebogen. Zijn veer schoot over het papier om een uitnodiging in woorden vast te leggen. Naast hem op zijn bureau lag al een stapeltje brieven, een voor een aan andere docenten gericht. Sommigen had hij nu al vluchtig gesproken, maar hij wou toch een kort (of lang) gesprek met ieder om hen te leren kennen.

Maar hij moest deze bezigheid stoppen toen iemand op de deur klopte om binnen gelaten te worden. Aeson opende de deur en het bleek een jonge elf te zijn met een mooi gezichtje. Snel probeerde hij haar naam te herrinneren, maar hij kon zich niet herrinneren haar eerder gesproken te hebben. Maar de Elf groette Aeson, dus Aeson opende hoffelijk de deur en zei dat ze plaats mocht nemen.

De jongedame stak meteen van wal en het riep wel iets van herkenning bij hem op. Svitine, een prinses, als hij het zich goed herrinnerde. Tenminste, als er niet meer elven er een tijdje tussenuit waren geweest. Welk vakkenpakket volgde zij? Het was duidelijk dat Aeson nog niet alle gegevens op een rijtje had, maar hij hield zijn gezicht strak, terwijl hij plaats nam achter zijn bureau tegenover haar.

"Wel, ik ben blij dat je zelf inziet  dat het zwaar wordt om op de normale manier door te gaan. Het is een zware beslissing om een jaar over te doen. Het geeft je natuurlijk geen vrijbrief om de laatste twee maanden niets te doen." Hij zuchtte en liet zijn scherm een beetje zakken. "Het spijt me wel een beetje, ik was niet op je komst voorbereid. Had ik eigenlijk mijn naam al genoemd?"

Ja, dit is een geweldig begin voor je eerste mentorgesprek... Goed gedaan, Aeson! zei hij tegen zichzelf.

« [Reactie #2] : 8 jaar geleden »
'Ik ontving een brief van een nicht van mij,' ging ze meteen verder op de zaken in. 'Ze is leerlinge op Bumetrel en vroeg mij of ik haar wilde helpen. Een lerares daar is immers bevallen van een kind en heeft tijd nodig om ervan te herstellen,' vertelde Katiana. 'Ze stelde voor dat ik in de twee maanden die ik over had daar zou assisteren en zou invallen, aangezien het slechts om een paar maanden gaat en de lerares zelf altijd nog kan bijspringen indien nodig zou dit ook niet af moeten doen aan de kwaliteit. Daarbij lijkt het mij een interessante ervaring om te doen,' vertelde ze. De man kon haar toch niet dwingen om op Ypsilon te blijven, maar ze zou het toch fijn vinden als de decaan iets in haar plan zag. Ze zou toch met een beter gevoel hier weg gaan in dat geval. De prinses glimlachte vriendelijk en antwoordde toen: 'Nee, u had uw naam nog niet gezegd.'

« [Reactie #3] : 8 jaar geleden »
De decaan glimlachte. Zo te horen was deze dame praktisch ingesteld; ze legde direct haar plannen op tafel. Eigenlijk beviel Aeson dat wel, weinig rompslomp en veel acties, zelf als het een beetje hooghartig over mocht komen. Snel stelde Aeson zichzelf voor, toen ging hij in op de dames plannen.

"Heeft u dit al besproken met de Docente in kwestie? Normaal gesproken zou ik het afraden. Wanneer een leerling net een deel van het jaar heeft gemist, is het niet logisch zich met om andere zaken bezig te houden dan met je achterstand."
Aeson wreef even over zijn kin en keek Katiana aan. "Maar de beste manier om dingen te leren is om je kennis te delen. En het is een heel bijzonder leezame ervaring inderdaad. Welk vak was je van plan om te helpen doceren?"

Het beste om te doen was een aanvullende opdracht geven voor het bijbehorende vak. Een verslag over veel gemaakte fouten door jongerejaars. In dat geval zou ze het zichzelf niet al te gemakkelijk maken op Bumetrel.

« [Reactie #4] : 8 jaar geleden »
'Er is briefcontact geweest,' zei ze. 'Als er een mogelijkheid was geweest dit jaar in twee maanden alsnog te halen zou ik het zeker gedaan hebben,' voegde ze er aan toe. 'Er is echter een reden dat een jaar een jaar duurt en ik hier naar school ga. Als ik alles al geweten had zou ik het gehaald hebben, maar was ik hier niet geweest.' En glimlachje verscheen op haar gezicht. 'Ik kan dus wel bezig gaan met de leerstof, maar juist een nieuwe ervaring leek me goed, zeker omdat ik genoeg tijd heb om het volgend jaar alsnog te gaan halen. Wat moet ik anders doen na de vakantie?' Ze mocht de man wel. 'Het gaat om het vak filosofie.' Waarom ze echter filosofie zou gaan assisteren was haar een raadsel, maar het was leerzaam en weer wat nieuws.