Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

kookles  (4726 keer gelezen)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [Reactie #50] : 8 jaar geleden »
Rodolf had nagedacht. Zouden zijn ouders het goed vinden? Eigenlijk kon Rodolf alles voor elkaar krijgen bij zijn ouders. Maar zou hij ook een weerwolf mogen meenemen naar huis? Bwalda was immers een mens geweest. Ach ze konden Bwalda toch niet weigeren als hij haar meenam? Hij nam een slok van zijn thee die Bwalda had gemaakt. 'Ik denk dat je wel mee mag.' Sprak hij tegen Bwalda. 'Als je mee wilt dan stuur ik gelijk een hop dat ze een extra paard moeten mee sturen.' Toen bedacht hij zich iets. 'Kan je eigenlijk wel paardrijden?'

« [Reactie #51] : 8 jaar geleden »
Ze luisterde naar Rodolf terwijl ze haar thee dronk. 'Ik denk dat je beter eerst een brief naar je ouders kan sturen om te vragen of ik mee mag komen'. Ze ontweek hiermee een beetje de vraag of ze kon paardrijden.

Ze had van haar ouders de gelegenheid gekregen om het te leren, maar ze was doodsbang voor paarden. Die kans had ze dus aan zich voorbij laten gaan. Ze wist niet of dat veranderd was na haar beet, maar ze was niet van plan om het uit te proberen.

'Als zij het liever niet hebben, blijf ik gewoon hier. Vinden zij het niet erg, Dan zou ik graag met je mee willen'. Daarmee was het onderwerp afgesloten en ze keek weer in haar studieboek.

« [Reactie #52] : 8 jaar geleden »
Nee als Rodolf wat wilde kreeg hij het voor elkaar. Vooral bij zijn ouders. En verder had Rodolf geen zin om in zijn eentje in zijn grote huis te zitten. 'Ik weet zeker dat het mag.' Vol enthousiasme keek hij Bwalda aan. Totaal vergeten dat ze net ruzie hadden gehad. Rodolf dronk zijn thee op. 'Dan ga ik nu de brief schrijven.' Met die woorden stond hij op en lep zijn kamer binnen. Snel begon hij te schrijven aan zijn ouders.

Nadat hij klaar was gaf hij de brief aan zijn hop. En zei hem dat die voor zijn ouders was. De hop begreep het en vloog weg.
Nadat hij de hop niet meer zag liep hij terug naar de andere. 'De hop is verstuurd.' Hij ging weer op de bank zitten en ging verder met zijn huiswerk. Nu kon Bwalda niet meer terug.

« [Reactie #53] : 8 jaar geleden »
'Oké als jij het zeker weet'. Ze twijfelde sterk of het wel ene goed idee was. Ze kon nu niet meer weigeren, zeker nadat hij zo enthousiast was geweest. Ze was al blij genoeg dat ze geen ruzie meer hadden. Ze was ook niet van plan hem er aan te herinneren dat ze een meisje was en dat zijn ouders dus best wel eens minder enthousiast konden zijn over haar bezoek. Ze zou het snel genoeg merken als ze niet gewaardeerd werd en dan zou ze een paard lenen om terug te komen.

Ze dronk haar thee op en klapte haar boek, zonder teveel lawaai te maken, dicht. 'Ik ga maar eens naar bed. Slaap lekker allemaal'. Ze stond op en liep naar haar kamer. Ze was hard toe aan vakantie!

« [Reactie #54] : 8 jaar geleden »
Notatie: Bwalda en Rodolf gaan op vakantie.
Bwalda deelde mee dat ze vijf kwartier in het uur ging slapen
"Tot morgen"
Blijft over... Oh, nee, dat kan ik nog niet weten.
"Danyl, ga jij ook naar huis?"
Alleen is ook weer zo eenzaam.
Het leek alsof het gewoon een vraag tussen twee bladzijden door was, want Natal was nog steeds druk aan de studie. Die maand vakantie ging ook niet in de koude kleren zitten, maar zoals het nu ging, leek het alsof ze dat snel weer zou hebben ingehaald. Buiten dat om is Natal altijd al aan de studie geweest, en had ze daar ook gestudeerd, dus zo'n gigantische achterstand had ze nou ook weer niet opgelopen. Maar goed, het leek misschien wel een vraag tussen twee bladzijden door, dat was het eigenlijk ook. Als Danyl een gesprek zou beginnen, dán zou ze wel het boek opzei leggen.

(Leren myrofas ook andere talen behalve Latijn en de taal van het land waarin ze geboren zijn?)

« [Reactie #55] : 8 jaar geleden »
'Goede nacht Bwalda.' Begroete Danyl Bwalda en ging toen weer verder met zijn huiswerk opdracht. Wie verzint het ook... Een opstel van zeven pagina's lang over het ontstaan van de filosofische manier van denken. Er was wel redelijk wat over te verzinnen, maar dan alsnog. Hij doopte zijn veer weer in de inkt en schreef verder.

Danyl schok echter op toen Natal vroeg of hij naar huis ging deze winter vakantie. 'Ja, ik heb het mijn ouders beloofd. Ik moet alles vertellen wat ik heb mee gemaakt.. Echt vreselijk.' Hij schreef even zijn zin af en richtte zich toen weer op Natal. 'En jij dan? Ga jij naar huis straks?'

« [Reactie #56] : 8 jaar geleden »
Leuk, ik blijf alleen achter
"Als er niet veel gebeurt is, hoef je niet veel te vertellen"
De volgende vraag, ze had hem half verwacht, maar goed, misschien wist hij het niet. Haar reactie klonk een beetje bot.
"Huis? Welk huis?" Direct merkte ze hoe bot ze klonk, snel glimlachte ze even.
"Ik heb geen ouders meer, maar dat wist je vast niet"
Nee! Niet dat onderwerp! Haar ogen begonnen te prikken, maar ze slikte snel het weg, niet gaan huilen, hoe oud was ze wel niet, dan kon je toch niet huilen? De wereld ís hard, en een paar tranen maken hem vast niet zachter...
Na ongeveer 3 seconden keek ze weer naar Danyl.
"Volgens mij was ik een beetje bot, sorry"
Een vriendelijke glimlach.

« [Reactie #57] : 8 jaar geleden »
'Dat is het hem juist... Er is wel redelijk wat gebeurt dit jaar...' Hij keek Natal vriendelijk aan en hij zag een vreemde blik in haar ogen die hem niet beviel. Niet veel later begon Natal op een rustige toon, met welicht wat sarcasme en een overdosis botheid hem te vertellen dat ze geen huis had. Zijn mond viel open, hij legde zijn spullen opzij en ging er goed voor zitten.

'Het spijt me dat ik erover begon, ik wist het niet... Sorry.' Met een bezorgde blik keek Danyl naar Natal. 'Wat zou je er van vinden om met mij mee naar mijn ouders te gaan? Ik bedoel Bwalda gaat met Rodolf mee en dan zit jij hier zo alleen...' Met een scheve glimlach keek hij haar aan.

« [Reactie #58] : 8 jaar geleden »
Bwalda stond nog in de deuropening toen ze Natal hoorde zeggen dat ze geen huis had. Ze bleef expres staan treuzelen om Danyl zijn reactie te horen. Gelukkig gaf hij precies het antwoordt wat zij wou dat hij zei. Hij nodigde Natal uit! Ze wist zeker dat als hij dat niet gedaan had ze thuis was gebleven om Natal gezelschap te houden, maar dat was juist wat ze niet wou. Ze begon net zin te krijgen in het tripje naar Rodolfs huis. Ze was wel een beetje nieuwsgierig waar hij vandaan kwam.

Snel liep ze door naar haar kamer. Ze ging er vanuit dat Natal ja zou zeggen, ze had niet echt een andere opwindende keuze. In haar eentje in dit huisje blijven zou ook niets worden. Ze zou natuurlijk met haar eerdere huisgenoten vakantie kunnen vieren, maar het leek er niet op dat ze daar dikke vrienden mee was. Er was nog niemand bij Natal op bezoek geweest en voor zover zij wist was Natal daar ook nog niet geweest.

« [Reactie #59] : 8 jaar geleden »
Veel gebeurt? Ach, het is vast dat ik zoveel zit te studeren, en bijna niet buiten de deur kom. Ik heb alleen, euh, die nachtelf geholpen toen hij tegen Lorrn, zo heette hij toch? vocht omdat Lorrn een luchtelfmeisje lastigviel. Volgens mij hoort dat bij "Veel"
Ze knipperde even verbaast met haar ogen, die reactie had ze niet verwacht, eerder dat hij het bij "wat erg voor je" zou houden, of haar helemaal ging uithoren. Ze herstelde zich direct, en glimlachte.
"Ja, als dat zou kunnen" Misschien dachten zijn ouders direct dat hij op het punt van trouwen stond, of iets dergelijks, omdat hij een meisje meenam. Ze kenden elkaar nog niet zo bijzonder goed, en vooral daarom was dit voorstel verrassend voor haar.
Dat Bwalda daarna nog even de kamer inkwam* om direct door naar haar kamer te lopen, was haar niet opgevallen.

(*Ik neem aan dat als je naar je vanuit de keuken eigen kamer wil, eerst door deze kamer moet)