Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Melden bij Channa  (586 keer gelezen)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 9 jaar geleden »
Iathenu liep de keuken binnen. Kloppen leek haar niet nodig, Channa wist immers dat ze zou komen. Ze was die ochtend persoonlijk door de kokkin uitgenodigd om nog eens langs te komen. En niet voor een praatje. Het meisje had Channa nog nooit in zo'n slecht humeur aangetroffen.
Sinds wanneer mochten ze niet in de keuken zijn? Dat deed iedereen toch? Je moest toch ergens koekjes vandaan halen als je trek had.

Niet dat ze daarvoor in de keuken was die ochtend. Ze had alleen maar willen vragen of er nog wat eten over was van het ontbijt. Die vraag werd nooit beantwoord, want ze werden met zijn drieën zonder pardon de keuken uitgebonjourd.

"Ik ben er, mevrouw," meldde de landelf, ondertussen om zich heen kijkend of de andere twee er al waren.

« [Reactie #1] : 9 jaar geleden »
De andere twee waren er nog niet. "Hallo.. Iathenu toch?"
Channa klonk nu weer heel vriendelijk, zoals ze altijd was. Eigenlijk had ze een beetje spijt van haar boze woorden van vanochtend, maar iemand had toch in haar keuken rondgelopen en gerommeld aan het eten. Dat toch al koud was geweest, maar goed. Ze had nu de koksmeiden al straf gegeven (salarisaftrek) en was nu wel toe aan een goed gesprek met de leerlingen, waarvan waarschijnlijk tweederde niets verkeerds gedaan had.
"Heb je een fijne dag gehad?" Channa zat aan het niet al te grote tafeltje in de keuken met een rok in haar handen, die ze aan het verstellen was, terwijl ze af en toe een blik wierp op de koksmeiden die zo stil mogelijk werkten met af en toe een bange blik haar richting in. Morgen zou ze het wel goedmaken met hen.

« [Reactie #2] : 9 jaar geleden »
"Iathenu Pillao," ze knikte. Ze was een beetje verrast door de vriendelijke vragen. "Het ging wel. Niets bijzonders." Ze kwam net bij gym vandaan dat niet bepaald een genoegen was geweest. Maar dat was het nooit. Gelukkig had ze wel een aardige conditie dus voor haar was het nog wel te doen, maar de meeste van haar afdelingsgenoten konden Krause wel schieten.

"Hoe gaat het met u?" Er was nog niemand dus waarom zou ze het gesprek niet gewoon voortzetten? Arabra en Elisabeth zouden toch wel komen? Ze had geen zin om alleen op te draaien voor die situatie van vanmorgen. Het was sowieso al stom dat zij en Arabra ook terug moesten komen.

« [Reactie #3] : 9 jaar geleden »
"Goed hoor." Een blik richting de keukenmeiden. "Nouja, Arabra en Elisabeth zijn er nog niet, maar dat geeft jou een kans om te vertellen wat er is gebeurd. Ik heb natuurlijk gemerkt dat iemand met de soep geknoeid heeft en wil graag weten wie." Ze klonk volstrekt niet boos. Eigenlijk vermoedde ze dat het Elisabeth was, want daar had ze rare verhalen over gehoord van sommige leraren en leerlingen. Bovendien was Iathenu een socophonner, en die deden niet zulke vervelende, ondoordachte dingen. Stel dat ze het gewoon op tafel gezet had, dan hadden de leerlingen het moeten eten en waren vervolgens alle leerlingen boos op de dader. Dus het was dan in de eigen vingers snijden. En als ze het niet door gehad had, had ze heus niks extra's gegeven aan de zeurende leerlingen.

« [Reactie #4] : 9 jaar geleden »
Oi, moest ze nou zeggen dat die Heracori met de soep had geknoeid? Dat ging wel ver, ook al had het meisje het misschien wel verdiend. Iathenu besloot maar te doen alsof ze gek was. Ze haalde haar schouders op en zei: "Ik kwam naar de keuken omdat ik honger had. Ik was door het ontbijt heen geslapen." Ze grimaste. "Er was niemand in de keuken, behalve dat Heracorimeisje. Ik was nog maar even binnen toen u terugkwam. Ik heb geen flauw idee wie er aan de soep gezeten heeft, maar ik was het niet."

Alsof zij met de soep zou knoeien. Die soep was over het algemeen prima te eten. Bovendien kon je beter geen ruzie maken met degene die over het eten ging.