Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Hogere Magie  (470 keer gelezen)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 9 jaar geleden »
"Jullie denken misschien dat je al heel wat weet. Maar dat is onzin. Wat jullie weten past in een vingerhoed vergeleken bij wat er werkelijk te weten vált over magie. Dit vak legt dus slechts in grove lijnen jullie onwetendheid uit. Deze eerste les zal ik vertellen welke vlakken we gaan behandelen de komende tijd. We gaan het vanzelfsprekend hebben over de verschillende disciplines, maar ook over hun plek in een groter geheel van magische vaardigheden.

Vandaar dat ik dit wil opmerken, vergeet wat voor slechte vakkenindeling er bestond op jullie voorgaande onderwijs. Sommigen hebben tot mijn grote spijt een vak gehad dat "wilsmagie" heet. Jullie krijgen het, danzij de grove fout van jullie docent het dan nog moeilijk onderscheid te maken tussen de trucjes die je bij dat vak leert en een magische discipline die zo heet. Helaas.

Niet alleen die paar stakkers krijgen het moeilijk, maar ook de rest van jullie nietsnutten. Als je niet bezig gaat, kun je net zo goed vertrekken en dan volgend jaar misschien een gram verstand op brengen, want leren, dat kunnen de meesten van jullie gezien de resultaten en ondanks vele vooropleidingen nog steeds niet."

Jadar was tevreden over de opening van zijn les.

« [Reactie #1] : 9 jaar geleden »
"Hij heeft bepaald geen hoge pet van ons op," fluisterde de weerwolf naast Elik. De nachtelf haalde zijn schouders op. "Wie wel?" Dit was niet het eerste college dat begon met een verwijt dat de studenten niets wisten en een slechte vooropleiding hadden. Maar niet iedereen kwam van die pauperschool in Mircam dus ergens was dat ongefundeerd. De enige persoon die Elik tot nu toe was tegengekomen die wel enig vertrouwen in studenten had, was Maièra Levatov. Althans, zo deed ze het voorkomen.

Elik diepte een paar vellen perkament uit zijn tas, een veer en een inktpot. Hij had geen idee of dit een theorieles zou worden of niet, maar het kon geen kwaad om alvast wat klaar te hebben liggen.