Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Toverdranken derde- en vierdejaars  (578 keer gelezen)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 9 jaar geleden »
"Welkom, het begint onderhand aardig te wennen, niet? Deze lessen volgen jullie nu al vier of drie jaar - het wordt tijd dat jullie zelf dranken gaan ontwikkelen. Ga op zoek naar de betekenis van kruiden, en bedenk wat voor drank je wilt maken. Vraag mij vervolgens om raad over je drank. Ik zal je aanwijzingen geven voor je drank - maar ik wil wel eerst een aantal voorstellen krijgen voor bruikbare kruiden."*

*http://myrofas.wikidot.com/onderwijs:elixers zoek daar naar meer info.
No mercy for the wicked.

Arabra had er zin in vandaag en begon meteen met uitzoeken.

Ze pakt perkament en veer en schreef:
Ik zou een drank willen maken die zorgt voor innerlijke rust wanneer men dit nodig heeft.
Als draagvloeistof wil vruchtensappen gebruiken.

Als ingrediënten om toe te voegen zat ik te denken aan: Populier bladeren (de populier geeft rust, stabiliteit, evenwicht en zelfvertrouwen), Wierook, een Zonnebloem (die zorgt voor levenslust), Salie (wat staat voor respect en waardering waardoor men hopelijk rustiger wordt) en Basilicum wat ook zorgt voor evenwicht.

En ik zou een van de natuurkrachten willen gebruiken om de drank daadwerkelijk te prepareren.

Hierna stond ze op en liep naar het bureau van Mocha en legde het blaadje neer.
 "Zou u hie rmisschien naar willen kijken" vroeg ze.

Aangezien er geen reactie van Mocha kwam, en ze niet zeker was of ze de leraar wel wilde storen, het was niet haar favouriete docent, besloot ze terug te lopen naar haar tafel, wel liet ze haar aantekeningen liggen op het bureau. Ze nam rustig plaats en keek om zich heen.
Misschien was er iets in het lokaal wat haar nog verder kon helpen met deze opdracht.

Ze zou zo vast wel een reactie krijgen van de docent, en dan verder kunnen..