Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

De sabotage Gna Gna  (3742 keer gelezen)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [Reactie #25] : 12 jaar geleden »
Zou hij dit echt menen, worden er weer lijfstraffen ingevoerd hier op school? Pomglio hoopte maar van niet. Nou komt zij in de problemen door mij, dit gaat niet goed, ik moet weer eens iets verzinnen, STOP, als ik wat verzin wordt het alijd alleen maar erger, stil blijven, stil blijven Pomglio hield zich met grote moeite stil, hij wou niet dat Raleane een paar weken ergens hing, maar zweepslagen leken hem ook niet zo leuk.

« [Reactie #26] : 12 jaar geleden »
Tári was intussen naar een minder glad stukje vloer geglibberd en bekeek alles op haar gemak. Nu ook het schoolhoofd en twee wachters erbij waren gekomen werd het allemaal alleen maar erger.
Nu nam Lea de schuld op zich. Tári had wel verhalen over de beruchte Lea gehoord, maar het leek haar niet echt iets voor Lea. Vooral nadat dat blinde meisje was uitgegleden, ze dacht dat Lea wel meer om haar medeleerlingen dacht.
Toen ook Davido de schuld op zich nam raakte ze een beetje in de war. Die jongen deed een beetje maf, zoiets zeggen nadat iemand anders al had toegegeven. Het werd steeds moeilijker, maar ze geloofde dat Karta toch wel achter de waarheid zou komen. Zo was het immers met haar ook gegaan.
Ze schuifelde weer richting de deur, zich tot het schoolhoofd richtend.' Ik ben ook slachtoffer, ik ga nu even naar de leerlingenkamer om een schoon gewaad aan te trekken en om me te wassen'.
« Laatst bewerkt op: 12 jaar geleden door Tári Eléndil »

« [Reactie #27] : 12 jaar geleden »
Ai ai ai! Zouden die lijfstraffen waar zijn?
Davido hoopte maar van niet. Toen hij wat jonger was had hij gezien hoe iemand had moeten lijden aan zweepslagen. De rode striemen waren nog dagen zichtbaar geweest. Zou hij dan ook... nee dat zou hij echt niet willen!
Dit was allemaal maar raar. Lea had voor niks zichzelf in de problemen gewerkt, om wille van hem en Pomglio. Waarom?
Zijn smeken was blijkbaar niet effectief geweest. Dat schoolhoofd was keihard tegen lieden zoals Pomglio. Zou hij inzien dat Pomglio de schuldige was, en niet Raleana?

« [Reactie #28] : 12 jaar geleden »
Lea keek met grote ogen naar Gustaf. Dat meende hij niet?! Die straffen mocht hij niet eens geven! Toch?! Ze wierp een blik op Pomglio. Als deze straffen echt uitgevoerd gingen worden en zij 3 weken lang aan het plafon mocht bungelen zou hij nog niet jarig zijn. Ze was wel blij dat hij niet tegenstribbelde en gewoon aangaf dat zij het was, anders had ze het allemaal nog voor niks gedaan ook. Ze vond dat de kabouter haar wel heel dankbaar mocht zijn.

Releana was er zeker van dat hij deze straffen niet mocht geven. Mocht hij dat wel kunnen, dan zou zij weg zijn van deze school! Ze weigerde om op zo'n school te zitten! Ehriondah kon dit toch nooit goedgekeurd hebben?! Misschien wist ze het niet?! Als Lea naar het kantoor van de elf kon komen, kon zij Lea toch wel helpen?! Toch?!

Volkomen onschuldig keek Lea naar Gustaf.

'Weet u zeker dat u het niet wilt combineren?'

« [Reactie #29] : 12 jaar geleden »
Ehriondah keek op van haar verhandeling die ze las, fronsend vroeg ze zich af wat haar uit haar concentratie had kunnen halen. Toen zag ze het, de zwevende boodschap van Gustaf. Ze vervoeide hem zijn slordigheid en slechte kwaliteit toen ze het bericht bekeek en las, maar de inhoud was duidelijk. Problemen in de grote zaal, en hij had haar nodig voor straf?

Zuchtend legde ze haar studie neer en spoedde zich vanuit haar toren naar beneden, door de noordelijke vleugel, naar de grote zaal.

Daar aangekomen merkte ze een hoop ophef, een groep leerlingen, van alle afdelingen en vooral eerste- en tweedejaars, stonden, samen met een groep leerkrachten en zelfs een wachter in de grote zaal. Zo te zien was de vloer net schoon gemaakt.

Met een lichtelijk vragend gezicht liep ze op het groepje af waar Gustaf zich bevond.

'Waarvoor was ik nodig?'

Ze liet het neutraal klinken, hoewel ze wel een beetje kregelig was.

« [Reactie #30] : 12 jaar geleden »
'HIJ DAAR WILT MIJ MET EEN ZWEEP SLAAN!' riep Lea uit. 'De andere optie is mij drie weken ophangen aan mijn armen.'

Ze hoopte maar dat Ehriondah het zou verbieden en dat ze niet zou zeggen dat ze het er mee eens was, want dat zou Lea serieus niet overleven. Ze was dat soort dingen niet gewend. Niet dat de Myrofas die het wel gewend waren het verdiende. Maar nog... Zij was nooit geslagen!

Ze keek heel lief naar Ehriondah.

'Zeg alstublieft tegen hem dat hij dat niet mag doen!'

« [Reactie #31] : 12 jaar geleden »
Voordat Gustaf haar zijn verschuldigde uitleg kon geven, riep Raleana Wyliathel, een haar welbekende tweedejaars:

'Hij daar wilt mij met een zweep slaan! De andere optie is mij drie weken ophangen aan mijn armen.'

Ehriondah's ogen vernauwden zich lichtelijk toen ze naar Gustaf keek. Ze had altijd al geweten dat hij een voorliefde had voor ouderwetse praktijken, en dan vooral voor de martelpraktijken. En helaas had ze gemerkt dat het de laatste jaren was aangesterkt.
Zou hij het echt hebben gesuggereerd? Zou hij dat hebben gedurfd? Helaas durfde ze dat helemaal niet uit te sluiten.

Argwanend keek ze hem aan.

'Is daar iets van waar? Gustaf?'

« [Reactie #32] : 12 jaar geleden »
'Ehriondah, zoals ik je eerder uitlegde: Die straffen zijn nodig!'

Hij keek haar zo overtuigend en onschuldig mogelijk aan.

'Zie wat dat kreng deed! Ze heeft heel de zaal ingesmeerd met troep! Het grootste gedeelte is weg! Maar wie mag de restjes doen?! Natuurlijk... Zij! En wat leert ze er van?! Niks! Kunnen we ze niet gewoon beter ophangen en slaan?! Dat werkt veel beter, daar worden ze pas gedisciplineerd van!'

Hij wierp een boze blik op Pomglio. Gustaf was er van overtuigd dat hij het gedaan had en hoopte dat hij het zou toegeven.

'Pomglio, wat jou betreft, jij mag de zaal verder opruimen. Lea zal zoals ze net verzocht, beide straffen krijgen!'

Gustaf was er al vanuit gegaan dat Ehriondah ermee instemde. Hoe kon ze dit weigeren?!
« Laatst bewerkt op: 12 jaar geleden door Pedro Cisandros Rodriguez »

« [Reactie #33] : 12 jaar geleden »
Nu hebben we de poppen aan het dansen, straks hangt Raleana aan het plafond terwijl Gustav er met de zweep op los slaat, 3 keer raden wie er na die drie weken, en waarschijnlijk de rest van zijn tijd op school, er van langs gaat krijgen. Pomglio liep naar de bezemkast en pakte een zwabber waarmee hij de zaal schoon begon te maken. Ik kan natuurlijk ook gewoon toegeven dat ik het gedaan heb, Gustardvla raakt mij toch niet met zijn zweep als ik aan het plafond hang, nouja, eerst maar kijken hoe Ehriondah reageert

« [Reactie #34] : 12 jaar geleden »
Davido wist nu écht niet meer wat hij moest doen. Nu ook het andere schoolhoofd erbij was gekomen, zou hij waarschijnlijk in de ogen van hen allebei eruitzien als één of andere schurk die ervan genoot mensen pijn te doen door ze keihard op hun gezicht te laten vallen. Raleana was blijkbaar helemaal door het dolle heen geraakt dat ze misschien gepijnigd zouden worden, en hij gaf haar groot gelijk. Die Gustaf was echt een taaie kerel, waarschijnlijk maar moeilijk van zijn mening af te krijgen.

"Ik stem erbij in dat die straffen niet rechtvaardig zijn," zei Davido zo rustig mogelijk, Lea ondersteunend. "Maar als u erop staat, zal ik niet tegenstribbelen."

De landelf was wel wat gewend, door zijn jeugd.

« [Reactie #35] : 12 jaar geleden »
Ellerkonge bezag de situatie. Hmm, wat een puinhoop en een chaos. Geen duidelijke leidersfiguren. De docenten en personeel buitelen over elkaar heen om het voortouw te nemen met als gevolg dat er van enige tucht en orde geen enkele sprake meer is. Slappe hap. Hele discussies tussen hen en leerlingen onderling. Niks krachtdadigs aan. Ik geloof het wel, zonder van mijn tijd. Ik kies eieren voor mijn geld, de dwazen. Die vuile dwerg zouden ze een kopje kleiner moeten maken, al heeft ie weinig lengte. Zachte heelmeesters, zachte heelmeesters. Nog even en Bumetrel wordt geregeerd door een infantiele kabouter.

Ellerkonge verliet snel de zaal.

« [Reactie #36] : 12 jaar geleden »
Waarom kan die Davido niet gewoon eens een keer stil zijn, raar mannetje, maarja, wat wil je anders met elfen? Pomglio ging op zijn dooie gemakje verder de vloer te schrobben, hij hoefde tenminste niet aan het plafond te bungelen. He, nou gaat Ellerken ook al weg, die gast is niet te vertrouwen, gewoon doorgaan met vegen, niet opvallen NIET OPVALLEN!!

« [Reactie #37] : 12 jaar geleden »
Bij het weglopen, trape Ellerkonge met een flinke trap de bezem uit de handen van de boosdoener en siste hem zacht toe: 'Ik weet dat jij het was, smerige rat. Als ik jou was zou ik de komende tijd maar heel goed op mijn tellen passen, want je gepaste straf ontloop je niet op Bumetrel. Jij bent een gifkikker, een ongevaarlijke, maar wel een gifkikker. En met ongedierte kun je maar een ding doen, het verdelgen, het uitroeien, het wegbranden.'

« [Reactie #38] : 12 jaar geleden »
Pomglio trok de bezem terug en ging verder met vegen, hij wist dat het te verdacht zou zijn om te reageren en met grote moeite hield hij zich stil, blijkbaar wist Ehriondah nog steeds niet wat ze er mee aan moest. Hopelijk worden de lijfstraffen niet gebruikt, laat het gewoon strafwerk zijn, anders zal ik het hele weekend in de slaapzaal moeten blijven om voor Lea te vluchten, nee alsjeblieft niet

« [Reactie #39] : 12 jaar geleden »
Luna stond op, haar hoofd bonsde nog steeds, maar voor eeuwig op de grond zitten kon natuurlijk ook niet... Welke volslagen debiel had de vloer ingesmeerd met glibberige smurrie? Ze snapte best dat het voor diegenen heel grappig was, dat mensen uitgleden, maar voor de rest van de aanwezigen niet. Ze liep een beetje wankel naar de leerlingenkamer van Merifel. Ze hoopte dat dit soort dingen niet nog eens zouden gebeuren, en dat degenen/degene die het gedaan had/ hadden gestraft werd/werden voor wat hij/zij gedaan had/hadden

als blinde weet je niet met hoeveel ze waren, dus vul ik allebei maar in  ;)

Wat kijk je, is je boek uit?

« [Reactie #40] : 12 jaar geleden »
Karta zag hoorde de zacht de woorden die Ellerkonge in het oor van de dwerg fluisterde en fluisterde op haar beurt fel in zijn oor toe hij langs liep:" De enige gifkikker die hier is bij jij, vuile rat. Zo noemde je hem toch niet waar. Nou weet dat als je ook maar een haar krenkt van dat jochie zonder dat mij dat aanstaat. Dan trek ik een voor een al die zielig Germaanse haren van je kop. begrepen!"

Ze deed een paar passen naar voren en richte zich op Gustaf. Haar gezicht verharde en ze zei op een harde duidelijk en ordelijke toon zo dat iedereen in de zaal het kom horen: "Gustaf ik zeg dit je ÉÉN keer als jij hier lijfstraffen gaat invoeren, zal jij morgen mijn ontslag brief op je tafel vinden." Ze wou het wel uithuilen hoe kon ze dit nog gezegd hebben, maar ze moet nu ook doorzetten, HET MOEST!.

"Van mij mag je de meest gruwelijke straffen geven, je mag ze van mij part zelf het hele bos met de hand laten kaalplukken, als dat je goed doet, maar lijfstraffen worden niet gedaan in mijn bijzijn. Jullie hebben me aangesteld om orde te houden, nou dat doe ik dan ook nu ook, tegen JOU. Dus er worden hier geen lijfstraffen uitgedeeld zolang ik hier nog op school rondloop."

« [Reactie #41] : 12 jaar geleden »
Tot Karta: 'Mens, ga toch koken, breien, borduren, weven of bloemen drogen, maar probeer niet indrukwekkend noch intimiderend over te komen. U bent een schertsfiguur. Het is dat u het serieus bedoelt, anders was het een prachtige enscenering van een kluchtige figuur die lijdt aan een enorme zelfoverschatting en een gebrekkig zelfbeeld. En als u me nu wilt excuseren, ik word wat onpasselijk van uw aanblik en heb dringend frisse lucht nodig. Chop, chop!'

« [Reactie #42] : 12 jaar geleden »
Gelukkig, de kans dat de lijfstraffen werden doorgevoerd werd door Karta al een stuk kleiner Oh nee, misschien hebben wel meer leraren gehoord wat Ellerken zei, dan heb ik een probleem 'Mens, ga toch koken, breien, borduren, weven of bloemen drogen.' Nou heeft ie een probleem, ik denk niet dat dit bij Karta in goede aarde valt, die gast heeft wel lef moet ik eerlijk zijn.

« [Reactie #43] : 12 jaar geleden »
Als blikken konden doden was Karta minstens 28 keer opnieuw gestorven. Zijn koele ogen keken de vrouw minachtend aan.

'Goed, begin maar met schrijven. Morgen verwacht ik dat je spullen gepakt zijn! Verdwijn nu uit m'n ogen!'

Hij keek niet om naar Ellerkonge of enig ander leraar.  Ergens had hij het idee dat het elfje zou proberen vluchten als ze Ehriondah nog lang ging wachten met haar antwoord. Vandaar dat hij naar Lea liep en haar nogal stevig bij haar arm beetpakte. Ze was hier waarschijnlijk niet op voobereid, anders zou ze wel gevlucht zijn. Ongetwijfeld zou ze aan die greep alleen al blauwe plekken overhouden.

'Wij gaan alvast naar de kerkers,' zei hij met een lach om zijn mond tegen Raleana.

Off: Godmode met toestemming.

« [Reactie #44] : 12 jaar geleden »
'Goed, begin maar met schrijven. Morgen verwacht ik dat je spullen gepakt zijn! Verdwijn nu uit m'n ogen!'  De woorden groeven en staken diep in haar ziel. Ze kon het wel uit janken. Al het leed wat ze ooit vroeger in die kerkers diep onder de grond had meegemaakt was hier niets bij. Ze liet haar hoofd zakken en zei met woorden die recht uit haar ziel kwamen: "Ik dacht dat je van mij hield..." Er viel een korte stilte ,daarna hief ze het hoofd keek met de dodelijke blik terug naar Gustaf en zei. " ...Maar als het je niets uitmaakt dan zal ik gaan, maar ik laat je nog steeds niet die kinderen iets aandoen, Ook al kost het me mijn leven. Bij deze woorden haalde ze Preter te voorschijn die onder haar kleren verstopt zat er hield hem in de richting van Gustaf. Gustaf, ik zal voor ze vechten ook al heeft dat de dood als gevolg en laat dat kind NU LOS!

« [Reactie #45] : 12 jaar geleden »
Garion, die ondertussen de kabouter had losgelaten, schrok van wat er gebeurde. Van Karta, die met haar Preter tegenover Gustaf stond. Oke, hij was het met Karta eens dat ze de lijfstraffen niet weer konden invoeren, maar hoe konden ze dat aan Gustaf duidelijk maken?
Garion zei tegen Karta: "Oke Karta, ik ben het met je eens. We kunnen geen lijfstraffen invoeren, maar moeten we dat zo oplossen."
Garion pakte zijn zwaard en gooide deze uit protest op de grond.
Het zwaard kletterde op de grond en kwam tussen Karta en Gustaf in te liggen.
"Ik wil dit niet op deze manier oplossen, en werk hier ook niet aan mee, Karta." Zei Garion.
Hij draaide zich om en ging in de deuropening staan om te kijken hoe dit af zou lopen.
« Laatst bewerkt op: 12 jaar geleden door Channa Mabilana »

« [Reactie #46] : 12 jaar geleden »
Zo, hele rellen om dat beetje vet en boter wat ik hier heb gesmeerd, ik hoop toch echt dat de lijfstraffen achterwege blijven, hoewel het hele bos met de hand kaalplukken ook niet echt aantrekkelijk klinkt. Pomglio kon zich niet langer inhouden: "Nee, geen lijfstraffen, dat is onmyrofasselijk!!" Gelijk nadat hij het had gezegd had hij al gigantische spijt van wat hij had gezegd.

« [Reactie #47] : 12 jaar geleden »
(@Pomglio: De meeste van je posten zijn te kort, probeer ze langer te maken, want als het vaker gebeurt, zal het je punten gaan kosten.)

Ehriondah werd meer dan lichtelijk overompeld door het stelletje ongeregeld dat zich allemaal moest laten gelden. Toen het eindelijk, voor haar gevoel, wat rustiger werd. (Mede door het vertrek van Ellerkonge) En alleen karta en haar compagnon nog een soortement van stennis schopten, nam zíj het heft in handen.

'Gustaf!' Haar stem galmde bijna door de zaal heen. 'Jij gaat helemaal nergens heen met Raleana, ik wil dat je haar nu loslaat! Als je iets wilt aangaande haar straf wil ik graag dat je dat met mij of met Zimaskian bespreekt.'
Ze wendde zich even tot Wyliathel: 'En jij blijft hier, tot dit uitgezocht is.' Ze blikte ook streng naar de andere leerlingen. 'Evenals de rest van jullie.'

Eindelijk had ze de volle aandacht en kon ze beginnen hier de orde te herstellen.

'Karta, als je echt verdienstelijk wil zijn voor Bumetrel, haal dan direct proffessor Lar, waar die ook zitten moge. Garion, ga met haar mee.'

Nu waren de leerlingen aan de beurt.

'Wat is er exact gebeurd? En wie heeft dat op zijn geweten?' Ze keek een voor een doordringend en streng aan. 'En ik wil geen smoesjes of goedbedoelde opoffering.'

Nu richtte ze haar volle aandacht op Gustaf.
'Gustaf, we hebben dit al tijden geleden besproken, martelen is niet iets wat de prestaties van onze leerlingen bevorderd. Er zijn massa's effectieve en pijnloze manieren om leerlingen te straffen. Trouwens, je weet zelf ook wel dat voor de echte volhouders er een tijd van opsluiting op kan zitten. Is dat niet genoeg voor jou? Ik duld geen gruwelijkheden op mijn school!'

Dat laatste zij ze met iets krachtiger stem. Dat was iets wat hij goed in zijn oren moest knopen. Hij was hier niet alleen de baas. Zij had hier minstens zoveel over te zeggen. Daarnaast kon hij niet beweren dat ze mild of onrechtvaardig had. Haar straffen waren altijd streng en verdiend.

« [Reactie #48] : 12 jaar geleden »
Lea probeerde zich los te maken van de ijzeren greep van Gustaf. Haar arm ging er alleen maar meer pijn van doen. Vandaar dat ze het maar besloot op te geven.

Toen Ehriondah echter begon te spreken, zag het meisje een kans en schopte tegen de scheen van Gustaf. De verbaasde vampier liet haar los en het meisje vloog zo snel ze kon richting Ehriondah. Ze verschool zich even achter de rug van het andere schoolhoofd, met haar ogen vlak over de schouder van de vrouw kijkend.

'Wat is er exact gebeurd? En wie heeft dat op zijn geweten? En ik wil geen smoesjes of goedbedoelde opoffering.'

Ralena besloot haar mond te houden en te kijken wat de andere twee te zeggen hadden. Nu zou het niet zo heel veel meer uitmaken wie de straf kreeg. Waarschijnlijk zou het straf voor zowel Pomglio, Davido en haar betekenen als iemand zou bekennen. En waarschijnlijk zou het alleen maar straf voor haar betekenen als niemand iets zou zeggen en zich aan Lea's verhaal ging houden.

Voor het meisje zou het niet uitmaken... Dan maar een dagje extra boeken overschrijven... Dat zou ze Lar snel genoeg afleren, gezien het vorige boek dat ze moest overschrijven bijna uit elkaar viel aan het einde van de avond.

Het leek haar wel eens interessant om een dagje de assistente van haar mentor te zijn. Het leek haar zo leuk om de mentor te assisteren bij allerlei... dingen!

*GM met toestemming.*

« [Reactie #49] : 12 jaar geleden »
'Karta, als je echt verdienstelijk wil zijn voor Bumetrel, haal dan direct proffessor Lar, waar die ook zitten moge. Garion, ga met haar mee.'
Zei Vrouwe van Uncha.
Garion liep de zaal weer in en ging voor Karta staan die nog steeds haar Preter in de hand had.
Hij pakte het zwaard op en stak hem terug liep naar de deur en draaide zich naar de zaal zonder zich ook maar wat aan te trekken van de rest.
Hij sprak tot Karta "Kom Karta stop je zwaard weg en loop met me mee om Proffessor Lar op te halen."
wachten op antwoord draaide hij zich weer op en ging op de gang staan wachten tot karta kwam.

Je hoeft me niet IC op te halen. Na Karta's post antwoord ik hier... ~ Zimaskian
« Laatst bewerkt op: 12 jaar geleden door Karta Mortana »