Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Biologie 3e jaars les 1  (437 keer gelezen)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 12 jaar geleden »
Vrolijk liep Nubi zijn lokaal weer in. Tot nu toe gingen de lessen redelik goed. Het ging hem allemaal beter af dan verwacht, dat was mooi. En wat hem nog vrolijker maakte, geen merifellers in het derde jaar biologie. Eindelijk zou hij eens een fatsoenlijke les hebben. Tevreden keek hij rond, de tafels stonden goed, stoelen waren aangeschoven. Ja, hij was klaar voor de les. Als de leerlingen nu maar niet te lang op zich zouden laten wachten, want daar had hij nu juist geen zin in. Hij keek naar zijn leerlingenlijst, een socophonner en iemand van heracor. Die van heracor zou nog wel eens te laat kunnen komen, maar die waren vaak ook wel optijd. Ze zouden deze les gaan bekijken wat er allemaal behandeld was in de voorgaande jaren, dan kon hij daar, als het nodig is, zijn programma op aanpassen.

« [Reactie #1] : 12 jaar geleden »
Arethi zag de leraar biologie langzaam het lokaal binnen stappen, zijn hoeven tikkend tegen de stenen vloer. Langzaam en bedachtzaam stond Arethi op van het donkere hoekje in de gang waar hij onzichtbaar in de schaduwen had gewacht tot de les ging beginnen. Hij liep met zijn sluipende pas naar de deur en keek naar de leraar die in het lokaal op zijn leerlingenlijst zat te kijken. Hoewel, lijst was wel een groot woord. Er stonden maar 2 namen op. Arethi stapte door de deur en schraapte zijn keel voordat hij: "Salaam aleikum, ik neem aan dat u onze nieuwe biologie leraar bent? Ik ben Arethi Ashshashin." Zei. Hij deed dat om de leraar niet te veel te laten schrikken, paarden in het nauw kunnen rare sprongen maken vond hij. Hij liep naar bank ergens vooraan in het lokaal en ging zitten en pakte zijn spullen voor zich.

« [Reactie #2] : 12 jaar geleden »
Ook Chrysanta kwam het biologielokaal binnengelopen. Er zat een superschattige oude man, en Arethi, die iets minder oud was. Chrysanta was benieuwd of dit de hele klas was, er waren namelijk weinig lessen waarbij er iemand meer dan zij bij was. "Hallo meneer, Arethi," zei ze, en ze ging naast de laatste zitten. Ze diepte wat spullen op uit haar tas die ze misschien nodig zou kunnen hebben en wachtte toen verder af.

« [Reactie #3] : 12 jaar geleden »
'Welkom, ik ben inderdaad de nieuwe leraar biologie, en tevens mentor van Socophon.' Nubi keek de twee een voor een aan. De klas was compleet en hij zou zijn les eindelijk kunnen beginnen. Het waren derde jaars en niet zoveel dus zouden ze wel even een voorstel rondje kunnen houden. Er waren toch geen merifellers die hem konden dwarszitten.
'Oke, voordat we de les gaan beginnen. Ik ben Nubi Coulson, en ik wil graag dat jullie mij met Coulson of meneer ofzo aanspreken. En nu zou ik graag wat meer van jullie willen weten. Vertel je naam, je afdeling en iets anders dat je met ons wilt delen. We beginnen met jou.' Hij wees Chrysanta.

« [Reactie #4] : 11 jaar geleden »
off: chrysanta is ermee gestopt dus ik doe wel alsof je mij aanwees ;)

Arethi ging staan, "Arethi Ashshashin, Heracor, meneer." Zei hij en ging weer zitten. Hij vroeg zich af waarom er maar zo weinig mensen voor biologie hadden gekozen. Hij keek weer naar de leraar. 'Vervloekte Centaurs. Arrogante, zelfingenomen. verwaande kwasten dat het zijn.' Dacht hij met kwaadaardig glinsterende ogen. Hij hoopte dat de leraar maar wat goeds had te vertellen. "Waar gaat u het deze lessen over hebben?" Vroeg hij, bijna snauwend.
Hij vroeg zich af waarom hij eigenlijk voor dit vak had gekozen.

« [Reactie #5] : 11 jaar geleden »
Deze les is gesloten.