Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Lar-Mocha-zoektopic  (8105 keer gelezen)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [Reactie #50] : 11 jaar geleden »
Nou, dan voegen we daarbij de dingen die wij al weten. Dan hebben we een stukje meer. Maarja, het blijft allemaal gokken.

« [Reactie #51] : 11 jaar geleden »
ohw, dit word niks heb ik het idee...  -_-

als we zijn karakterkaart is verder invullen?

Zimaskian Lar

Geboortedatum:
16-03-1070, 217 jaar, omgezet naar menselijke maatstaven 31 jaar

Soort wezen:
Landelf / Nachtelf

Uiterlijke beschrijving:
Zimaskian Lar heeft een redelijk normale lengte voor een landelf, namelijk 1,90 m. Het gezicht is scherp, met het meest opvallend de gifgroene ogen. Hierdoor jaagt de gezichtsuitdrukking vaak angst aan, niet geheel onterecht overigens. De haarkleur is van origine wit, hoewel Zimaskian het momenteel zwart draagt. Het haar is lang, tot over de schouders, meestal losjes samengebonden in een lage losse staart.
De huid is lichtgrijs getint. Er wordt beweerd dat Zimaskian een scherp afgetekend wit litteken van de linkerschouder tot de linkerelleboog heeft, en dit meestal onder de kleding verbergt. Zimaskian zelf heeft hier het fijne niet van laten weten.
Zimaskian is een slanke, haast schriele verschijning, wat als voordeel heeft dat 'onopvallend zijn' redelijk makkelijk is. Vergis je echter niet in de lichaamskracht, die is vrij groot door jaren training en aanleg.

Karaktereigenschappen:
Of Zimaskian goed of slecht is, is niet helemaal duidelijk. Wél valt het sarcasme op, net als de ingehouden flitsende groene ogen tijdens woedeuitbarstingen. Want woedeuitbarstingen komen voor, en bérg je dan maar! Hoewel deze uitbarstingen niet erg vaak voorkomen, en meestal nog redelijk ingehouden zijn, zijn ze vrijwel niet te voorspellen. De ondoorgrondelijkheid van de gezichtsuitdrukking vermoeilijkt het peilen van het humeur, en gecombineerd met het frequent voorkomende sarcasme maakt dit Zimaskian tot een vrij kille persoonlijkheid. Er zijn weinig Myrofas die sympathie voelen voor deze ondoorgrondelijke Landelf.
Toch is Zimaskian een grote bron van kennis, voornamelijk op het gebied van vergiften, maar ook om algemene kennis zal nooit iemand tevergeefs aankloppen.
Zimaskians emoties zijn niet te peilen, maar ondanks wat men wel beweerd heeft zijn die wel degelijk aanwezig.
Een andere opvallende begaafdheid is het omgaan met (tover)dranken, waaronder ook de vergiften door Zimaskian geschaard worden. De magische gaven van de Landelf liggen vooral op dit gebied, althans, het is bewezen dat ze daar in ieder geval liggen. Overige magische gaven valt alleen maar naar te gissen.

Momenteel schijnt Zimaskian op Bumetrel te wonen, althans, men neemt nooit vertrek- of aankomsttijden waar. Vragen over vroegere woonplaats(en) ontwijkt Zimaskian zo veel mogelijk, maar nu en dan zijn er toch vage aanwijzingen te vinden in de antwoorden die gegeven worden.
Van origine lijkt Zimaskian uit Noorwegen te komen, maar dit is nooit uit eigen mond bevestigd, hoewel er wel aanwijzingen in deze richting gegeven zijn. Ook diverse andere landen worden wel in verband gebracht met deze Landelf, waaronder Denemarken, Litouwen, Engeland en Frankrijk. Geen hiervan is ooit door Zimaskian zelf bevestigd.
De reden voor dit ontwijkende gedrag zou kunnen liggen in een eventuele geschiedenis van vervolging door de Myrofas zelf, maar vragen hierover vormen de enige vastliggende aanleiding voor een woedeuitbarsting.

Familie:
Zimaskian laat, net als over het land van herkomst, ook niets los over de familie van herkomst. Toch is op basis van het gedrag wel wat te gissen.
De afkomst schijnt vrij aristocratisch te zijn, dit gebaseerd op de brede algemene en vakspecifieke kennis, interesses en gewoonten.
Afgaand op het gedrag, uiterlijk en de achternaam van deze elf zou Zimaskian uit de welstaande Landelfenfamilie Lar-Rudo fra Havet (betekenis Lar-Rudo onbekend, betekenis fra Havet: van Zee, taal: Deens) uit Noorwegen kunnen stammen, gezien het feit dat deze familie meer witharige telgen kent en de naam Lar draagt. Navraag onder de familie heeft echter geen verdere informatie opgeleverd.

Achtergrond:
Het zal misschien opgevallen zijn dat onbekend is of Zimaskian man of vrouw is. Ook deze vraag wordt zorgvuldig ontweken. Al met al is Zimaskian een vrij raadselachtig, ondoorgrondelijk individu.
Men kan Zimaskian vaak al sportend aantreffen, waarbij boogschieten, paardrijden en lange-afstandrennen favorieten schijnen te zijn. Over deze onderwerpen kan men ook een echte discussie met de Landelf aangaan, waarbij zelfs enig plezier aan het gezicht is af te lezen. Ook andere vormen van lichaamsoefening, waaronder vooral diverse spiertrainingsvormen worden regelmatig waargenomen. Zimaskian is lenig, gracieus, watervlug en kan zich vrijwel geruisloos verplaatsen. Deze laatste eigenschap wordt overigens (vaak) gebruikt om leerlingen te betrappen op kattenkwaad, waarbij vooral de schrikreactie van de nietsvermoedende leerling(en) erg veel genoegen lijkt te geven.
Ook de vakken waar Zimaskian les in geeft, Vergiffen/Geneeskunde aan Heracor en Toverdranken aan Merifel schijnen 'zijn' passie te hebben.
Een zeer opvallend kenmerk van Zimaskian is het stellige geloof in het bestaan van de Eenhoorn, door de Landelf zelf vaak aangeduid als 'unicornus' of 'monoceros', en in de feniks (phoenix). Zimaskian is érg eenvoudig van het lesgeven af te leiden door te stellen dat deze (fabel)dieren niet bestaan.
Een laaste opvallende gewoonte is het verzamelen van door leerlingen gemaakte dranken, en die samenvoegen in een enorme glazen fles in het eigen kantoor. Deze gewoonte vindt zijn oorsprong in het zoeken naar het perfecte gif of de perfecte toverdrank.
Zo lang onbekend blijft van welk geslacht de Landelf is, mag men Zimaskian aanspreken met de mannelijke vorm van woorden als 'leraar' en dergelijke. Vermijd zo veel mogelijk het woord 'hij' of 'zij', 'meneer' of 'mevrouw' te noemen, ook dit staat garant voor een woedeuitbarsting of sarcastische opmerking.
Wat kijk je, is je boek uit?
« Laatst bewerkt op: 11 jaar geleden door Luna da Sol »

« [Reactie #52] : 11 jaar geleden »
*voelt zich bedreigd*
Enneh, mijn kk dus. Wat zijn daar de belangrijkste punten uit? En als je nou eens voorstelt dat ik iets verborgen houd, zoals al is opgemerkt... zou de kk dan compleet zijn/kloppen?
No mercy for the wicked.

« [Reactie #53] : 11 jaar geleden »
Ikd enk niet dat we erg veel uit de karakterkaart van Lar kunnen halen. Als hij iets verborgen houd, dan houd hij het hoogstwaarschijnlijk ook in zijn kk verborgen. Denk toch dat we meer op Lar af moeten gaan.

Simone, mischien bedoel je het helemaal niet zo, maar bij jouw laatste post krijg ik een beetje het idee dat jij het allemaal wel weet, en als eenmaal uitkomt dat wij ongelijk eheben jij met jouw idee komt en dat compleet goed is, en dat je verder niets met ons te maken wilt hebben. Nou lijk je mij niet zo'n persoon, maar is dat wat je bedoelt te zeggen met die post, of is het iets anders?

« [Reactie #54] : 11 jaar geleden »
Niet met jullie te maken zou willen hebben? Natuurlijk niet! Hoe kom je daar nu bij?
Wat ik wel wil zeggen: er wordt in het offtopicLartopic veel geopperd en weer afgewimpeld, terwijl dat laatste niet altijd hoeft.

« [Reactie #55] : 11 jaar geleden »
Oké, maar zo kwam het op mij over. hebben we dat weer helder. (Let maar niet te veel op mij, ik interpreteer dingen vaak verkeerd, de negatieve kant op.)
Nou, dan kunnen we zometeen het hele lar topic in het off topic doorspuren.
Ik denk door Lar's laatste off post, dat hij veel heeft meegemaakt. Maarja, om nu al uitspraken te doen dat het allemaal niet zijn schuld was ofoz. Nouja, we zien wel.

« [Reactie #56] : 11 jaar geleden »
Gedeeltelijk wél mijn schuld, gedeeltelijk níét mijn schuld. Daar hebben jullie gelijk. En dat het veel is ook. (En Channa vindt het allemaal hééééél zielig, IRL)
En in Simone's post in de ziekenzaal staat ook iets dat geheel waar is..  ^_^
No mercy for the wicked.

« [Reactie #57] : 11 jaar geleden »
Ik doe niets zonder er over na te denken.

« [Reactie #58] : 11 jaar geleden »
ik weet best dat er niet veel duidelijks staat in zijn kk, maar we vullen hem langzam in, als een soort puzzxel.. ;)

« [Reactie #59] : 11 jaar geleden »
Ik vind Lar nou niet bepaald zielig xD Ik heb meer medelijden met Lea, die er les van krijgt!

Kunnen we btw zijn/haar/hets karakterkaart niet leegmaken en alle punten aan de hand van zijn/haar/hets posts invullen? In plaats van de bestaande kk te gebruiken?
« Laatst bewerkt op: 11 jaar geleden door Raleana Wyliathel »

« [Reactie #60] : 11 jaar geleden »
Ik vrees dat ik dan maar vast mijn ontsnappingsplannen moet klaarmaken. Dit is wel vrij strategisch en bedreigend..  ^_^
No mercy for the wicked.

« [Reactie #61] : 11 jaar geleden »
Tssssk! Eerst wil ik mijn Lar-fan-club nog wat verder uitwerken!  ¬¬ Anders heeft dat ook niet echt nut xD

De Lar-fan-club... Lar is hem alleen een beetje gesmeerd xD

« [Reactie #62] : 11 jaar geleden »
Hmmm.. ik vrees dat ik nóg sneller moet zijn met die plannen..  ^_^
Oh dames, jullie gaan me toch niet beweren dat jullie niets opschieten met Esc(h)apade II?! De hints liggen gewoon voor het oprapen! Ze stapelen zich op! Ik struikel er zélf bijna over!
No mercy for the wicked.

« [Reactie #63] : 11 jaar geleden »
Daar sluit ik me volledig bij aan. Trouwens, ik vond wél dat er iets bruikbaars in de kk stond.

« [Reactie #64] : 11 jaar geleden »
mooi, dan heb ik hem niet voor niks gepost...  ;)

« [Reactie #65] : 11 jaar geleden »
Vertel?  ^_^

Overigens, er staan ook in de overige topics in mijn kantoor wel hints.. En geen kleintjes..  ^_^
No mercy for the wicked.

« [Reactie #66] : 11 jaar geleden »
Ja, bv. in dat gewonde kanouter topic. daar zeg je iets over een ontplofte mislukte toverdrank, en een gevecht met een vampier transport bewaker.

« [Reactie #67] : 11 jaar geleden »
Juistem.  :)

Raad eens wat/wie/waar/waarom... B)
No mercy for the wicked.

« [Reactie #68] : 11 jaar geleden »
Wie: Ik denk Lar.
Waar: Tja, ergens op de wereld.
Waarom: Tja, hij wilde een toverdrank maken...

Hier schieten we veel mee op :lol:

« [Reactie #69] : 11 jaar geleden »
waarschijnlijk gaat het ook om een van de vampieren hier op school

« [Reactie #70] : 11 jaar geleden »
Goh, Elmay.. je helderheid vanavond is werkelijk verbluffend..  :lol:

Zou het, Pomglio?

Ik zeg níéts zonder reden...
No mercy for the wicked.

« [Reactie #71] : 11 jaar geleden »
Ja, dat vond ik ook al. Dat krijg je van te lang wiskunde en scheikunde doen. Gaaaaaaaaaaaaap................ Ik ga als ik een keer tijd heb er wel eens sirieus naar kijken. In de herfstvakanitie ofzo, dan heb ik toch niets veters te doen.
« Laatst bewerkt op: 11 jaar geleden door Elmay Leylia »

« [Reactie #72] : 11 jaar geleden »
Moet je ook maar Latijn nemen, heb je een stuk minder wiskunde.

« [Reactie #73] : 11 jaar geleden »
Latijn is nog erger, hoe vaak moet ik dat nog zeggen? Ik snap niet hoe julie dat uithouden in die les.  ;)

« [Reactie #74] : 11 jaar geleden »
Citaat van: Elmay Leylia
Ja, dat vond ik ook al. Dat krijg je van te lang wiskunde en scheikunde doen. Gaaaaaaaaaaaaap................ Ik ga als ik een keer tijd heb er wel eens sirieus naar kijken. In de herfstvakanitie ofzo, dan heb ik toch niets veters te doen.
Wat, ga jij met Sirius Vakanite niets met je veters doen? tjonge...

[ending stupid mood]
No mercy for the wicked.