Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Lar-Mocha-zoektopic  (8506 keer gelezen)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [Reactie #325] : 11 jaar geleden »
Ik stem voor een verleden topic ^_^

En een Channa zoektopic.^^ Mocha/Lar zoektopicen zullen waarschijnlijk altijd blijven bestaan, maar met Channa is ook wel iets aan de hand, denk ik^^
« Laatst bewerkt op: 11 jaar geleden door Elmay Leylia »

« [Reactie #326] : 11 jaar geleden »
Uh.. ik moet even nazoeken of jullie gelijk hebben..  :lol:
Met Channa is zéér zeker wat aan de hand..  ^_^
No mercy for the wicked.

« [Reactie #327] : 11 jaar geleden »
Tetachan is 33,3 jaar oud..  B)
No mercy for the wicked.

« [Reactie #328] : 11 jaar geleden »
En wie hebben we hier?  ^_^ Je mag drie keer raden.

Er was eens...  B)
No mercy for the wicked.

« [Reactie #329] : 11 jaar geleden »
oké, wacht even... Je hebt Gaskamarl Didaka vermoord, en toen was Ehriondah helemaal overstuur, ze hield van die leraar, en toen moest jij vluchten en een andere naam nemen. En toen (veel 'en toens') ben je onder die andere naam gaan werken op de plaats delict omdat de magische beschaving van alle plekken op aarde dat nog wel het minst zou verwachten.

Maar wie was dan dat kindje als Gaskamarl een paar maanden later werd vermoord? Het kan Mocha toch niet zijn geweest, die had op driejarige leeftijd toch nog niemand vermoord? Of wel soms? :huh:

wacht even, was dat misschien je dochtertje?? :huh:
Wat kijk je, is je boek uit?

« [Reactie #330] : 11 jaar geleden »
^_^

Kora's sterfdatum ligt vóór de datum dat dit topic zich afspeelt...
No mercy for the wicked.

« [Reactie #331] : 11 jaar geleden »
[stomme suggestie] Of Mocha had nog een dochtertje^^[/stomme suggestie]
Oké, tot zover mijn stomme suggesties voor vandaag^^ Dat was het eerste waar ik aan dacht^^

Goed, nu ga ik eens proberen er serieus naar te kijken^^ Dit alles slaat werkelijk waar nérgens op, als het niet ergens een verband heeft met dat onderste regeltje, deze: 21 september 1242 rond 10 uur 's avonds, Bumetrel, Sarreguemines, Frankrijk.

Gaskamarl Didaka sterft een wrede dood.*

Het is een paar maanden later, dat zal ook wel nodig zijn om naar Bum te reizen, vermoed ik. Allereerst, zou die vrouw Mocha zijn? Wanneer kwam Mocha ookalweer les geven op Bum? Wat heeft dat kindje met dit alles te maken? Het lijkt wel het meest aannemelijk dat die vrouw Mocha is. Maar wat moet die in Noorwegen? Wacht, was Mocha daar niet opgegroeid, ofzo? Ik geloof wel dat Lar een keer terug dacht aan de tijd in Noorwegen, met de wolven.

Goed, ik hou het wel bij posten^^ Dit is niet voor mij weggelegd^^

« [Reactie #332] : 11 jaar geleden »
Citaat van: Elmay Leylia
Goed, nu ga ik eens proberen er serieus naar te kijken^^ Dit alles slaat werkelijk waar nérgens op, als het niet ergens een verband heeft met dat onderste regeltje, deze: 21 september 1242 rond 10 uur 's avonds, Bumetrel, Sarreguemines, Frankrijk.

Gaskamarl Didaka sterft een wrede dood.*

Het is een paar maanden later, dat zal ook wel nodig zijn om naar Bum te reizen, vermoed ik. Allereerst, zou die vrouw Mocha zijn? Wanneer kwam Mocha ookalweer les geven op Bum? Wat heeft dat kindje met dit alles te maken? Het lijkt wel het meest aannemelijk dat die vrouw Mocha is. Maar wat moet die in Noorwegen? Wacht, was Mocha daar niet opgegroeid, ofzo? Ik geloof wel dat Lar een keer terug dacht aan de tijd in Noorwegen, met de wolven.

Goed, ik hou het wel bij posten^^ Dit is niet voor mij weggelegd^^
Moah.. je zit er tot nog toe niet naast, wat dit betreft ^^
No mercy for the wicked.

« [Reactie #333] : 11 jaar geleden »
Toch houd ik het maar bij posten ^_^ Dit is gewoon niet voor mij weggelegt^^ Goed, maar nu verveel ik me, dus nu doe ik het wel. (Ik zondig! Ik overtreed mijn eigen wet^^)

Ik dacht, misschien is het sowieso handig om alle datums die we hebben op een rijtje te zetten, dat geeft net wat meer overzicht. Dus, als iemand datums weet? KLoppen de datums in Lar's kk gewoon? Daar ga ik nu even vanuit^^

16-03-1109     Mocha geboren

1148              Mocha zit op Bumetrel

13/07/1242     De vreemde gestalte+vondeling

21/09/1242     Mocha vermoord Gaskamarl Didaka

13/08/1247     Mocha is gevangengenomen (Wanneer?) en ontsnapt

Goed, veel gapende gaten, zo te zien. Wanneer is Mocha eigenlijk les komen geven op Bum? Zal wel een paar jaar na 1247 zijn..

Nu weer dat andere topic^^

Quote (selected)
Geluidloos als een elf - al was het een menselijke gestalte -

Een menselijke gestalte? Kan dat wel Mocha zijn? Mocha is nachtelf, dus gemiddeld langer als mensen. Die waren ook vrij klein toen, toch?

Quote (selected)
een kind dat gezien haar uiterlijk half nachtelf en half landelf was

Stel dat dit waar is, dan is het dus een kruising. Die gestalte kan dan geen mens zijn geweest, als dit haar kind is. Wisseldrank?

Quote (selected)
En liep door, hoewel het haar merkbaar moeilijk afging.

Waarom ging het haar moeilijk af? vanwege lichamelijke pijn/klachten, of omdat ze geen afstand van haar kind kan doen?

Quote (selected)
Zonder haar mantel was ze een menselijke jonge vrouw, gekleed in de nauwsluitende zwarte kleding van een sluipmoordenaar.

Dus toch een mens. of iig de gedaante van een mens. En jong. Wat moet een mens met een land/nacht elf? Als het kindje dat was. Toch wisseldrank? Of is het heel iets anders, waar we tot nu toe nog niet van gehoord/over nagedacht hebben?

Quote (selected)
nu kon ze haar wraaktocht beginnen.

Wraaktocht? Dat klinkt toch als Mocha. Vooral dat daar onder dan staat dat Gaskamarl Didaka is vermoord. Dan hangt het allemaal wel samen met elkaar. anders, wat heeft het met het hele verhaal te maken?

Goed, genoeg^^

No mercy for the wicked.

« [Reactie #335] : 11 jaar geleden »
Ik zou het 'lang geleden' forum in de gaten houden, de komende tijd...  -_- Ik verveel me in de pauzes op mijn werk, dus ik schrijf hele episodes uit Tetachan's verleden op...

Er zit één stuk aan te komen dat flink wat sleutels geeft tot het oplossen van het Tetachan-mysterie..  B)
No mercy for the wicked.

« [Reactie #336] : 11 jaar geleden »
sister act vond ik ook een leuke ^_^  een heel klooster (?) voor de gek houden enzo...

« [Reactie #337] : 11 jaar geleden »
Klooster, ja. Ik heb me een tijdje als Non vermomd..  B)
No mercy for the wicked.

« [Reactie #338] : 11 jaar geleden »
het vraagteken was er meer voor om verbazing aan te tonen, ik bedoel: wat heeft een morrdenares nu in een klooster te zoeken? Zouden de andere nonnen het niet vreemd gevonden hebben dat er zomaar iemand binnenkwam met wit haar, en zwarte kleding die heftig gebaarde dat ze stil moesten ijn en haar niet moesten verraden? Ik zou het in ieder geval apart vinden :P

« [Reactie #339] : 11 jaar geleden »
Eh.. hoe gek denk je dat ik ben? Van tevoren nam ik een drank die me in mens veranderde, vervolgens meldde ik me als mens daar aan. En ben ik een tijd lang non geweest.
Ze dachten helemaal niet dat ik moordenares was, ze kenden mij als 'zuster Mara'  ^_^
No mercy for the wicked.

« [Reactie #340] : 11 jaar geleden »
en ik maar denken dat je ze gehypnotiseerd had of zo... :rolleyes:

Mara past goed bij je trouwens... Heb je het daarom uitgekozen? (gaat om betekenis btw :P )

vind trouwens een dingetje vaag, was het 'ding' dat didaka had hetzelfde 'ding' als jij bij die gunnar op de stoep had gelegd? En zo ja, waarom wilde je het terug dan?
« Laatst bewerkt op: 11 jaar geleden door Luna da Sol »

« [Reactie #341] : 11 jaar geleden »
wilde ik het terug? al op data gelet?

Overigens... wat denk je zelf?
No mercy for the wicked.

« [Reactie #342] : 11 jaar geleden »
ja, ok... het schoot me ineens te binnen. maar het zal ook wel niet, want als je het niet 'terug' wilde, en didaka as dood op het moment dat je het gapte, dan kán het niet hetzelfde zijn geweest. ach ja, jammer dan :P

« [Reactie #343] : 11 jaar geleden »
Uh.. Het 'bundeltje' was gejat vóór Didaka's dood. En vlak daarna (een week of twee..) bracht een donkere schim een 'bundeltje' in Noorwegen... En pas dáárna stierf Didaka.. Hoeveel reistijd is het van Frankrijk naar Noorwegen, te paard? B)

Kom op.. je kunt toch wel lézen..  B)
No mercy for the wicked.

« [Reactie #344] : 11 jaar geleden »
zeg, *gooit er een compleet andere vraag, over een compleet ander onderwerp tussen* was Joral nou een landelf, een nachtelf of nog een andersoortige creatuur?

« [Reactie #345] : 11 jaar geleden »
Een elf.. maar ik zeg niet wát voor elf..  ^_^
No mercy for the wicked.

« [Reactie #346] : 11 jaar geleden »
Ik word momenteel ietwat overhoop gestoken door Pedro.. is dat iemand al opgevallen?  ^_^
No mercy for the wicked.

« [Reactie #347] : 11 jaar geleden »
Mij wel... (Aa) Raar hea?!

« [Reactie #348] : 11 jaar geleden »
ik zal eens zien of mij dat opvalt :lol:

« [Reactie #349] : 11 jaar geleden »
Dit topic is gesloten.