Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Tweedejaars Vergiffen les 1  (1486 keer gelezen)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [Reactie #25] : 11 jaar geleden »
Yanta kreeg nu niet bepaald zin om mee te werken met de lessen van Lar. Niet door die chagerijnige blik van de leraar.

'Ik heb werkelijk geen flauw idee,' zei ze alsof ze het werkelijk erg vond en het ook écht niet wist.

Aan haar gezicht kon zien dat ze het eigenlijk niet meende, ze wist het wel. Lar zou dit ongetwijfeld doorhebben (of de leraar was zo stom om het toch niet door te hebben) en haar proberen terug te pakken, desnoods door het overschrijven van het boek van het eerste leerjaar. Of er zou een belediging komen, iets in de trend van:  'Zie je wel, mensen zijn infantielen, vampiers dus ook, blablabla...' Een derde reactie kon natuurlijk ook nog zijn dat Lar haar ging negeren... Of de leraar zou haar verrassen door iets totaal anders te doen. Het meisje nam zich dus alvast maar voor om zich niet op de kast te laten jagen. Gewoon braaf ja zeggen, lief knikken en doen alsof ze onnozel was. Lar kon toch niets opmerken aan haar examencijfer van vorig jaar.

Off: Tsja... Ik moest toch wat om dit topic weer leven in te blazen? ><

Goed genoeg om er een punt voor te geven, in ieder geval. Bovendien kon ik er lekker op reageren.. door níét te doen wat je verwachtte, en tegelijkertijd wel. Kortom: goeie post. +1
« Laatst bewerkt op: 11 jaar geleden door Zimaskian Lar »

« [Reactie #26] : 11 jaar geleden »
"Dan máák je maar een idee." Het kon haar niet schelen of het meisje werkelijk geen idee had, of maar deed alsof. Ze deed niet eens de moeite dat te achterhalen. Ze had maar mee te doen, of ze wilde of niet. Infantiel.
"Het is jouw verantwoording wanneer je niets onthouden hebt van vorig jaar. Ik neem aan dat je het vierdejaars-examen toch niet haalt, dus doe vooral geen moeite om dít jaar iets te doen tijdens mijn lessen." Het klonk volledig kil, en het was niet eens sarcastisch bedoeld.
"Wel, komt er nog wat van? Ik wacht op je antwoord, vampier."
No mercy for the wicked.

« [Reactie #27] : 11 jaar geleden »
Het meisje keek even chagrijnig naar Lar en ze wilde een gemene opmerking terugmaken, ze beet op haar lip en hield zich in. Straks had ze niet alleen ruzie met Lar, maar ook nog met Pedro omdat ze zichzelf misdragen had.

'Ik ben zo stom geweest het te vergeten, wat wilt u, met zo'n infantiel als ik ben? Kunt u het niet heel kort samenvatten?' vroeg ze op normale toon, alsof ze nooit boos op Lar was geweest. 'Ik zal het opschrijven en niet meer vergeten.'

Ze wist donders goed wat ze het jaar ervoor geleerd hadden, maar dat hoefde Lar niet te weten.

« [Reactie #28] : 11 jaar geleden »
"Was dat niet júist wat ik jou vroeg, dame? Ik meende dat ík om een samenvatting vroeg, ván jou. Niet andersom. Ik wacht nog steeds.
Jezelf uitschelden is prima hoor, als je dat zo graag wilt, maar laat dat geen tijd van mijn les kosten." Lar keek haar fronsend aan.

"En mocht ze het niet weten.. wie van mijn andere zeer aanwezige leerlingen is dan zo goed haar van het juiste antwoord te voorzien? Hebben jullie niets geleerd? Dan doen we gewoon het eerste jaar nog een keer over, geen probleem."
No mercy for the wicked.

« [Reactie #29] : 11 jaar geleden »
'Maar als u het niet weet, hoe kunt u dan weten of ik het goede antwoord weet?'

Het zou slechts een kwestie van minuten zijn voor het meisje straf zou krijgen, dat kon ze zelf ook nog wel bedenken. Maar hé, zij deed nog iets deze les! Niklas deed naar haar weten niets! Ze keek even naar hem en toen terug naar de leraar. Eigenlijk had ze haar tijd beter kunnen besteden. Ze had beter niet naar de les kunnen komen en zelf de stof door kunnen nemen, dan had ze meer geleerd dan dat ze nu deed. Eigenlijk hoopte ze dat ze eruit gestuurt zou worden, helaas ging dat meestal gepaard met strafwerk of nakomen, wat uiteindelijk meer tijd zou kosten.

« [Reactie #30] : 11 jaar geleden »
"Yanta, Eruit. Ga je maar melden bij Schoolhoofd Vladistov."
De leraar keek het meisje uitermate verstoord aan, kruiste de armen en wachtte rustig tot ze weg ging. Deed ze dat niet dan was dat, uiteraard, strafvermeerdering. Kon ze na Gustaf ook bij Ehriondah langs, of iets in die trant.
Gustaf zou het trouwens wel 'leuk' vinden, een leerling die naar hem gestuurd werd in plaats van naar het hoofd van de wacht. Had hij weer meer werk te doen. Nou ja, dan moet hij me maar niet 's nachts lastig vallen..
"Wel.. dan begin ik de les maar zo, zonder samenvatting van vorig jaar. Dit jaar zullen we ons vooral richten op Subtiliteit en Theoriekennis."
De woorden verschenen achter de leraar op de muur, in een rijtje met andere woorden.

Onopvallendheid
Subtiliteit
Inlevingsvermogen
Theoriekennis

"Vorig jaar hebben we de eerste drie van deze begrippen behandeld, met het accent op Inlevingsvermogen. Nu nemen we een extra onderdeel, en spreiden we het accent tussen Subtiliteit en Theoriekennis. Kan iemand me uitleggen waarom deze vier steekwoorden belangrijk zijn bij vergiffen?"

Dat zouden ze moeten kunnen, onderhand..
No mercy for the wicked.

« [Reactie #31] : 11 jaar geleden »
Deze les is gesloten.