Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Tweedejaars Wilsmagie, les 1  (860 keer gelezen)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 11 jaar geleden »
Een nieuw jaar, een nieuwe dag, een nieuwe kans. Na een wat raar, vervelend en hectisch begin kon ze vandaag weer helemaal opnieuw beginnen.
Ze keer door de ramen op de gang, de lucht was grijs en het waaide hard. Geen sneeuw, nog niet, maar dat zou vast snel komen...
Met frisse moed en een opmerkelijk helder hoofd - dat kwam vast door het weer - draaide ze het slot van haar deur open, als eerste les dit jaar had ze een tweedejaarsklas Merifel. Daarna een vijfde klas...
Ze ondekte dat het - naast het haardvuur - nogal donker was in de klas, gauw ontstak ze de fakkels aan de muur.  De lesinhoud kwam alvast puntsgewijs op het bord te staan.

Weerwilschilden:[/li]
  • Geestelijke
  • Lichamelijke
    Krachtsschilden: [/li]
  • Geestelijke
  • Lichamelijke
[/b]
'Het werd echt de hoogste tijd dat ze dat onder de knie kregen,' dacht ze terwijl ze het opschreef. 'Schilden waren cruciaal in een samenleving vol magie.'
Toen ze klaar was merkte ze dat haar vingers verkeumd waren.
Het haardvuur, waarschijnlijk aangedaan door een van de bedienden, brandde nog niet echt hard, dus was er nog enige kilte in het lokaal.
Ehriondah blies op haar handen en liet het vuur íets aanwakkeren.
Nog eenmaal nam ze schattend de klas op. Alles was weer gereed voor gebruik, haar lokaal was weer bewoond. Ze ging op haar bureau zitten en wachtte tevreden.
Alles was klaar, nu kon haar nieuwe start beginnen...[/color]

« [Reactie #1] : 11 jaar geleden »
Langzaam kwam Floris binnensjokken. Alweer een les, daar had hij nou echt geen zin in, hij had gewoon zin om wat in de leerlingenkamer rond te hangen, maar een les. Het was gewoon vaak zo saai...! Floris sjokte moeizaam naar zijn plek en murmelde een ,,goededag'' (Nou ja, in ieder geval een woord dat op goededag leek) naar het schoolhoofd. Hij ging zitten en pakte zijn boeken uit z'n tas, vervolgens ging hij met zijn hoofd op zijn handen liggen, hij was een klein beetje ongemotiveert...
« Laatst bewerkt op: 11 jaar geleden door Floris di Risco »

« [Reactie #2] : 11 jaar geleden »
Gaea, die na de vakantie haar vakantiestemming had weten te behouden, kwam opgewekt het lokaal binnen. De eerste dagen na de vakantie waren altijd de leukste schooldagen, de tijd voordat de sleur van huiswerk en lessen je weer te pakken zou krijgen.
Floris was al in het lokaal, zag Gaea, en de lerares zat te wachten achter haar bureau. 'Hallo,' groette ze leerling en lerares. Toen liep ze naar een tafeltje, zette haar tas ernaast op de grond en ging zitten, wachtend tot de anderen zouden komen en de les zou beginnen. Er stond al iets op het bord...

« [Reactie #3] : 11 jaar geleden »
Simone kwam ook het lokaal binnen. Ze ging aan de rand van het lokaal zitten. Gaea en Floris waren er al. De lerares zat aan haar bureau. Simone begon de woorden op het bord te ontcijferen. Weerwilschilden. Weerzin had ze genoeg. Kracht eerder te weinig. Er zou misschien nog hoop zijn als het mentale kracht betrof. Maar nee hoor, onder die woorden stond genadeloos: geestelijk, lichamelijk. Geestelijk zou wel als eerste aan de beurt komen.

« [Reactie #4] : 11 jaar geleden »
Luna liep het lokaal binnen. Wilsmagie zouden ze hebben. Ze wist dat het een belangrijk vak was, en ze wist dat het een verplicht vak was, en toch wilde ze er niet heen. Het was niet erg warm in het lokaal, het was immers winter. De haard stond gelukkig wél aan, aan het geknetter te horen. Ze ging op een stoel zitten ergens in het lokaal, eigenlijk wist ze nooit waar precies, maar dat was niet erg, als er iemad naast haar kwam zitten merkte ze het wel. Zouden we deze les iets zinvols doen? Of gaan we weer alleen praten over molens?
Wat kijk je, is je boek uit?

« [Reactie #5] : 11 jaar geleden »
(Voor degenen die hier nog niet gepost hebben, ik wil graag dat je doet alsof je er al bent...)
De tijd om de les te starten was daar. Daarom sloor ze ferm de deur en begon met haar les van vandaag.

'Welkom iedereen in deze eerste les wilsmagie weer sinds vorig jaar.
Vorig jaar hebben we ons vooral bezig gehouden met het vinden en beheersen van onze wilskracht.
In verschillende lessen hebben we dingen opgeschreven die we graag willen en ons daar op geconcentreerd. Bij veel van jullie heb ik aanleg voor wilsmagie gezien.'

Kaarsrecht stond ze voor haar bureau.

'Dit jaar daarentegen doen we nog een zogenaamde opwarmles waarbij we het “willen” dat uit ons zelf komt, - de wens die we hebben opgeschreven –  overbrengen op iets wat we niet uit onszelf willen – een spreuk of handeling – en het daardoor veranderen in wilsmagie.
Dit hebben we vorig jaar ook al behandeld, maar nu zullen jullie het in praktijk brengen, wanneer we gaan oefenen met spreuken.
In tegenstelling tot Heracor en Socophon doen we de weerwilschilden en de krachtschilden in één jaar. Dat betekent hard werken. Daarom wel ik dat jullie altijd jullie huiswerk maken, dat maakt de toets aan einde van het jaar een stuk makkelijker.’

Nu keek ze streng haar klas in, want wat ze nu ter sprake zou brengen was iets wat koste wat het kost verbeterd moest worden.

‘Ik ben teleurgesteld in de resultaten van de toets van vorig jaar. Bijna de helft van jullie had een onvoldoende en maar een paar van jullie zouden uiteindelijk wilsmagie kunnen vervolgen ná de vierde, als jullie op dit niveau blijven.’ Voegde ze er waarschuwend aan toe.

Ik zal jullie straks eerst jullie opwarmopdracht geven en als er daarna nog tijd over is aantekeningen geven over de twee termen hier op het bord.
En ik wil dat íedereen opschrijft wat ik zeg, want ik vermoed dat dat de reden was van de bedroevende resultaten.’

« [Reactie #6] : 11 jaar geleden »
Raleana was braaf aan het schrijven en keek op toen de lerares zei dat ze dingen op moesten schrijven. Trots bekeek het meisje haar papier.

Wilsmagie

Ehriondah: Welkom iedereen in deze eerste les wilsmagie weer sinds vorig jaar.
Vorig jaar hebben we ons vooral bezig gehouden met het vinden en beheersen van onze wilskracht.
In verschillende lessen hebben we dingen opgeschreven die we graag willen en ons daar op geconcentreerd. Bij veel van jullie heb ik aanleg voor wilsmagie gezien.
'Dit jaar daarentegen doen we nog een zogenaamde opwarmles waarbij we het “willen” dat uit ons zelf komt, - de wens die we hebben opgeschreven – overbrengen op iets wat we niet uit onszelf willen – een spreuk of handeling – en het daardoor veranderen in wilsmagie.
Dit hebben we vorig jaar ook al behandeld, maar nu zullen jullie het in praktijk brengen, wanneer we gaan oefenen met spreuken.
In tegenstelling tot Heracor en Socophon doen we de weerwilschilden en de krachtschilden in één jaar. Dat betekent hard werken. Daarom wel ik dat jullie altijd jullie huiswerk maken, dat maakt de toets aan einde van het jaar een stuk makkelijker.
Ik ben teleurgesteld in de resultaten van de toets van vorig jaar. Bijna de helft van jullie had een onvoldoende en maar een paar van jullie zouden uiteindelijk wilsmagie kunnen vervolgen ná de vierde, als jullie op dit niveau blijven.
Ik zal jullie straks eerst jullie opwarmopdracht geven en als er daarna nog tijd over is aantekeningen geven over de twee termen hier op het bord.
En ik wil dat íedereen opschrijft wat ik zeg, want ik vermoed dat dat de reden was van de bedroevende resultaten.

Ze pakte haar aantekeningen en hield ze in de lucht.

'Zo?!'

« [Reactie #7] : 11 jaar geleden »
Rustig was Thomean aantekeningen aan het overnemen. Hij wreef de slaap uit zijn ogen. Als de les was afgelopen zou hij nog wel even een paar keer de aantekeningen doorlezen zodat hij precies wist waar de les over ging. Vorig jaar had hij wilsmagie erg slecht gemaakt. Hij had een vraag extra goed moeten hebben voor een voldoende en daar baalde hij best van.

Daarom zou hij dit jaar goed de aantekeningen bijhouden. En zijn tweede voordeel was, hij kwam niet weer pas over de helft van het jaar op school.

Opeens schoot hij uit, een grote kras op zijn papier achterlatend. Wat hoorde hij? Een opwarmopdracht? Kon ze daar niet mee wachten tot de tweede les? Sommige leraren waren zo wreed...
Bck Bck

« [Reactie #8] : 11 jaar geleden »
Alweer was ze welkom. Gastvrije elf, die Van Uncha. De toetsresultaten? Bedroevend? Ja, dat had vast voor een deel aan Simone gelegen. Maar dat was toch niet het probleem van het schoolhoofd? Dat was toch meer iets waar de leerlingen zich druk om moesten maken?
Aantekeningen. Ja. Nee. Simone schreef niet veel. Ze kon het niet zo snel en goed. Ze zou het wel gewoon onthouden. Of niet.

grappige post! +1!

« [Reactie #9] : 11 jaar geleden »
Raleana keek naar de lerares, die amper de tijd gehad had om te reageren. Ondertussen was zij al geïrriteerd omdat het 'zo lang duurde'.

'HALLOOOHOOOW! ZO?!' riep ze door het lokaal, in de hoop de aandacht te krijgen.

Ze keek de lerares met een 'boze' (Lea's boze blikken waren soms eerder lachverewekkend) aan. Waarom kreeg het elfje geen reactie?! Waarom vertikte dat schoolhoofd om even simpel antwoord te geven?! Zo moeilijk was dat toch niet?!

« [Reactie #10] : 11 jaar geleden »
Ehriondah wilde nét antwoorden op een vraag van Raleana, toen Raleana op een bruuske manier haar voor was, door door de klas te schreeuwen

'HALLOOOHOOOW ZO?!' Ehriondah keek haar aan en trok een wenkbrauw op om dit rare gedrag.

'Dat denk ik wel mevrouw Wyliathel, maar ik denk dat je wat beter op je woorden moet gaan passen.
Dan ga ik nu verder met de les. Neem allemaal iets in je hoofd wat je heel erg graag wil en ga je daar op concentreren. Probeer het simpel en materialistisch te houden, dat is het gemakkelijkst.
Ga dan het zielsgraag willen. Sommigen gaan daar bijt rillen heb ik gezien, maar dat is heelmaal niet erg.
Voel je Wilsmagie, en probeer dat gevoel vast te houden, zo lang mogelijk. Probeer maar weer te ontdekken wat het is, en onthoud goed dat gevoel en hoe je het moet oproepen. Dat zullen jullie de komende lessen heel veel nodig hebben, als we écht gaan beginnen het te gebruiken.
Ik weet dat jullie dit vorig jaar ook al heel veel hebben geoefend, maar naar mijn opinie kan het nog vele malen vaker.

Om te testen of het werkt mag je deze les van te vóren een spreuk afvuren - let wel even op welke spreuk - als je je er niet op concentreert en na de oefening, als je je er meer van bewust bent. Als je het goed gedaan hebt, is de spreuk een stuk krachtiger.

Even voor de grappenmakers onder jullie, ik waardeer geen hydoree-spreuk. Ik zou zo zeggen, aan de slag. En als je het nog steeds moeilijk vind om je erg op het willen te concentreren is het gemakkelijker je “wens” even op te schrijven. Succes ermee. Voor vragen kun je bij mij komen.’

Ehriondah zette zich neer achter haar bureau en ging zich verdiepen in een onlangs uitgebracht boek over Wilsmagie: “Wilsmagie voor iedereen, een duidelijke uitleg van een basisprincipe.”

(Gustaf post bij zijn lessen een lijst spreuken waaruit je kan kiezen...)

« [Reactie #11] : 11 jaar geleden »
Iets heel graag willen. Er was niet echt iets wat ze op dit moment heel graag wilde. Gaea dacht even na en besloot toen dat haar schooltas optillen het makkelijkst zou zijn. Ze bukte zich en schoof hem onder haar stoel vandaan.
Het was niet moeilijk het beeld van een zwevende schooltas op te roepen, het was wel moeilijk te wíllen dat haar tas daadwerkelijk zou gaan zweven, want eigenlijk wilde ze dat niet echt. Ze wílde het wel, maar niet echt overtuigend. 'Katexan emos.'
De tas bleef liggen, hoewel hij niet zwaar was want alleen haar boeken voor wilsmagie zaten erin. Maar misschien was hij te zwaar voor haar kunnen, vorig jaar hadden ze immers alleen met veren geoefend?
'Katexan emos,' zei Gaea, iets feller dan de vorige keer. Haar tas bewoog, een beetje twijfelachtig misschien, maar hij bewoog! Nu moest hij echt gaan zweven! 'Katexan emos,' zei Gaea vastbesloten en haar tas richtte zich op. Een centimeter zweefde hij boven de grond, niet meer, misschien minder. Maar dat maakte niet uit, hij zweefde!

« [Reactie #12] : 11 jaar geleden »
Off: Spreukenlijst

'Katexan emos,' begon ook Lea, nadat ze was gaan staan.

Natuurlijk gebeurde er weer niks. Maar goed, wie wist... Stel ze zou de oefening doen...? Ze pakte wat schrijfmateriaal op haar tafel en schreef op wat ze voor elkaar wilde krijgen.

Veer laten zweven

Ze legde haar veer weg en deed haar ogen dicht. Ze haalde rustig adem en richte haar handen op de veer.

'Katexan emos!'

Ze opende haar ogen en zag haar veer op de tafel liggen. Geen milimeter bewogen. Gefrustreerd ging ze zitten op haar stoel. Dit had geen zin... Misschien moest ze van afdeling overstappen.

« [Reactie #13] : 11 jaar geleden »
Luna pakte een boek uit haar tas, ze zou 'Apoklei' gebruiken. Meestal werd het gebrukt voor gaten en deuren, maar en boek luiten zou in theorie ook moeten kunnen. Ze legde het boek open op een willekeurige blazijde, en zei 'Apoklei,' zonder erbij na te denken. dat was ook immers de bedoeling. Met genoegen hoorde ze het boek dichtgaan. Het geluid was niet hard, maar het boek zat dicht. Het zou wel even duren voor ze het weer open kon krijgen, dus ondertussen luisterde ze naar de andere spreuken, en naar mevrouw Van Uncha, als die iets te zeggen had. Ze hoorde veel 'Katexan Emos.' Zelf was dat ook bij haar het eerste waar ze aan dacht, maar ze herrinnerde zich de straal water en wilde dat niet nog eens meemaken.
Wat kijk je, is je boek uit?

« [Reactie #14] : 11 jaar geleden »
Floris haalde zijn hoofd uit zijn handen pakte zijn aantekeningsperkament en schreef een in een paar korte zinnetjes wat Ehriondah van Uncha zei (:Dit jaar werken aan: bezig met weerwilschilden en krachtschilden. Vandaag warm lopen.) Floris bedacht een spreuk. De hydoreespreuk had hem inderdaad wel wat geleken maar je, dat ging niet door dus. Floris wou er een heel leuke spreuk er uit pikken en keek dus een hele poos naar het blaadje. Floris dacht nog even na en dacht vervolgens niet na over de gevolgen hij koos de katiemspreuk. Als je bedreigt werd moest je je toch kunnen beschermen? Al die eerste eerstejaars spreuken had hij al onder controle dus dit was geen probleem! Alleen moest hij nog iemand vinden die gevloerd wou worden...

Hij liep rich Thomean en vroeg: ,,Zeg, Thomean (zo mocht hij Thomean nu noemen), mag een spreukje oip je uitproberen? Ik hoop het!'' Hij keek Thomean hoopvol aan.
« Laatst bewerkt op: 11 jaar geleden door Floris di Risco »

« [Reactie #15] : 11 jaar geleden »
Het meisje keek even rond en zag vervolgens de lerares staan. Wist het hoofd van haar praktijkfloppen? Even twijfelde ze of ze hiermee naar Lar moest gaan, die haar misschien uit zou lachen, of dat ze hiermee naar Ehriondah moest gaan... Eerst maar naar Lar, dan zou ze wel verder zien. Tot de vakantie zou ze proberen alles goed te volgen. In de zomervakantie zou ze misschien naar haar oma reizen, kijken of die advies had en als daar niets uit kwam zou ze overstappen naar Socophon, wat waarschijnlijk pas het jaar erop kon, misschien moest ze dan alle vakken opnieuw doen. Maar ze moest toch iets?

Het meisje stond op van haar stoel en liep naar Ehriondaha toe.

'Mevrouw ik heb een vraagje...' Ze wachtte even voor ze vervolgde: 'Kan iemand die ondanks het feit dat ze de handelingen goed doet en de spreuk goed uitspreekt, maar toch nooit een spreuk, illusie of andere magische iets heeft laten lukken tijdens haar schoolperiode in Merifel thuishoren, of kan die beter overstappen naar Socophon of Heracor?'

Hoewel Ehriondah vast wel wist dat Lea het over zichzelf had deed ze alsof ze het gewoon in het algemeen bedoelde. Ze hoopte dat Ehriodah niet verder zou vragen en gewoon zou antwoorden, dat zou Lea al een groot deel helpen. Het vreemde was dat ze 4 jaar geleden nog wel tekenen van magie vertoonde... Lea snapte zichzelf niet eens meer, waarom verwachtte ze dan dat iemand anders dat wel deed?

'Bent u trouwens getrouwd, of dat geweest?' vroeg Lea er zonder na te denken achteraan, dit was wel iets persoonlijks, maar Raleana flapte er wel vaker dingen uit.

Leuke post. +1

« [Reactie #16] : 11 jaar geleden »
Ehriondah negeerde straal die eerste vraag en keek slechts Raleana streng en bestraffend toe.

'Dat is een serieuse vraag. Maar het hangt ervan af of je het niet kúnt, of dat je iets verkeerd doet. Of dat je je magie nog niet gevónden hebt. Ik wil er wel eens met je aan werken, na de les. Kom anders maar vanavond na je lessen in de studiezaal. Ik zal daar ook zijn. En als het niet lukt, moet je inderdaad maar gaan nadenken of merifel wel écht de goede afdeling is.'

Ehriondah merkte dat deze les niet helemaal goed liep en besloot hem af te sluiten. In les twee kregen ze weer een kans van haar.

'Jongens, meisjes! Allemaal je rommel opruimen. Deze les is afgelopen. Als huiswerk moet je dit oefenen. volgende les wil ik zien dat het beduidend beter gaat!.'

(Je mag nog posten, anders sluit ik de les.)

« [Reactie #17] : 11 jaar geleden »
Deze les is gesloten.