Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Les 1, eerste jaars  (1660 keer gelezen)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [Reactie #25] : 11 jaar geleden »
"Begrijp jij jou wapen." Had de leraar aan Davido gevraagd. Voor het gemak had hij al zijn wapens op zijn tafel gelegd. ...patser... Even keek Rody naar haar speer. ...je wapen kennen...ik weet niet eens waar jij vandaan komt... Naast haar speer had Rody in haar heuptas ook nog werpsterren, die waren meer voor de hulp, je weet maar nooit wanneer ze je leven kunnen redden... Tári was nieuwschierig geworden naar het favoriete wapen van Davido. Niet echt iets wat Rody graag wou weten, maar ach luisteren kon geen kwaad.

[off: ja werpsterren, die zijn zo vet ^^]
« Laatst bewerkt op: 11 jaar geleden door Rody »

« [Reactie #26] : 11 jaar geleden »
"Ik geloof dat ik al mijn wapens ken, professor. Allemaal, behalve mijn mes."

"Davido, welk wapen vindt jij het best in de hand liggen? Oftewel, met welk wapen vecht jij het liefst en waarom?"

[color=550055]Fighan luisterde naar de opmerking van Davido en de vraag van diens medeleerling.
"Ik vraag me af of hij een lievelingswapen heeft." Zei Fighan na de vraag van Tári. "Hij kent zij wapens, prachtig, maar er is een groot verschil tussen kennen en begrijpen, tussen herkening en relatie, tussen onverschilligheid en liefde." Hij keek Davido aan en vervolgde: "Een wapen is een kunstwerk met een ziel. Je kent het niet bij name, ja ook, maar het gaat om het kennen van die ziel, niet alleen je eigen wil kennen en het wapen daar voor willen gebruiken, maar het wapen begrijpen en door hem gebruikt worden, tot in zekere hoogte." Het drong tot hem door dat het allemaal wat abstract klonk en wisselde daarom maar weer van onderwerp.
"Wat dit mes betreft..." Hij trok het mes uit de tafel en bekeek het. De tekens op het mes waren vervaagt en niet zeer duidelijk. Hij blies er overheen om het stof uit de ingegrifte tekens te blazen  "Mag ik je vragen waar je het vandaan hebt? Kan het een Griekse oorsprong hebben?" Voegde Fighan er uiteindelijk aan toe.[/color]
« Laatst bewerkt op: 11 jaar geleden door Fighan Fadelo »

« [Reactie #27] : 11 jaar geleden »
Tari had hem gevraagd wat zijn lievelingswapen was. Nou, dat wist Davido meteen. Hij bukte zich naast zijn tafel en pakte het grote zwaard. Zacht streelde hij het, alsof het een huisdier was. Maar het was dan ook een van zijn dierbaarste bezitten.

Davido stond op en hield het zwaard recht voor zich uit. Hij keek er even naar, keek toen weer naar Tari en zei: "Dit... is mijn favoriete wapen. En," vervolgde hij, "wat is dan jouw favoriete wapen, als ik vragen mag?"

Hij ging weer zitten en gebaarde naar Tari dat ze even moest wachten met haar antwoord. Toen keek hij naar de leraar en antwoordde op zijn vraag: "Ik heb dat mes van mijn vader gekregen, professor. Hij is een befaamd krijger, en ik geloof dat hij het zwaard weer van zijn vader heeft gekregen. Ik weet niet waar het vandaan komt, maar het is mogelijk dat het een Griekse afkomst heeft." Hij knikte toen naar Tari, hij was benieuwd wat ze ging antwoorden.
« Laatst bewerkt op: 11 jaar geleden door Davido Julio daCosta »

« [Reactie #28] : 11 jaar geleden »
Haar favoriete wapen... dat wist ze meteen.
' Ik vecht het liefst met mijn zwaard, net zoals jij. Hoewel ik ook van erg goed overweg kan met mijn boog, waarschijlijk beter dan ik met een zwaard overweg kan. Een zwaard vind ik gracieuzer, ik kan genieten van de dansende bewegingen, de zilveren flitsen door de lucht, van alles eigenlijk wel', antwoordde Tári.
Ze kon haar wapen nu niet laten zien, die lag in de wapenkamer, maar Davido snapte vast wel wat ze bedoelde.
' Ik kan hem je later wel eens laten zien, bij zwaardvechten of misschien bij een oefengevecht. Ik kan hem ook wel een keer mee nemen naar de les als Professor Fadelo dat goedkeurt, daar er eigenlijk geen wapens zijn toegestaan in lessen waar dat niet direct nodig is'.

« [Reactie #29] : 11 jaar geleden »
Wat een favoriet wapen was, en waar een wapen vandaan kwam, wat waren ze afgedwaald. Onwillekeurig had Valdron wel gedacht aan zijn zwaarden die op zijn kamer lagen. De mooie elegante zwaarden die hij graag op zijn rug droeg, en als hij ze bij zich had, er voor zorgde dat hij zich gelijk iets trotser voelde. Maar ze hadden hem dan ook hun diensten veelvoudig bewezen. Slechts 1x hadden ze gefaald maar dat was niet hun schuld geweest.

'Meneer.' sprak Valdron, 'u had het over 4 delen van wapenkunde, gaan we ze ook in volgorde die u noemde les krijgen over die delen of behandelen we ze altijd tegelijk?' 'En zou u, uw les dan kunnen vervolgen, volgens mij zijn we wat afgedwaald.'

« [Reactie #30] : 11 jaar geleden »
'Meneer.' sprak Valdron, 'u had het over 4 delen van wapenkunde, gaan we ze ook in volgorde die u noemde les krijgen over die delen of behandelen we ze altijd tegelijk?' 'En zou u, uw les dan kunnen vervolgen, volgens mij zijn we wat afgedwaald.'
[color=95B9D9]
"Je hebt gelijk, we kunnen beter even verder gaan. Het onderwerp lievelings wapen behandelen we een andere keer wel weer.
Hoe kwam ik hier ook al weer op?... Ohwja! Wapenlogica. Nou, hierbij geef ik direct een antwoord op jou eerste vraag, wapenlogica gaan we pas behandelen in de derde, en zal dus niet als tweede onderwerp aan de beurt komen. Verder... beginnen we met wapenkennis, laten we dat dan ook gaan doen." Fighan liep naar zijn bureau en ging er op zitten. Op eens drong het tot hem door dat hij het mes van Davido nog in zijn hand had. "Ohw hey." Zei hij terwijl hij het kleine wapen omhoog hield. "De tekens er op zijn denk ik Grieks, maar om ze te oncijferen zul je me iets meer tijd moeten gunnen. Dus wil je het echt graag weten? Dan zoek ik het na de les even verder uit."

[/color]
« Laatst bewerkt op: 11 jaar geleden door Fighan Fadelo »

« [Reactie #31] : 11 jaar geleden »
''Meneer, wat verstaat u precies onder wapenkennis? Bedoelt u dan uiterlijke kenmerken van een wapen, innerlijke kenmerken, of je weet hoe je ermee om moet gaan, of je weet hoe het wapen van een tegenstander werkt of allemaal? Persoonlijk ben ik heel erg geinteresseerd in alternatieve wapens, zoals zwepen en dat soort dingen. Kunnen we daar misschien eens iets mee doen in de les?'', vroeg Tári. Ze vond wapens enorm interessant, na wapenlogica zou dit waarschijnlijk haar favoriete onderwerp zijn.

« [Reactie #32] : 11 jaar geleden »
[color=95B9D9]"Ah alternatieve wapens, leuk! daar kunnen we best eens mee bezig gaan. Maar nu beginnen we met de standaard wapens. En waar het vooral om gaat is het verschil tussen wapens en waar ze voor bedoeld zijn. Dit ziijn dus uiterlijke kenmerken en waarom deze kenmerken verschillen. Kan iemand hier de kenmerken noemen die het verschil maken tussen een slagwapen en een steekwapen?" Hij keek de klas rond, hopend dat iemand antwoord gaf. En anders had hij nog wel wat achter de hand.
[/color]

« [Reactie #33] : 11 jaar geleden »
' Een slagwapen is gemaakt om mee te slaan en daarom vaak zwaarder en groter dan een steekwapen zodat de impact van de slag grote schade aanricht. Een steekwapen is daarentegen juist licht en scherp, zodat er snel en effectief mee toegeslagen kan worden. Voor een slagwapen is veel meer fysieke kracht nodig dan voor een steekwapen, die het vooral moet hebben van snelle reflexen', antwoordde Tári. Ze had het gevoel dat ze dit niet helemaal correct had, maar in grote lijnen klopte het volgens haar wel. Ze was zelf niet zo van de slagwapens, liever een wapen waarmee je meerdere keren achter elkaar kon aanvallen en geen doorslag had, zoals een zwaard, rapier of mes.

« [Reactie #34] : 11 jaar geleden »
[color=95B9D9]Het meisje was goed bij de les, dat mocht hij wel. "Oké, hier haal ik uit dat de duidelijkste kenmerken die het verschil aanduiden zijn: Formaat, gewicht, scherpheid. Met als gevolg, dat de één gericht is op snelheid en preciesie en de ander op kracht. Maar scherp vind ik niet een heel sterke benaming. Ik vind het belangrijk dat jullie onthouden dat een slag wapen dit heeft. Namelijk: een groot gewicht en merenmaal een groot formaat, zoals Tári zei, maarwat daar bij komt is minstend zo blangrijk. Een slagwapen berust op een groot raakoppervlak. Denk bijvoorbeeld aan een strijdvlegel, Hiermee raak je makkelijker dan met een Katana omdat het een groter oppervlak heeft dat kan raken. Een steekwapen heeft dus vaak een kleingewicht, merenmaal een klein formaat en een kleiner raakoppervlak."
Hij keek naar de klas en vroeg zich af of deze woorden door drongen tot de hoofden voor hem.[/color]

« [Reactie #35] : 11 jaar geleden »
Dat ze daar niet op was gekomen! Inwendig sloeg ze zichzelf voor haar hoofd. Maar dat zou niet zo veel helpen. Ze maakte een vluchtige aantekening, voor het geval ze dit weer zou vergeten. Gelukkig zou haar vader dit niet horen, de arme man zou sterven van schaamte als hij hoorde dat zijn dochter dat niet wist, ondanks zijn opleiding.
''Meneer, gaan we ook de gebruikswijzen en kenmerken van steekwapens onderling onderscheiden? Ik vind het best interessant om te leren welk wapen ik het best in een 1 op 1 gevecht kan gebruiken, en welke het beste in gevechten met meerdere tegenstanders en waarom. Ik denk dat ik al veel weet over steekwapens, maar er valt altijd meer te leren'', zei ze tegen Fighan. Ze wilde meer weten, misschien dat ze dan nog eens met een ander wapen zou gaan oefenen dan haar zwaard en mes. Een katana leek haar wel wat, bijna een zwaard, maar ze had gehoord dat het veel beter en soepeler gemaakt was, door een bepaalde verhouding in het staal.

« [Reactie #36] : 11 jaar geleden »
Net wat ze had gedacht de deur zat al dicht, of zou de les al afgelopen zijn?
Niet te geloven dat ze bij haar allereerste les op bumetrel meteen te laat kwam.. Ach wat kon het haar ook schelen ze zou gewoon naar binnen gaan en kijken hoe het ging..

Arabra opende de deur, die natuurlijk kraakte als je stil wilde binnen komen, en liep het lokaal binnen. Ze zag in een snelle blik 4 andere leerlingen zitten. Ze kende nog helemaal niemand.
*ahum* kuchte ze.
"Sorry dat ik zo laat ben, ik mag zeker wel gaan zitten?"

Gelukkig waren er ook nog tafels vrij, ze had het drukker verwacht, dan kon ze in ieder geval alleen zitten. Ze had echt geen zin in nieuwsgierige vragen..

« [Reactie #37] : 11 jaar geleden »
Deze les is gesloten.