Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Geld, niet het belangrijkste maar toch noodzakelijk  (34 keer gelezen)

Speeldatum: 14 januari 1309 (Midwinter)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

Ik moet wel. Zuchtend stond Lizzy voor de groene deur, de deur van het mentorkamertje van de afdeling Merifel. Vandaag ging ze vrouwe Mocha[1] vragen voor advies. Ja, ze is een arme sloeber en is een gelukkige dame met de vergoeding van de school, maar ze wilde ook graag zelf geld verdienen; de school een eer bewijzen. Alleen... Hoe? Natuurlijk, ze kon uitvoeringen doen in de school, in de stad maar ze had nog geen geschikte kleding en wapens.

Dus, ze klopte maar aan. In dit soort gevallen heeft deze kleine meid nog een sturende hand nodig. Dit zou ik moeten kunnen zonder Hazel[2] en Selefina[3], al zou het mij niets verbazen dat ze allebei, een van de twee of zelfs een vreemde ineens binnen zou wandelen. Ze wist haar gegiechel nog net op tijd te onderdrukken.
 1. Mocha
 2. Hazel
 3. Selefina
Herinner je gister, droom over morgen maar leef vandaag <3

"Binnen."

De mentor van Merifel was aan het werk. Niets bijzonders, gewoon het doodsaaie correctiewerk dat elke docent overkomt. Toetsen, huiswerk, cijfers. Vermoeienissen, zelfs in de middeleeuwen. Zelfs voor een vrouw die al enkele eeuwen oud was. Misschien wel juist voor een vrouw die al enkele eeuwen oud was. Wordt niet alles saai en herhaling als je ouder wordt?

Een flinke haal, over de halve pagina. Rode inkt, en een haal ernaast. 1. Girdegard had zijn best niet gedaan. Niet verstandig, want nu kon hij zijn best nogmaals gaan doen. Als hij dat nou direct had gedaan...

"Lizzy." Ze keek op. "Zeg het eens. En vertel me direct ook hoe je eerste tijd hier je bevalt."
No mercy for the wicked.