Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Gevangen in eigen verlangens  (98 keer gelezen)

Speeldatum: 14 juli 1308 (Midzomer)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 3 maanden geleden »
Zoals gewoonlijk zat Lynna in de bibliotheek, ze waardeerde de stilte die de plek gaf. Het was haar tweede favoriete plek, naast de leerlingenkamer van Merifel natuurlijk. Maarja, dat was dan weer totaal geen plek om te studeren vanwege de complete chaos die dag en nacht zich dag en nacht in die kamer afspeelde. Over het algemeen kon Lynna de vrolijkheid en het complete gebrek aan orde wel waarderen, maar soms moest ze toch echt bezig. Ze was ondertussen niet voor niets vijfde jaars en wilde eigenlijk wel graag naar Ypsilon als dat mogelijk was.

Aan een tafeltje in een donker hoekje tegen de achterwand zat de gorgo te studeren. Verschillende boeken lagen open voor haar op tafel en een rol perkament was uitgestald. Uiterst voorzichtig schreef ze dingen over uit de boeken voor haar neus. Het was een moeilijk verslag van heer Ancalimë over de gevaren van wilsmagie op de eigen geest en op die van het slachtoffer en Lynna zat in volle concentratie te werken.

[occ: Eerste post voor Teles]

« [Reactie #1] : 3 maanden geleden »
Teles had een probleem en dat zou haar beste vriendin moeten oplossen. Zelf lukte het haar niet. Ze was niet in de leerlingenkamer waar haar probleem wel was dus vluchte de Sirene gauw weg. Studeerruimtes dan, ook daar werd gekeken maar was geen gorgo aanwezig. Paniek kwam opborrelen, wat zou er gebeuren als ze de gorgo niet vond en dat het probleem haar zou vinden. Ze zou het niet meer uit kunnen houden, ze zou gekke dingen gaan doen.

De bibliotheek natuurlijk daar moest ze zijn! Terwijl ze naar de bibliotheek liep keek ze om de tien seconden om zich heen. Ze werd nog niet gevolgd.
De deuren van de ruimte werden geopend. 'Lynna!' Meteen kreeg ze een paar sst en een skreeh als antwoord. Niet dat ze zich daar wat van aantrok.
Ergens in een donker hoekje zag ze haar beste vriendin zitten. 'Lynna,' aan de klank van de Sirene zou je bijna denken dat ze zou gaan huilen. Ze rende op de gorgo af nam plaats naast haar en sloeg haar armen om de gorgo heen. De wind die haar vleugels hadden gemaakt hadden een reorganisatie verricht op tafel. 'Je moet me helpen, ik kom maar niet van hem af. En ik kan er niet meer tegen.' Ze legde verdrietig en bangig haar hoofd op de schouder van Lynna.

« [Reactie #2] : 3 maanden geleden »
Lynna keek even op toen ze haar naam hoorde aan de andere kant van de bibliotheek. Zo vaak kwamen er geen Myrofas binnen die haar zochten en de meeste wisten dat beter te verbergen. Ze legde haar veer weg en rolde snel haar perkament op voordat ze haast aangevallen werd door de sirene. Gelukkig was Lynna snel genoeg anders had haar werk de volle laag aan sirene gekregen.

"Hoi Teles-" voordat ze een verdere begroeting kon doen of kon vragen wat de sirene zo overstuur bij haar bracht, barstte haar vriendin al los. Teles' hoofd belandde op haar schouder en Lynna sloeg een arm om de sirene heen. Misschien dat het er voor de buitenstaanders een beetje apart uitzag, maarja daar moesten ze dan maar mee leven.
"Rustig aan, begin eens bij het begin. Wat is er precies aan de hand?" Lynna had namelijk geen idee wat haar vriendin precies bedoelde, ze was de laatste tijd veel te druk met een aantal opdrachten die tegelijk ingeleverd moesten worden.

« [Reactie #3] : 3 maanden geleden »
Teles liet haar vriendin weer los en vouwde een veertje goed. Van de stres werd ze alleen maar lelijk. 'Je weet wie Edgar is toch? Die ene weerwolf.' Hij zat bij merifel dus ze zou hem toch wel moeten kennen. 'Die lelijke, gore, ik weet niet eens of hij zich wel eens wast. Hij blijft me achtervolgen. En je weet dat ik dat normaal niet zo erg vind maar hij laat mij niet met rust.' En Teles had zeker ook momenten van rust nodig. 'Waar ik heen ga is hij ook en ik word er gek van.' Hopeloos keek ze haar vriendin af. 'Ik heb hem vaak genoeg al proberen weg te jagen. Maar dan komt hij dichterbij en dan vlucht ik weer. Ik wil niet bij hem in de buurt komen en hem al helemaal niet aanraken.'  Bij de gedachte werd ze al misselijk.

'Wil jij het hem misschien duidelijk maken? Hij zal vast bang zijn voor je slangen. En als jij zegt dat je mijn vriendin bent dan durft hij vast niet meer bij mij te komen.' Teles wist dat Lynna haar slangen angstaanjagend konden zijn. Maar haar slangen en Teles waren nu ook beste vrienden. Als dat kon.

« [Reactie #4] : 3 maanden geleden »
Natuurlijk moesten er eerst weer een aantal veren goed gestreken worden, Lynna kon een kleine glimlach niet onderdrukken. Teles veranderde ook niet en stiekem was Lynna daar heel blij mee, tenminste één persoon die zich wel bleef zoals ze hoorde te zijn.

Rustig luisterde Lynna naar het verhaal dat de sirene haar vertelde.
"Je bedoelt Edgar, die derde jaars?" Er waren niet heel veel weerwolven of myrofas die Edgar heette in Merifel dus Lynna ging er voor het gemak maar vanuit dat hij inderdaad bedoelt werd. Er kwam iemand de bibliotheek binnen en even keek Lynna op. Ze zag een glimps van blauw door de deur lopen.
"Die Edgar die nu binnenkomt?" vroeg ze toen Teles even niet naar de deur keek. Natuurlijk liep Edgar niet echt door de deur, maar kom zeg dit was gewoon te makkelijk. Het kostte de gorgo dan ook moeite om haar lach in te houden.
"Heb je überhaupt al eens met hem gepraat? Zeg maar, tegen hem gezegd dat je het heel vervelend vind dat hij je achtervolgt?"

« [Reactie #5] : 3 maanden geleden »
'Ja ken jij een andere Edgar dan?' Teles kende er maar een. En ze kende veel jongens bij naam. 'Wat!?' Geschrokken keek Teles achterom. Maar het was gewoon een suffe pony. 'Lyna,' zachtjes duwde ze tegen haar vriendin aan. 'Dat is niet leuk, ik meen het dit is een probleem.'

Teles twijfelde of Lynna haar nou weer aan het plagen was of niet. 'Natuurlijk heb ik hem dat verteld. Lief, gemeen en boos. Maar hij lijkt het niet te willen horen. Doe nou niet zo flauw en kom met een goed idee.' Ze haatte het al om hulp te vragen en dan deed Lynna ook nog eens zo.

He nee, er zat ook nog eens een klit in haar haar. Driftig probeerde ze met haar vingers de klit te verwijderen.

« [Reactie #6] : 3 maanden geleden »
Nee, Lynna kende geen andere Edgar, maar het is beter om eventjes te vragen voordat er straks echt meer Edgars waren. Lachend keek ze naar haar vriendin. Teles mocht dat haar beste vriendin zijn, dat betekende niet dat ze niet geplaagd kon worden.
"Nou, eigenlijk was het best wel grappig," zei ze lachend. "Kom met een goed idee, nou ja zeg. Nu moet ik het meteen weer oplossen." De glimlach was niet van Lynnas gezicht af te krijgen, zij vond het daadwerkelijk zeer vermakelijk.

Oh nee, nu zat ook nog haar haar in de knoop. Lynna pakte haar spullen alvast in. Ze had het idee dat ze toch niet meer toe kwam aan studeren totdat het probleem verholpen was.
"Heb je het al geprobeerd met magie? Elke keer dat je hem ziet een bal water op z'n hoofd laten vallen of zijn lichaam roze maken. Ik weet niet, je kunt vast iets leuks verzinnen." En anders zou Lynna het wel zeggen, ze zag er misschien lief uit, maar als het moest kon ze nog best intimiderend zijn.

« [Reactie #7] : 3 maanden geleden »
Magie. 'Maar natuurlijk, waarom dacht ik daar zelf niet aan.' Ze kon magie, ze had meer dan haar lichaam om te gebruiken.
Teles kreeg weer een glimlach op haar gezicht. 'Ik wist wel dat jij het kon oplossen. Nu moeten we nog bedenken wat hem echt gaat weghouden.' Er waren genoeg manieren maar eentje sprong er wel uit. 'Weet je vroeger nog. Dat die ene een draak voor ons had laten verschijnen. Misschien kunnen we dat proberen na te doen? Maar dan beter.' Ze had nog nooit een draak te voor schijn getoverd, maar eens moest de eerste keer zijn.

Teles probeerde al een kleine draak op tafel te laten verschijnen maar ze wist eigenlijk niet heel goed hoe een draak eruit zag.

« [Reactie #8] : 3 maanden geleden »
Natuurlijk kon Lynna het oplossen als dat betekende dat ze alleen maar de meest voor de hand liggende opties aan hoefde te dragen. Problemen van Teles bleken een stuk makkelijker dan dat ze van te voren gedacht had. Een nieuwe glimlach verscheen bij de herinneringen aan de draak. Het was een interessante middag geweest, het gevecht met Teles waarvan Lynna nog steeds overtuigd was dat zíj gewonnen had en daarna de illusie draak.

"Natuurlijk weet ik dat nog. Hoe kan ik dat nu vergeten? Maar ik heb alleen nog nooit een draak gezien, behalve die illusie die maar een slechte namaak was dus ik weet niet zo goed of dat gaat lukken. Ik zat eerder te denken aan hem zo erg irriteren dat hij gewoon bang wordt om in de buurt te komen omdat je hem anders weer onder magiet." Dat was over het algemeen een best effectieve manier om iemand bij je vandaan te krijgen aldus de Gorgo.