Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

De gebroeders faun gaan naar school  (69 keer gelezen)

Speeldatum: 6 september 1308 (Begin herfst)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 2 weken geleden »
'Ik zie de poort!' Vrolijk sprong Loukas even op en neer. Eindelijk was hij dan in zicht. Hij en zijn broertje Lyam gingen echt naar school toe. En ze zouden zoveel gaan leren! En uiteraard zouden er ook nieuwe vrienden komen. Het zou de beste tijd van zijn leven worden.

'Heb jij er net zoveel zin in als ik Lyam?' Hij keek zijn jongere broer enthousiast aan. Hij moest er wel zin in hebben. 'Ik hoop zo dat er ook Latafiki toernooien zijn. Dan kunnen we daarin mee doen Lyam, gaaf toch?' En als ze er niet waren dan zou Loukas die wel even organiseren. Er waren vast meer leerlingen die de sport net zo gaaf vond als hij.

'Pap, ga je zo nog mee naar binnen?' Vader schudde zijn hoofd. 'Nee jongen ik moet meteen weer terug. Ik kan mama niet al te lang alleen laten. En jullie zijn oud genoeg, jullie hoeven mijn hand toch niet meer vast te houden?' Vader grijnsde. En Loukas grijnsde terug. 'Nee dat hoeft echt niet meer hoor!'

Toen ze bij de poort waren klopte Loukas vrolijk op de deur. En terwijl hij wachtte trappelde hij op zijn hoeven.

Off: Eerste post voor Lyam

Lyam had minder zin in school dan zijn broer. Daarin was Loukas erg enthousiast, dus Lyam lachte maar telkens naar hem als die wat zei.

Lyam zat ergens ander met zijn hoofd, dan Latafiki of andere dingen te leren op school. Hij dacht de hele tijd aan thuis, wel gezegd aan Elvire zijn buurmeisje. Hij moest haar achterlaten voor school, ook omdat hij ter gelijkertijd met zijn broer naar school gaat. Natuurlijk is het leuk om direct met je broer naar school te gaan, het was vanaf het begin zijn beste maatje. Ze zouden samen dit avontuur tegemoet gaan!

Vader wilde niet mee naar binnen, 'Ik ga naar huis toe, naar moeder', zei zijn vader. Lyam gaf hem nog gauw een knuffel voordat hij ging en stopte gauw een brief in zijn jaszak. 'Zeg tegen mam dat ik haar zal missen en schrijven', zei Lyam. Toen ging vader weg en zwaaiden nog naar ons.

Loukas klopte op de poort, en stond te trappelen van enthousiasme. Lyam hoopte of die hier zich zo zou voelen als thuis.
« Laatst bewerkt op: 2 weken geleden door Lyam Ciobanu »

Een deurtje in een van de grote poortdeuren ging open en door de deuropening stapte een imposante gorgo. Het was de kapitein van de wacht van Bumetrel die had besloten de afstand tot de werkvloer zo klein mogelijk te houden. Daarom ging hij een uurtje of twee bij de poort staan om dat gevoel van bezig zijn niet kwijtraakte tussen alle leidinggevende taken die hij op een dag moest uitvoeren.

Voor Sadirs stonden twee faunenjongens te trappelen. Faunen hadden een aangeboren neiging tot gestuiter, getrappel en getrippel, daar konden ze niets aan doen. 'Zo jongelui, wat komen jullie hier doen? Verdwaald?' De gorgo lachte even vrolijk en gaf het hout van de poort een klets met zijn hand. 'Nieuwe leerlingen, gok ik? Dan hebben jullie vast papieren bij je.'

Oja pap ging weg. 'Daag pap!'
Gelijk daarna werd het deurtje in de poort geopend. Wauw, Loukas had nog nooit een gorgo van zo dichtbij gezien. 'Ja meneer ik en mijn broertje Lyam zijn nieuwe leerlingen.' Vriendschappelijk legde Loukas zijn arm om zijn broertje heen.

Loukas haalde zijn arm weer terug en haalde twee licht verkreukeld papieren eruit. 'Dit moeten ze zijn.' Loukas gaf de papieren aan de gorgo en bewonderden de slangen van de man. 'Hoeveel zijn het er meneer? Uw slangen?' Nu hij toch in contact was met de gorgo kon hij dat net zo goed vragen. En de man leek aardig dus dat vond hij vast niet erg.

Lyam had zijn vader net geknuffeld en uitgezwaaid. Toen hij een poort open hoorden gaan. Wat daar nou voor hem stond, hij was er stil van. Hij keek omhoog en zag niet één gezicht, maar nog meer?! Het waren de slangen op het hoofd van de gorgo. Net als zijn broer Loukas, had hij nog nooit een gorgo gezien.

Hij kreeg een arm om zich heen van zijn broer, maar dat had hij niet door. Hij was zo onder de indruk, dat hij niks meer opmerkte.  Zijn broer liet de papieren zien om binnen te komen. Nadat de gorgo de vraag van zijn broer had beantwoord, werden ze binnen gelaten. Het was een grote binnenplaats met een mooie verzorgde tuin, en heel veel verschillende soorten leerlingen. Lyam kreeg er op dit moment wel zin in, wat hem allemaal te wachten stond. 

'Zesentwintig,' bromde Sadirs terwijl hij de papieren aan nam en bestudeerde. Hij knikte even en vroeg hen of ze wapens bij zich hadden. Toen ze ontkennend antwoordden[1] fouilleerde Sadirs ze magisch. Ze bleken inderdaad niets bij zich te hebben. De gorgo gebaarde dat ze binnen mochten komen. Vanaf de poort liep een pad naar het kasteel. Sadirs gebaarde naar het kasteel.

'Je volgt deze weg en bij het kasteel ga je naar binnen. Gelijk rechtsaf, tot aan de toren. Dan links en daar heb je de mentorengang. Lyam moet de blauwe deur hebben en Loukas de rode. Succes d'r mee.'
 1. Gezien de GM van Lyam neem ik aan dat ze geen illegale dingen bij zich hebben

'Gaaf!' Zesentwintig dat waren er echt veel. Zou hij ze ook moeten voeren? Hadden ze allemaal een naam? Meer van  die vragen kwamen bij hem op maar hij hield zich stil. Nadat de papieren in orde bleken te zijn mochten ze naar binnen.

Hier kom hij het wel uithouden de komende zes jaar. Het was ook totaal anders dan thuis. Maar dat was ook niet zo gek. Een faunendorp kon je niet vergelijken met een kasteel.

Na de beschrijving van de wachter pakte Loukas de arm van zijn broer beet om hem mee te nemen. Lyam had soms wat hulp nodig om verder te komen. 'Kom Lyam dat moeten we vast wel kunnen vinden.' Loukas bedankte de wachter nog gauw en liep toen op de toren af.
Na een keer verkeerd gelopen te zijn, waren daar eindelijk de deuren. 'Hier begint het dan.' Sprak hij tegen zichzelf al had het net zo goed tegen zijn broertje kunnen zijn. 'Jij moest blauw hebben en ik rood. Succes.'
Loukas sprinte naar de rode deur en klopte er vrolijk op los.
« Laatst bewerkt op: 19 uur geleden door Aoife Neruth-Piuo »