Maybell liep met Thexes mee direct uit het lokaal van Wilsmagie, terwijl ze haar volledige aandacht richtte op het drankje wat in zijn handen zat. Net zoals Thexes zat Maybell ook al in stilte in haar hoofd te bedenken wat ze hier nou mee moesten. Streken uithalen! Streken! Dit was Teemor zijn kant en niet die van haar. Die arme leerlingen verdienden het niet om... om... wat was het drankje ook al weer? Ze keek nogmaals naar het elixer in Thexes' handen. Ze kon het echter niet plaatsen
[1] en voordat ze haar ogen goed kon vernauwen om nog beter te kijken, klauterde Teemor van zijn plekje in de zak van haar mantel omhoog om op haar schouder te zitten. Het draakje begon nu uitzonderlijk geïnteresseerd naar het drankje in de gorgo zijn handen te kijken, een duistere glinstering in zijn ogen.
In tussentijd was Thexes al tot leven gekomen en de gehele tijd had hij op automatische piloot richting de Socophon toren gelopen. Ergens betwijfelde Maybell of zij met hem mee de leerlingenkamer in mocht maar wie niet waagt wie niet wint. Als ze toch al regels gingen breken in opdracht van de nimf dan kon ze net zo goed hier beginnen. Het hele scenario zat haar toch al niet lekker en het gaf haar echter kriebels. Teemor gaf een geluidje, blies wat rook uit zijn snuit en had een vreemde twinkeling in zijn ogen. Zijn poten klemden zich vast in de stof van haar mantel, zakte door zijn knieën en zwiepte zijn staart speels van links naar rechts. Maybell had moeten zien aankomen wat dit betekende maar ze had het veel te druk met Thexes die nu zijn zorgen openbaarde naar Maybell.
"Ik weet het niet, Thexes. Ik weet niet zo goed wat ik hier van vind." Met haar onbezette arm krabde ze aan haar slaap. "Al de andere leerlingen verdienen het niet om het leven zuur gemaakt te worden en ik vind het juist leuk om met mensen van de andere afdeling om te gaan! Waar is deze afdeling strijd nu weer voor nodig. Ik weet dat Merifel een reputatie heeft om de andere afdelingen te treiteren maar ik ben er niet zo een!" Ze zuchtte diep en Teemor keek haar teleurgesteld en haast verontwaardigd aan dat ze deze kans om kattekwaad uit te halen niet met beide handen aan nam. "Ik weet niet eens wat het doet. Wat nou als het een
gevaarlijk drankje is. Kunnen we wel een drankje aannemen van zo'n wildvreemde nimf? Wat nou als iemand oerlelijk word en we dat niet meer terug kunnen draaien? Je weet maar nooit wat die nimf erin heeft gedaan!" Ze gooide haar handen de lucht in en Teemor vloog verontwaardigd van haar schouder en cirkelde om Thexes heen in de lucht. "Misschien moeten we eerst maar eens bekij---" Voordat ze was uitgesproken had Teemor een snoekduik gemaakt uit de lucht en het potje met het drankje uit Thexes' handen gegrist. "Teemor?!" Teemor luisterde echter niet en vloog in de lucht, hing buiten het bereik van hun handen en trok de kurk af van de fles om vervolgens een klein scheutje in de palm van zijn linker poot te gieten. Maybell trok bleek weg en vloog linea direct de afstand tussen haar en Teemor in om het elixer van Teemor's klauwen te grissen en hem buiten zijn bereik te houden. "Wat heb jij in dat bolle koppie van je gehaald om een
ongeïdentificeerd elixer aan te raken?! Wat had je gedaan als het een martel drankje was, mmh?! Of een drankje wat je wenkbrauwen doet ontvlammen?! Je hebt geen eens wenkbrauwen! Maar dit drankje had je net zo goed een paar kunnen geven, ook al ben je een draak--" Maybell hield de poot van Teemor in haar handen en keek naar de verschillende kleuren en patronen van paars en geel die nu Teemor's eerdere rode schubben nu kleurden. De inhoud van het drankje daalde nu pas bij haar.
"Thexes!" Riep ze hees, ondanks dat de jongen nog maar een meter of twee verderop stond. "Thexes moet je kijken! Het is Sekkekkit! Een oud feeën drankje. We gebruiken het vaak tijdens feesten. Compleet onschuldig." Ze kon iedere god wel de hemel in prijzen. Er was niets met haar draakje aan de hand, maar toch kon ze het niet laten om Teemor stevig tegen haar aan te trekken, en hem goed te knuffelen. "Jij domme draak dat je rondvliegt..." Mompelde ze met Teemor's gezicht tegen die van haar aan gedrukt, terwijl de bibliotheek draak in kwestie zijn best deed om zich van Maybell's grip te bevrijden. Ze landde en Teemor kroop weer op haar schouder, hijgend nadat hij zich eindelijk uit Maybell's wurgende greep had bevrijd.