Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Familiezaken  (113 keer gelezen)

Speeldatum: 12 juli 1308. Halverwege het ontbijt

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 2 maanden geleden »
Daryn liep moeilijk, maar gelukkig was het niet ver van de ziekenzaal naar de grote zaal. Het was tijd om Fallyn bij te praten. Normaal zou hij eerst naar de slaapzalen gaan om zich om te kleden, maar dit was belangrijker dan zijn uniform dat kapot was en waarvan delen onder het bloed zaten. Hij had al een les gemist en had geen zin om nog een les te missen. Onderweg zou hij wel met Fallyn naar Heracor lopen en snel omkleden voordat ze naar de volgende les gingen. De docent van wapenkunde moest maar even wachten, hij had een blaadje dat zei dat hij inderdaad in de ziekenzaal was.

Het duurde niet lang voordat hij Fallyn gezien had aan een van de Heracortafels. Vol zelfvertrouwen liep hij op haar af en tikte zijn zusje op haar schouder, terwijl hij er duidelijk uitzag alsof hij in zijn uniform geslapen had.
"Fallyn, kun je meekomen?"[1] zei hij zacht in het elfs. Het was een vraag, maar dat was meer uit beleefdheid dan iets anders. Daryns gezicht gaf duidelijk aan dat het serieus was en dat ze beter wel mee kon komen.
 1. "Fallyn, kun je meekomen?"

« [Reactie #1] : 2 maanden geleden »
Na een les etiquette was Fallyn in de grote zaal beland waar ze onrustig aan een heracortafel zat. Ze probeerde de zorgen op haar gezicht te verbergen, maar iemand die haar enigszins kon lezen zag dat ze niet haar normale zelf was. Ze zat net iets minder rechtop en keek vaak zoekend rond. Bij de presentiecontrole van de les was het duidelijk geworden dat haar broer inderdaad niet op was komen dagen en niet toevallig nog in een donker hoekje zat waar hij haar niet was opgevallen. Waarom had hij haar niks laten weten? Hij zou toch niet net als zijn broer in de problemen zijn gekomen?

O ja, zijn broer. Háár broer. Evoy. Fallyn probeerde er maar niet te vaak aan te denken, maar na al die jaren bleef de leegte haar nog steeds achtervolgen. Gelukkig werd ze uit haar negatieve gedachten getrokken door haar broer, die haar op haar schouder tikte. Opluchting was duidelijk te zien op het gezicht van Fallyn, waarna het toch weer deels werd overgenomen door zorgen. Daryn zag er namelijk niet uit als zijn gewoonlijke zelf, dat hij zich überhaupt in deze staat durfde te tonen verbaasde haar. Ze zou hem later toch maar moeten vertellen dat hij ook nog een beetje moest proberen om de naam van hun familie hoog te houden.

Wat ze ook zag was zijn gezichtsuitdrukking toen hij vroeg of ze met hem mee wilde komen. Ze zou natuurlijk luisteren naar wat hij te vertellen had, maar terwijl ze met hem meeliep kon ze het niet laten om hem met gedempte toon in het Elfs met wat vragen te bestoken. "Wat is er gebeurd? Waarom was je niet bij de les? Ben je gewond?[1]" Die laatste vraag kwam toen ze zag hoe hij liep en indien nodig zou ze haar pas vertragen.
 1. Wat is er gebeurd? Waarom was je niet bij de les? Ben je gewond?

« [Reactie #2] : 2 maanden geleden »
Het was goed om Fallyn te zien, ze was het enige beetje familie dat hij nog over had op Bumetrel. Maar de opluchting op haar gezicht was iets dat Daryn liever niet zag. Dat betekende dat ze bezorgd was geweest om hem. Ergens had hij het ook wel verwacht. Nadat Evoy weg was, was alles anders geworden en niet op een positieve manier.

Zonder iets te zeggen, liep Daryn de grote zaal uit. Hij had gelukkig al ontbeten waardoor alle taferelen daar overgeslagen konden worden. Hij zag de zorgen op Fallyns gezicht en de nachtelf kon wel raden wat zijn zusje dacht. Toen ze het grootste deel van de myrofas gepasseerd waren, kwamen ook de vragen van Fallyn.
"Sorry, ik heb nog geen tijd gehad om me om te kleden,[1]" zei hij zacht terug, terwijl hij de vragen van zijn zusje nog even uitstelde.
"Ik was gisteren in Oikilan en toen kwam ik hém tegen. Ik lag in de ziekenzaal, het valt allemaal wel mee. Wat last van m'n been en m'n hand, maar verder gaat het wel. Niks ernstigs[2]" Het gif dat Evoy gebruikt had, werd makkelijk verzwegen, het was beter als Fallyn dat niet wist.

Fallyn hoefde haar pas niet te vertragen. Daryn zorgde er wel voor dat hij op normaal tempo liep, ook al kostte dat meer moeite.
"Is het goed als we langs de slaapzaal lopen? Dan kan ik me snel omkleden voordat we les hebben.[3]
 1. Sorry, ik heb nog geen tijd gehad om me om te kleden,
 2. Ik was gisteren in Oikilan en toen kwam ik hém tegen. Ik lag in de ziekenzaal, het valt allemaal wel mee. Wat last van m'n been en m'n hand, maar verder gaat het wel. Niks ernstigs
 3. Is het goed als we langs de slaapzaal lopen? Dan kan ik me snel omkleden voordat we les hebben.

« [Reactie #3] : 2 maanden geleden »
Het was wel duidelijk uit het verhaal van Daryn dat hij niet zomaar even vriendelijk Evoy tegen was gekomen, ondanks dat hij niets zei over vechten. Want ja, hoe kom je anders aan zulke verwondingen. Het verhaal beantwoorde al haar vragen, maar het creëerde er ook nog meer. Ze gaf aan dat ze het prima vond om langs de slaapzalen te gaan om Daryn zich om te laten kleden. Graag zelfs, ze wilde namelijk niet dat teveel mensen hem zo zouden zien. Gewond kon namelijk nog gezien worden als stoer en heldhaftig, maar onverzorgd was gewoon voor armelui.

"Je krijgt niet zomaar verwondingen als je iemand tegenkomt, waarom hebben jullie gevochten? En waar is Evoy nu?[1]" Vroeg Fallyn. Eigenlijk wilde ze nog meer weten, maar het was allemaal even teveel om te behappen, dus ze hoopte dat Daryn het allemaal eerlijk zou vertellen. Na al die tijd had ze niet verwacht om te horen over haar broer en ze wist niet of ze er blij mee moest zijn of niet. Hij had haar immers laten stikken en nu ook haar broer verwond, maar stiekem was ze wel benieuwd of Evoy nog iets over zijn zusje had gezegd. Toch hield ze die vraag maar achter, want daar was het nu niet het juiste moment voor.

Ze liet Daryn zich omkleden en maakte daarna aanstalten om naar de volgende les te gaan.
 1. Je krijgt niet zomaar verwondingen als je iemand tegenkomt, waarom hebben jullie gevochten? En waar is Evoy nu?

« [Reactie #4] : 2 maanden geleden »
De weg naar de slaapzaal van Daryn duurde niet lang en onderweg was de jongen vooral stil. Ergens had hij helemaal geen zin om aan Fallyn uit te leggen wat er gebeurt was. Ze zou vast weer zeggen dat hij een brief naar vader moest schrijven en dat hij niet meer alleen door Oikilan mocht lopen of welke andere dingen ze dan ook van moeder afgekeken had. Over het algemeen kon hij het prima met Fallyn vinden en was de nachtelf ook heel erg blij dat hij nog een zusje had, maar soms was ze zo overbezorgd.

Snel verwisselde hij zijn uniform voor een schone, hij zou deze maar moeten doneren aan de school en een nieuwe kopen. Ook waste hij snel zijn gezicht en zijn haar voordat hij terugliep naar Fallyn.
"Wat moest ik anders?[1]" zei hij zacht terwijl ze richting de volgende les liepen. Ze hadden nog ruim tien minuten en de meeste leerlingen waren niet zo gek om zo vroeg al bij de les te zijn.
"Hij dacht zomaar even een geldbuidel van me te kunnen jatten, maar ja dat laat ik niet gebeuren. Toen ik hem te pakken had in een straatje zag ik pas dat hij het was. Ik wist ook niet meer wat ik moest, ik kon hem moeilijk zomaar laten gaan nadat hij mijn geldbuidel gestolen had. Het gebeurde gewoon, ja.[2]" Daryn had ondertussen een afgezonderd hoekje gevonden in de buurt van het lokaal en was blijven staan. Hij voelde de boosheid van gisteren weer boven komen en zocht steun bij de muur.
"Geen idee, ergens in Oikilan. Waarschijnlijk myrofas aan het bestelen ofzo.[3]"
 1. Wat moest ik anders?
 2. Hij dacht zomaar even een geldbuidel van me te kunnen jatten, maar ja dat laat ik niet gebeuren. Toen ik hem te pakken had in een straatje zag ik pas dat hij het was. Ik wist ook niet meer wat ik moest, ik kon hem moeilijk zomaar laten gaan nadat hij mijn geldbuidel gestolen had. Het gebeurde gewoon, ja.
 3. Geen idee, ergens in Oikilan. Waarschijnlijk myrofas aan het bestelen ofzo.