Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Grote chaos en blijdschap!  (126 keer gelezen)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 3 maanden geleden »
De lessen latijn waren geregeld en ze gingen echt super goed, aldus Awan. Maar voor Heracor had hij meer nodig dan alleen Latijn. Nu zaten er genoeg weerwolven van de roedel in Heracor, Awan zag ze vaak genoeg rondlopen in hun super coole rode uniform, maar er was er maar één die de allerbeste Heracori ooit was. Of eigenlijk twee, maar de andere was geen weerwolf dus duidelijk minder cool.

Awan rende over het terrein. Hij wist niet zo goed waar hij de betreffende weerwolf kon vinden dus uiteindelijk had de jonge weerwolf twee rondjes rond het kasteel gerend voordat hij Elias bijna omver rende.[1]
"ELIAS!" De spontane kreet van blijdschap klonk nog steeds even enthousiast en het viel haast niet op dat Awan al lang naar de jongen opzoek was.
"Elias! Elias! Je moeten horen," zei Awan veel te snel. Het kostte hem even om op adem te komen en zijn rust te vinden.
"Moet je horen," sprak hij langzaam, nadenkend over de juiste volgorde zoals Flo hem aan het leren was. "Ik mag Hercor doen als Flo mij goed Latijns geleerd heeft." Het jonge weerwolfje had al zijn concentratievermogen nodig om goede zinnen te zeggen. Woord voor woord werd uitgesproken.

"En ik al goed zijn in Latijn, maar Hercor is meer dan Latijn. Ik moet ook vechten kunne-" Vogel! En Awans aandacht was weg. Hij keek naar de vogel die voorbij vloog en naar de andere myrofas die rondliepen. Ohja hij wilde Elias spreken.
"En jij zijn beste weerwolf van heel Hercor en Awan leren vechten kunnen en vertellen van alle avontuurs met Hector!" Awans concentratie was weg en zijn goede latijn daarmee ook, maar zijn zinnen gingen wel tien keer sneller.
"Jij willen helpen?" vroeg hij met een grote glimlach aan de oudere weerwolf.
 1. Ik heb geen idee waar Elias uithangt dus maak er maar wat leuks van. Ik gokte op buiten.

« [Reactie #1] : 3 maanden geleden »
"Hmm," peinsde Elias met een toegeknopen oog. Hij wilde net uithalen met zijn mes toen er iets door zijn blikveld raasde. "Kijk uit!" riep hij uit, te laat voor de waarschuwing maar nog wel snel genoeg om de pijlschacht niet overdwars door te snijden.

Het was een waarschuwing die toch al verloren ging in de indianenkreet van Awan. Met groot enthousiasme werd Elias meegedeeld dat zijn jonge collegawolf Heracor mocht gaan doen. Mits Flo hem latijn leerde.

Heracor? Ja, dat was de logische keuze. Bij Socophon zou de mentor het niet overleven en bij Merifel zou Awan en (mogelijk) de hele school het niet overleven. En Flo ging hem latijn leren? Geen kwaad woord over Flo, maar het leek hem niet de meest voor de hand lliggende keus als latijnlerares. In elk geval...

"... Jij willen helpen?" Elias haakte net op tijd weer aan voor de laatste zin van Awan. Het was een aardige jongen, maar het was soms werkelijk een raadsel wat hij allemaal ratelde. Was hij vroeger ook zo onbegrijpelijk geweest? Zijn latijn was toch wel beter geweest in het begin?

"Awan je praat sneller dan Hector kan rennen, doe even overnieuw. Zei je nou dat je Heracor mag doen? Gast, dat wisten wij toch allang!" Hij grijnsde en sloeg de jongen op zijn schouder. "Rood is de beste en een rode weerwolf is het allerbest, dat weet iedereen. Vraag Hector maar!"

« [Reactie #2] : 3 maanden geleden »
Stil staan was moeilijk! Awan deed zijn uiterste best om rustig bij Elias te staan en te luisteren naar wat de oudere wolf te vertellen had. Hoe kon Elias weten dat hij Heracor mocht doen? Zo vaak had hij het nog niet verteld aan myrofas. Toch? Even twijfelde Awan of hij het al een keer aan Elias verteld had, maar hij kon zich er niets van herinneren. Gelukkig hielp Elias hem uit die twijfel. Hij moest het dus aan Hector vragen! Abrupt draaide Awan zich om en keek even snel of hij Hector ergens zag. Daar!
"HECTOR!" schreeuwde Awan terwijl hij een stukje in de richting van de gorgo rende.

Wacht, wat moest hij ook alweer aan Hector vragen? Halverwege tussen de gorgo en de weerwolf kwam Awan tot stilstand. Hij moest iets van Elias aan Hector vragen, dat had de oudere weerwolf net gezegd, maar hij moest ook aan Elias vragen of hij hem wilde helpen. Hij was net bij Elias! Awan draaide zich om en met een rotvaart rende hij terug naar de oudere weerwolf.
"Elias! Elias! Elias!" zei hij veel te snel, "Elias jij Awan willen helpen vechten leren voor Hercoor dan zien meneer de cent-oor, meneer Magvedoar dat Awan al kunnen vechten en Awan dan eerder mogen Hercoor doen als Flo Awan Latijns leren."

Wacht, dat ging veel te snel. Het duurde een minuten of twee voordat Awan zijn rust weer gevonden had.
"Elias! Wil jij Aw-ik helpen leren vechten?" Awan deed zijn uiterste best om rustig te praten en correcte Latijnse zinnen te maken.
"Dan zien heer Magvodare dat ik al kunnen vechten." Woord voor woord sprak Awan de zinnen uit en zin voor zin herhaalde hij was hij net ook probeerde te zeggen.
"Dan mogen ik eerder Her-a-coor doen van heer Megvetoa als Flo Aw-ik Latijns geleren heeft." Ondertussen begon de zoom van zijn simpele werkshirt wel stuk te gaan van het vele gefrutsel dat Awan met zijn handen deed om zich te kunnen concentreren op het gepraat.
"Wat moesten ik Hector vragen?"

« [Reactie #3] : 3 maanden geleden »
Twee blote mannenklauwen met het formaat van kolenschoppen werden op de schouders van de jonge wolf gelegd en het pupje werd netjes op een een stenen bankje gedrukt. Vrolijke slangen sisten enthousiast in het rond terwijl de eigenaar van het sissende kapsel de jongen losliet en tussen hem en Elias neerplofte. Met een grote grijns zei de gorgo: 'Dus jij wilde mij wat vragen jochie? Nou, dan ben je aan het goede adres. Er is nog nooit een Heracori geweest die zo wijs en verstandig was als ik. Vraag maar aan Elias. Als die het niet te druk had met haarballen uitspugen en naar de maan huilen om op mijn superieure intellectuele dinges te letten.'

Het accent van Hector naderde toch heel aardig dat van Zwets. Toen barstte de gorgo in lachen uit en ramde beide wolven op hun rug. 'Kinders, welke problemen moet ik oplossen? Heb je een meissie dat je niet durft te vragen?' Hector wilde dat dan best voor ze doen, als ze niet knap genoeg was wilde hij het zelfs wel namens het wolfje doen. Hij was de beroerdste niet.
Een dag niet gelachen, is een dag nie- Hé, d'r staat iemand in de schandpaal!

« [Reactie #4] : 3 maanden geleden »
Elias moest even op adem komen. In eerste instantie vooral vanwege het verhaal van Awan dat hij probeerde te volgen, maar daarna voornamelijk omdat een enthousiaste intellectuele dommekracht de adem uit zijn longen had geslagen.

"Hoi Hector", bracht hij even later uit. "Meisjes vragen is helemaal niet moeilijk. Ze geven alleen nooit een antwoord dat je snapt," verzuchtte Elias. "Dat is niks met intellectueel maar gewoon met meisjes. Die zijn onnavolgbaar."

Hij gaf Awan een tik tegen zijn achterhoofd om zijn aandacht te krijgen en legde Hector uit: "deze stuiterbal wil Heracor doen. Hij is d'r snel genoeg voor, maar verder moet ie nog wat bijgeschaafd. Tis een hele klus, maar ik denk dat we er wat van kunnen maken."

« [Reactie #5] : 3 maanden geleden »
Awan verstijfde toen hij twee handen op zijn schouders voelde. Voor een moment was alle blijdschap uit de jonge wolf verdwenen. Het duurde even voordat Awan doorhad dat het Hector was die hem op een bankje drukte en zichzelf tussen hem en Elias in nestelde. Halverwege de grap van de gorgo viel de jonge weerwolf ook in en lachte een beetje mee. De grap van Hector had hij gemist, maar er werd gelachen dus het moest wel goed zijn.

"Auw!" zei Awan verontwaardigd na de klap van Hector en de gorgo kreeg een stomp tegen zijn arm terug. Dat had Hector wel verdiend na die behandeling.
"Neehee, geen meisjes vragen. Meisjes zijn stom."

Hevig knikte Awan bij de woorden van Elias, de tik van oudere wolf had inderdaad ervoor gezorgd dat Awan even zijn aandacht erbij hield.
"Uhu! Ikke ga Heracor doen van heer Mogvateor en ikke willen leren vechten!" Awan was ondertussen weer vrolijk opgestaan en liep op en neer terwijl hij zijn best deed om rustig te praten. Rustig praten was veel moeilijker dan snel praten en kostte ook veel meer energie.
"Dan kunnen ik aan heer Megvotare laten zien dat ikke al super goed zijn in Heracor en dan ikke sneller beginnen mogen." Het weerwolfje keek hoopvol van Elias naar Hector en van Hector naar de vogel die voorbij vloog. De vogel werd gevold totdat deze in een boom ging zitten en Awan zijn aandacht weer vestigde op de twee voor hem.
"Dus, jullie willen helpen?" Vragend hield de jongen zijn hoofd schuin. "Wat doen we als eerste?"

« [Reactie #6] : 3 maanden geleden »
Hector wierp even een blik op Elias en constateerde dat ze hetzelfde dachten. Elias zou niet zo dom zijn om iets anders te gaan denken dan Hector, daar was Hector zeker van. 'As je z'n naam te moeilijk vindt mag je ook Heer Maggi zeggen hoor. Maar niet alstie je kan horen. Dat vindtie vast niet fijn denk ik.' De gorgo sprong enthousiast overeind en trok de weerwolf met zich mee. Aangezien er op dit moment twee weerwolven zaten, werden ze allebei maar mee getrokken.

'Met zo'n warhoofd kun je geen gevecht winnen,' zei Hector tegen Awan. Hij keek de jongen geheimzinnig aan en zei zachtjes: 'As je geen ogen en oren in je achterhoofd hebt dan heb je d'r zo een pijl in zitten. In je achterhoofd. Of je ogen.' Vreemd genoeg had Hector nog nooit gehoord van iemand die een pijl in zijn oor had gehad. 'Je moet op alles voorbereid zijn en altijd scherp blijven. Doe ik ook. Als je dat doet word je misschien wel net zo goed als dat ik ben.'

Elias zou ondertussen vast niet teleurstellen.
Een dag niet gelachen, is een dag nie- Hé, d'r staat iemand in de schandpaal!
« Laatst bewerkt op: 3 maanden geleden door Aegnor Ancalimë »

« [Reactie #7] : 1 maand geleden »
Elias stelde nooit teleur, dat kon hij Hector immers niet aandoen. "Wat we als eerste gaan doen?" Herhaalde Elias, terwijl hij Awan een tik gaf omdat hij even afgeleid was. * "Zorgen dat je je hoofd erbij houdt. Als je niet oplet, gaat dat pijn doen. En dan mag je hopen dat ik het eerder zie als Hector, want Hector vergeet altijd dat een myrofas geen aambeeld is." Hij grijnsde zijn vriend liefdevol toe.

"En verder gaan we checken of je goed latijns leert. Wij verstaan je want we kennen je, maar zo ga je het bij Heracor niet redden. Reken maar dat alfa niet blij is als je drieën haalt op latijn. Of etiquette. Geen grapje, pup, je mag het navragen." Bij Elias zelf bijvoorbeeld.

* vanaf nu krijgt Awan een por, tik, klap of schop als hij niet oplet. Ontwijken kan, dat betekent dat hij ofwel oplette, ofwel dat zijn reflexen goed zijn. Beide zijn natuurlijk goed

« [Reactie #8] : 4 dagen geleden »
Hmm, heer Maggi was inderdaad een heel stuk makkelijker. Die paardenmeneer had maar een veel te moeilijke naam. Zijn gedachten werden doorbroken door Hector die hem meesleepte.
"Maar ik hebben geen ogen in hoofd achter. Kunnen ik die groeien?" Awan snapte niet hoe iemand ogen in zijn achterhoofd kon hebben, zijn hoofd kon er niet bij dat Hector het niet letterlijk bedoelde. Het duurde niet lang voordat een tik tegen zijn hoofd Awan hem uit de gedachten over ogen en achterhoofden haalden. Zo langzaam kreeg hij het gevoel dat dat nog wel vaker ging gebeuren.

"Er is zoveel om te zien! Overal dingen zijn die bewegen en hoe kunnen ik ooit altijd alles zien?" Awan hield vragend zijn hoofd schuin en het was duidelijk te zien dat hij niet snapte hoe hij ooit niet afgeleid kon raken. In zijn ooghoek zag de jonge weerwolf iemand rennen en meteen draaide zijn hoofd in die richting. Gelukkig voor Awans oren keek hij net op tijd terug en kon hij de tik van Elias ontwijken.
"Altijd zoveel te zien en ik altijd afgeleid raken," zei de jongen zacht, niet perse bestemd voor zijn helden om te horen.

"Niet nog meer latijns." Als er iets was waar de weerwolf al helemaal geen zin in had, was het meer latijn. "Flo al altijd latijns leren. Aw-Ikke ook willen leren vechten!" Ja! Dat wilde Awan, hij wilde dat Elias en Hector hem leerde vechten zodat hij heer Maggie de paardenmeneer kon laten zien hoe goed hij wel niet was als Flo hem genoeg latijn geleerd had.

"En wat moesten ik aan wie navragen?"