Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Alles weer goed?  (337 keer gelezen)

Speeldatum: 26 december 1304 (Begin winter)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 2 jaar geleden »
Tevreden keek Teles in de spiegel. Ze zag er weer piekfijn uit. Niks was nog te zien van haar 'gevecht' met Lynna.

Ze besloot Lynna maar eens op te zoeken. In boeken had ze gelezen dat je ruzies moest oplossen met vriendinnen. En misschien had Lynna het nog niet door maar ze had er een vriendin bij. Als ze die al had gehad.

Hoe wist Teles niet maar ze had Lynna gevonden. 'Goede plek om je te verschuilen. Ik was bijna voorbij je gelopen.' De sirene hurkte bij Lynna neer en gaf haar een knuffel. Dat leek nog wel eens te helpen volgens de boeken.
'Alles weer goed nu?'
Teles had boeken gelezen maar in de praktijk was ze nog geen meester.

« [Reactie #1] : 2 jaar geleden »
De tijd die Teles nodig had gehad om zich weer te fatsoeneren, had Lynna ook gebruikt om hetzelfde te doen. Al had zij geen spiegel of hele badkamer nodig. Nee voor haar bestond het vooral uit tranen wegvegen en slangen uit de knoop halen. Als die beestjes boos werden, kwamen ze altijd zo door de war te zitten. Lynna wist nog steeds niet hoe ze dat voor elkaar kregen. Och het hield haar bezig net zoals het verzorgen van haar ieder meisje bezig hield.

Nee ze wilde geen knuffel. Hoe had Teles haar überhaupt gevonden?
"Als jij dat wilt," reageerde de gorgo bijna chagrijnig om vervolgens bij de sirene vandaan te lopen. Stomme vogels dat het waren en Teles werd in eerste instantie dan ook verder genegeerd.

« [Reactie #2] : 2 jaar geleden »
'Oke mooi.' Sprak de Sirene vrolijk. ' Wacht.. wil jij het ook wel?' Vriendschappen waren lastig zeg. Maar het woord opgeven kende ze niet. 'Wees nou niet zo boos. Dat maakt je heus niet mooier hoor.' Teles liep op Lynna af. 'We hebben samen toch leuk gespeeld?' Zij vond van wel.

'Nou ja totdat die nachtelf met haar draakje kwam. Die overigens echt niet eng was!' Teles lachte. 'Als wij klaar zijn met onze opleiding kunnen we dat vast beter.'
Teles kwam voor Lynna staan en pakte haar hand vast. 'Wil je mijn beste vriendin worden Lynna?' Teles zetten haar liefste glimlach op. Ze hoopte echt dat Lynna ja zou zeggen.

« [Reactie #3] : 2 jaar geleden »
"Nou en? Vergeleken met jou was ik al niet mooi om mee te beginnen." Wat maakte het uit of ze mooi was of niet? Er waren nu toch geen mannelijke gorgo's die haar zagen en daarbij waren andere rassen dus echt geen optie. Nee daar moest Lynna niet aan denken!
"Ik wil toch niet mooi zijn, ik moet juist sterk zijn en dat gaat boos echt zoveel makkelijker."

"Natuurlijk maken wij straks vele betere draken! Die nachtelf kon er niks van. Het was zo duidelijk een illusie. Ik geloofde hem echt niet!" Langzaam begon Lynna zich weer wat beter te voelen. Ze haalde haar laatste slangen nog uit elkaar en streek ze weer glad naar achteren. Niet dat dat veel toegevoegde waarde had bij bewegend haar, maar ze zag het andere altijd doen en het was wel rustgevend.
"Hmm denk het wel? Ik weet alleen niet wat beste vriendinnen doen, ik heb er al heel lang geen gehad," bekende ze zacht.

« [Reactie #4] : 2 jaar geleden »
'Vergeleken met mij niet nee.' Dat had Lynna goed gezien. 'Maar als je wilt dan een gorgo jongen je ziet staan moet je er wel mooi uit zien. Op zijn gorgoons.' Teles had geen idee wat het ideale schoonheidsbeeld van gorgonen waren. Maar boos kijken was er vast niet een van.

'Ik heb er over gelezen.' Teles had vaak gelezen over vriendinnen. Of verhalen over vriendinnen. Ze wist wel wat ze ongeveer deden.
'Nou we komen voor elkaar op. We dragen bijvoorbeeld een zelfde armbandje. Zodat anderen weten dat we bij elkaar horen. En het belangrijkste. We vertellen elkaar alles. Dat is wat beste vriendinnen doen.' Wat je allemaal niet leerde van boeken. 'Dus wat gaan we als eerste doen?'