Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Grijp de pup  (543 keer gelezen)

Speeldatum: 13 september 1304 (Begin herfst)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 2 jaar geleden »
Flo haar nieuwe baan was top. Ze werkte met dieren en had een aantal wapens tot haar beschikking. Veel beter dan haar vorige baan. Vrouwe Carathin-Amaess was geen erge vrouw maar het werk wat ze haar gaf. Samen met haar borduren, nee dat zou ze echt niet gaan misschien.

Haar baan was vooral top nu ze voor de jachthonden kon zorgen. En een van de teven was laatst bevallen. Genietend van het kleine spul zat ze tussen de spelende puppy's. De moeder was een vriendelijke hond dus had Flo al gauw haar vertrouwen.

Misschien moest ze de puppies eens verplaatsen. Ze werden al groot en zouden over het hekje kunnen springen.  Wat een puppy mooi demonstreerden. Hij trok zich op en sprong aan de andere kant er weer af. En natuurlijk stond de staldeur open!
Flo tilde de puppies van haar af en rende de puppy achterna.  Nadat ze de stal deur dicht had gedaan natuurlijk.

Ze zag nog gauw een bruin witte vlek tussen het gras. Of ten minste voor haar twee tinten grijs. Flo rende er op af en schreeuwde naar de persoon die dichter bij de puppy was.[1] 'Houd de puppy tegen!'
 1. Ben jij dat?
« Laatst bewerkt op: 2 jaar geleden door Flo Semaris Gevaudan Chenokée »

« [Reactie #1] : 2 jaar geleden »
Met een grauw gezicht vol chagrijn liep een grijs persoon met een krat met afval naar de stortplaats.
Klusjesdag in de keuken en dus werden alle kapotte kruiken, borden en andere zaken die niet meer te gebruiken waren uit de keuken verwijderd.
Uiteraard was Johlars favoriete slaafje weer eens de klos om het betere sjouw werk te doen.

Somber en in gedachten maar vooral zonder enige vorm van haast bewoog Miras zich dan ook voort.
Hij werd uit zijn eigen gedachten gehaald door een kreet van de kant van de stallen. Het duurde even voordat hij begreep wat er werd gezegd, maar toen zag hij de bruin witte vlek op hem afrennen.
Een moment bedacht hij wat te doen, maar bedacht dat hij de kleine wel met één hand kon pakken. Door zijn knieën, de iets te zware krat onhandig  balancerend op zijn rechterarm strekte hij zich uit om de viervoeter te pakken die recht op hem af kwam en in een speelse bui zijn arm ontweek.
Miras strekte zich verder uit, verloor zijn evenwicht, liet de krat vallen en lag vervolgens met zijn snufferd in het gras.

‘Wel verdraaid snerthond,’gromde hij tegen de puppy die keffend tegenover hem stond. Hij krabbelde overeind en pakte de pup op, waarna hij zich richting Flo begaf. De rommel kwam dadelijk wel.

‘Bedoelde je deze?’ riep hij de pup omhoog houdend.
At rrelasthirm ethi at besh dekkhi adelit en gerde
[een verstandig besluit is beter dan een harde les]
« Laatst bewerkt op: 2 jaar geleden door Miras Camealan »

« [Reactie #2] : 2 jaar geleden »
Moest het echt een nachtelf zijn Olki!? Haar haat tegen nachtelfen was nog altijd groot. Maar ze kon zich beheersen om ze niet gelijk aan te vallen. Ze voelde even aan haar jachtmes en liep toen op de jongen af.
'Ja, dankjewel.' Gauw pakte ze de pup af.[1] Ze aaide de pup even en kreeg een likje als dank.

'Sorry van de overlast de pups zijn nog in training.' Ze wierp even blik op de gevallen spullen. Maar slikte gauw haar hulpaanbod in. Ze wilde een nachtelf niet helpen en nachtelfen wilden ook niet geholpen worden.
 1. (10, 9) Winst bij hoger dan 5

« [Reactie #3] : 2 jaar geleden »

‘Ach kijk nou,’ smaalde Miras nadat hij Flo beter had opgenoment, ‘het wolfje kan de roedel niet bij elkaar houden.’
Hij vond de opmerking dermate grappig dat hij een sissend lachje liet volgen.

‘Maar graag gedaan hoor,’ vervolgde hij, ‘altijd fijn als anderen ervoor zorgen dat het een rommeltje wordt.’ Hij wees met zijn duim over zijn schouder naar de omgevallen krat.

‘Als je mij nou eerst verteld wat je precies aan het trainen bent, mag je daarna helpen met opruimen.’ Miras had geen haast en wilde best de uitleg aanhoren, maar was zeker niet van plan om de boel alleen weer op te rapen.

« [Reactie #4] : 2 jaar geleden »
Maar dat pikte ze niet. Dat pikte ze zeker niet van een snotjong nachtelf. 'Wat ik aan het trainen ben gaat jouw niks aan. Maar ik geef je een tip. Als jachtopziener heb ik honden nodig. Ooit gezien hoe jachthonden hun prooi verscheuren.' Goed als ze goed getraind waren deden ze dat niet. Dan brachten ze hun prooi netjes naar de baas. Hopelijk wist de nachtelf niks van honden.

'Dus ik zou maar even dimmen.' De jongen hoefde niet te denken dat hij haar kon bedreigen. 'En het lijkt op een strafklus wat je doet. Dus als jij wat hebt laten vallen ruim je het zelf ook maar weer op.' Ze was personeelslid, geen leerlinge die hij kon gebruiken. 

« [Reactie #5] : 2 jaar geleden »
Pff, wat een opgewonden standje. Miras krabde op zijn achterhoofd. Hij had het kunnen verwachten. Een weerwolf blijft een weerwolf.

Hij hoorde de uitleg, nou ja uitleg, over de training aan.
Jachthonden die prooien verscheurden?[1] Als hij voor Johlar ging jagen was dat zonder honden, die maakten het wild schichtig. Hij wist dan ook niet genoeg van honden om de redenatie van de weerwolf tegen te spreken, maar hij twijfelde ernstig aan de uitleg. Maar aangezien hij niet het risico wilde lopen een hond aan zijn kuiten te krijgen liet hij de zaak rusten.

‘Niks straf,’ antwoordde hij Flo, ‘een klus van Johlar. Waarom denkt iedereen toch altijd meteen aan straf.’
‘Ik vraag me alleen af hoe er gereageerd wordt als ik rond smoes dat jij je roedel niet onder controle hebt,’ Miras grijnsde met licht dichtgeknepen ogen naar Flo, ‘dat mormel was er mooi van tussen. Dus een dank je wel is minimaal op zijn plaats denk ik toch en hoe beter kan je me bedanken dan door even te helpen.’

‘Maar goed,’ Miras draaide zich om haalde zijn schouders op en liep naar de krat, ‘het is jouw keus.’
 1. (7, 7) Winst bij hoger dan 7

« [Reactie #6] : 2 jaar geleden »
'Misschien omdat je wel zo'n type bent om straf te krijgen.' Ze durfde te wedden dat hij wel eens straf had. 'Maar goed dan jouw klus.' Het was nog steeds zijn taak.

'Weet je een puppy is net een kind. En kinderen schieten ook wel eens uit een oplettend oog. Dus ik denk dat velen mij wel zullen begrijpen. En zo niet. Ach ik lig er niet wakker van.' Ze kriebelde het kopje van de puppy.

'Ik heb nog werk te doen. Succes met opruimen.' Ze draaide zich om en liep weer naar de stallen.[1]
Die jongen dacht echt dat hij iets bij haar kon maken. Stomme trotse nachtelfen. Altijd maar denken dat ze alles waren en meer.
 1. Tenzij je haar tegenhoud.

« [Reactie #7] : 2 jaar geleden »
Uiterst onaangenaam, maar wat kon je ander verwachten van weerwolven. Hij had nooit begrepen wat Cerce in deze wezens zag, maar wie was hij om met de goden in discussie te gaan.

Hij haalde zijn schouders op en liep naar de rommel.
‘Help me herinneren dat ik jou nooit vraag om op mijn kinderen te passen.’ zei hij nog fijntjes tegen Flo.

Op zijn hurken zat hij de krat in te ruimen, toen hij een ideetje kreeg.
Toen de krat eenmaal ingepakt was liep hij rechtdoor voorbij de stallen, zette de krat om de hoek en liep op een drafje achter de stallen langs. 

« [Reactie #8] : 2 jaar geleden »
Ha daar zou ze hem zeker aan herinneren. Zij op nachtelfen oppassen. Goed de dochter van Linwë was een uitzondering geweest. Dat was wat anders. Maar andere nachtelfen. Voor geen goud.

Flo opende de staldeur en ontdekte dat er geen andere pup was ontsnapt. Gelukkig! Ze verplaatste alle pups en moeder naar een andere stal die hoger was dan hun vorige. Hier zouden ze het maar even moeten uithouden.

Flo ruimde nog wat op in de stallen en verliet de stal toen. Ze had nog wat te doen op de school. Genietend van de zon vervolgde ze haar weg. Miras was allang weer uit haar gedachten.