Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Eliks rapport  (203 keer gelezen)

Speeldatum: 15 september 1302 (Begin herfst)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 4 jaar geleden »
De kapitein van de wacht liep de trappen op, richting het kantoor van het zwarte schoolhoofd. Toen hij daar aangekomen was, klopte hij aan en ging binnen toen hij toestemming kreeg. Vrouwe Luthes was alleen en het leek er op dat hij haar kon storen.

"Goedendag, vrouwe. Ik kom verslag uitbrengen en overleggen over Elik Pillao en het opstootje in de stad," begon Sadirs. "Vannacht is Elik naar Bumetrel gebracht door de mannen van de schout. Hij was buiten westen. Gisteravond is Elik naar zijn vrouw en kind gegaan. Er was ruzie, hij heeft zijn dolk gebruikt om haar hand vast te pinnen aan de tafel en is de stad in gegaan. Daar heeft hij gedronken in een herberg, waarna er een handgemeen ontstond. En toen is hij buiten westen geraakt.

De mannen van de schout hebben hem meegenomen en heer Krathais heeft hem nagekeken. Vervolgens is hij naar ons gebracht en is hij bijgekomen op de ziekenzaal. Zijn vrouw is samen met zijn zoon vertrokken richting Hazdor. Ik heb Jakobus er achteraan gestuurd en die heeft hen teruggebracht. Ze zitten momenteel bij heer Krathais in de stad. Het lijkt er op dat Elik al geruime tijd elixers slikt waardoor hij meer energie krijgt. Mogelijk is dit in combinatie met de drank misgegaan. Maar wellicht weet vrouwe Mocha hier meer over, aangezien hij bij haar in de leer is."

De gorgo dacht even na. De belangrijkste dingen waren nu wel gezegd en als Maida meer wilde weten, dan kon ze dat vragen. "Voor het opstootje in de stad wil ik hem twee weken schorsen en daarna zonder wapens weer laten beginnen. Als hij zich gedraagt kan hij daarna weer in actieve dienst. Zijn vrouw wil met zijn kind weg van hem. Het lijkt me iets voor de schoolleiding om hierover te beslissen. En over Eliks bijbaantje bij Mocha."

« [Reactie #1] : 4 jaar geleden »
Maida luisterde naar het verslag wat Sadirs deed. Ze knikte een paar maal. "Schorsing is akkoord en ik stel ook een schandstraf voor. Die zal aan het begin van zijn schorsing plaatsvinden, zodat hij enigszins normaal weer aan het werk kan gaan. De mededeling op het bord om zijn nek zal dan 'Dronkaard' of iets soortgelijks zijn. Kan u dat uitdragen?"  Nachtwezens trof je nu eenmaal eerder wanneer het hun eer betrof en niet zozeer door 'foei' tegen ze te zeggen.

"Wat betreft zijn huwelijk.. als zijn vrouw officieel een klacht tegen hem indient bij mij of mijn collega kunnen we er wat aan doen. In het andere geval betreft het huwelijkse problemen en die zijn privé. Dat is iets wat zij onderling moeten oplossen. Ik geloof dat iedere man zijn vrouw wel eens slaat." Uitzonderingen daargelaten. "Dit gaat mij persoonlijk wat te ver, maar zonder officiële klacht heeft mijn tussenkomst waarschijnlijk weinig zin."

"En wat betreft Elik zijn opleiding bij Mocha..." Maida vouwde haar handen voor zich op haar bureau en dacht na. "Ik wil dat Tetachan het deel van het rapport ontvangt waarin het elixermisbruik beschreven staat. Wellicht dat zij ook de vinger op de plek kan leggen waar het is misgegaan en kan zij inschatten in welke mate er sprake was van slechte intenties. IIk laat het aan haar om een strafmaat voor hem te verzinnen en of ze hem nog als haar assistent wil. Dan beslis ik of ik dat afdoende vindt of dat ik er nog wat aan toevoeg. Wat het schoolbestuur betreft, staat hij op scherp. Als er nog een keer een incident gebeurt, dan zal hij er niet meer relatief licht vanaf komen. Én Elik zal de vernielde spullen moeten vergoeden." Een schorsing, een boete, een schandstraf en een Mocha-straf waren over het algemeen niet mis, maar Elik bofte nog, vond Maida. "De straf van Mocha zal ingaan na de schorsing."
« Laatst bewerkt op: 4 jaar geleden door Maida Luthés »

« [Reactie #2] : 4 jaar geleden »
Sadirs knikte. Dat ging wel lukken. Hij zou zo die weerwolf die bij de schoonmaaksters werkte opdracht geven een mooi bord te fiksen. En zoals het er naar uitzag kwam Elik er aardig goed mee weg. De boosheid was weggezakt bij Sadirs en hij was wel tevreden over hoe de zaken zo liepen. Elik was geen onaardige kerel, dus hij hoopte dat als dit allemaal voorbij was de nachtelf weer net zulk goed werk zou leveren als hiervoor. Liefst zonder al te veel herbergen te slopen.

"Ik zal de vrouw vertellen dat ze een klacht bij de schoolhoofden kan indienen. Ze leek er vrij zeker van dat ze naar Hazdor wilde met haar kind. Moeten ik haar naar Bumetrel verplaatsen en haar tegen laten houden als ze weg wil, of kan ze gewoon haar gang gaan?" Een getrouwde vrouw hoorde bij haar man te blijven. Zeker bij nachtelfen, voorzover Sadirs wist. Maar buiten het huwelijk golden hier de regels van de schoolhoofden. Sadirs wist niet wat die precies wilden.

"Ik zal met Mocha praten en zorgen dat het uiteindelijke verslag via vrouwe Magvatero bij u terechtkomt."

« [Reactie #3] : 4 jaar geleden »
Maida dacht even na, maar kwam vrij snel tot een oordeel. "Ik wil dat u haar hier brengt. En dan mag u haar bij haar man afleveren of bij mij, daar heeft ze zelf een keuze in. Ik wil echter welde zaken netjes afronden. Bumetrel is een keurig oord en ik duld dan ook niet zulke schandalen als mende laatste tijd denkt te kunnen maken." Gelukkig was dat de laatste tijd al een stuk minder geworden omdat de beide schoolhoofden er dik bovenop zaten. Nee, overspel, ongetrouwde acties,nu weer een huwelijk dat op een ongeoorloofde manier uiteen wilde gaan.Waarom kon niemand zich gewoon gedragen zoals het hoorde.

"En ik waardeer het dat u het allemaal zo efficient en snel oppakt. Ik sta nog steeds achter mijn besluit om u de nieuwe kapitein te maken." Dat mocht ook wel eens gezegd worden.

"Heeft u nog andere vragen?" Zou de man negatief antwoorden, dan zou dit gesprek afgerond zijn en waren ze weer een stap dichterbij de afhandeling.

« [Reactie #4] : 4 jaar geleden »
Hij knikte even, ten teken dat hij had begrepen wat de vrouw zei. Sadirs vond het allemaal prima. Hij zat niet te wachten op drama met vrouwen. Zeker niet wanneer het niet eens zijn vrouw was. De man glimlachte even beleefd bij het compliment van de vrouw. Het was niet verkeerd om te horen dat je baas vond dat je het goed deed, al deed Sadirs gewoon zijn werk.

"Nee, ik heb verder geen vragen meer," antwoordde de gorgo en hij boog eventjes naar het zwarte schoolhoofd en draaide zich toen om. Sadirs vertrok, om weer verder te gaan met zijn bezigheden.