Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Zeg eens hallo tegen je nieuwe collega!  (560 keer gelezen)

Speeldatum: 22 februari 1302 (Einde winter)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 4 jaar geleden »
[1]
Het was de dag na haar gesprekje met meneer Hestür, de lessen waren afgelopen, en Thajiël had bijna een hele dag overleefd zonder Ryxini te bestormen met vragen, ideeën en alle andere dringende zaken. Natuurlijk had dit wat moeite gekost, maar ze moest het andere torenhoofd ook niet meteen haar eerste dag gaan irriteren, dat leek haar niet echt verstandig.

Nu waren de lessen eindelijk afgelopen, dus kon ze eindelijk dingen met Ryxini gaan bespreken. Dat zou vast wel nodig zijn, want zelf was ze natuurlijk helemaal ervaringsloos, en twee kunnen meer dan één. Ze had dus een aardig uitziende eerstejaars gevraagd om de andere centaur naar haar toe te sturen. Ondertussen was Thaj een lijstje met bespreekpunten aan het maken, al had ze nog niet erg veel dingen bedacht, en hoe langer ze erover nadacht, hoe meer er werd doorgestreept. Eigenlijk wist ze niet zo goed wat er belangrijk was, en een inburgeringscursus voor de nieuwe nachtelfen leek steeds minder nodig te zijn, en dat was vast niet erg objectief bedacht van haar.
[2]
 1. Eerste post voor Ryxini
 2. niet zo'n goede post sorry, maar ik wou graag nog eeven posten voor ik naar school ga, maar moet nu maar eens snel gaan:p

Ryxini bekeek het briefje en bedankte de eerstejaars. Thajiël, het nieuwe torenhoofd. Ze vond het geen verkeerde keus van haar mentor.

Wat vrolijker dan de laatste tijd liep ze naar haar afspraak. Het vooruit zich dat ze wat taken kon verschuiven naar het tweede torenhoofd beviel haar. Ze stapte de al zo bekende Heracorkamer binnen en vond Thajiël al snel. Zo moeilijk waren centaurs niet te vinden.

'Hey Thajiël,' ze zakte door haar benen en kwam tegen over haar zitten. 'Gefeliciteerd met je aanstelling als torenhoofd. Weet je al een beetje wat je taken zijn?' Als Ryxini geluk had had meneer Hestür al veel verteld. Niet dat ze Thajiël niet wilde helpen maar hoe meer ze al wist, hoe minder ze hoefde uit te leggen.

"Hallo Ryxini," antwoordde ze vrolijk,  " bedankt, ik vind het erg leuk. Meneer Hestür heeft volgens mij alles of in ieder geval het meeste wel gezegd. Dingen als iets organiseren; helpen met huiswerk; andere leerlingen helpen in het algemeen, oh en afdelingspunten aftrekken en geven, dat was volgens mij wat hij ongeveer heeft gezegd."  Je kon nooit zeker weten of het alles was, daarom had ze het maar even opgesomd, maar Hestür had al best veel dingen genoemd, dus ze ging er van uit dat het wel ongeveer alles zou zijn.

In ieder geval zou ze voortaan heel goed moeten opletten hoe alles met iedereen ging: of er iemand werd gepest of problemen had met huiswerk of het gewoon niet zo goed deed op school. Het meisje wist niet of er leerlingen veel onvoldoendes hadden, misschien moest ze dat maar eens aan haar mentor vragen. Ze zou proberen te zorgen dat ze haar belangrijke taak zo goed mogelijk uitvoerde en dat iedereen blij over ging naar het volgende jaar.

'Ja dat is het wel zo ongeveer. En je moet natuurlijk tussen ruzietjes komen en orde houden.' Niet dat er veel orde was in de leerlingenkamer maar goed. Je best doen om orde te houden was al goed genoeg.
'Als nieuw torenhoofd zit je vast boordevol ideeën.' Ryxini had helemaal geen plannen, maar dat had meerdere redenen. 'Een leuke activiteit ofzo, of dingen die beter kunnen?'

Ze keek even rond in de kamer en stopte weer bij Thajiël. 'Of heb jij nog meer vragen?' Als dat zo was dan mocht ze die natuurlijk vragen. Of ze alles kan beantwoorden wist ze niet maar ze zou haar best doen.

[1]
Ze knikte eventjes, ruzietjes vond ze wel vallen onder ''leerlingen helpen in het algemeen'', anders was haar lijstje ook weer zo lang geworden. Een leuke activiteit om te organiseren... Het meisje moest even nadenken, waarna ze wel een paar dingen kon bedenken, ze wist echter niet of het allemaal leuk was, waarschijnlijk niet, maar misschien zou het Ryxini nog op ideeën brengen. ''Misschien kunnen we een sportdag organiseren[2], met een latafikatoernooi enzo, of we moeten nog iets tegen merifel bedenken, of eh we gaan allemaal voor eten zorgen en dan een super picknick houden, maar dat kan waarschijnlijk niet. Hm, verder weet ik niet echt iets leuks om te doen, en jij?'' vroeg ze haar oudere rasgenootje.

''Voor wat er beter kan, moeten we misschien kijken of er sommige myrofas veel problemen hebben in het algemeen of met leren, dan kunnen we die helpen of zorgen dat ze hulp krijgen. Er zijn vast nog wel meer dingen te verzinnen, alleen ik weet het nu even niet, volgens mij wordt er niemand gepest toch, en zijn er niet zoveel langdurige ruzietjes?'' antwoordde ze met een glimlach, om te laten zien dat ze niet bedoelde dat Ryxini het niet goed had gedaan, dat had ze wel, en in je eentje was het vast erg lastig. Ze had niet echt vragen verder, dus ze schudde haar hoofd, het was wel duidelijk zo.
 1. sorrysorry voor de late post
 2. ik weet niet of ze dat überhaupt hebben, maar verder ben ik aardig ideeloos

'Een sportdag kunnen we denk niet houden op schooldagen maar misschien in de vakantie? De gene die op Bumetrel blijven kunnen dan meedoen? Dat moet wel haalbaar zijn denk ik.' Meneer Hestür zou daar vast wel aan mee willen helpen. 'Zelfs de picknick zou dan moeten lukken. Alleen is het dan wat koud.. Misschien zouden we een kampvuur mogen maken. Dat lijkt mij reuze gezellig.' In het donker, met lekkere hapjes en muziek ja dat leek haar wel wat.

'Volgens mij zijn er inderdaad niet al te grote ruzie's op het moment. Alleen wat dingetjes dat het ene meisje een borstel heeft geleend van de ander zonder het te vragen. Voor de rest niks ernstigs.'

"Oh dat zou ook goed zijn denk ik, dat is ook leuk," zei het meisje met een glimlach,  het was wel te verwachten dat het normaal niet zou kunnen. Als het zo toch zou kunnen, zou dat in ieder geval iets zijn, dan zou ze in de vakantie misschien eerder weer terug moeten komen of later weg gaan, zodat ze er bij kon zijn. Het voordeel van vakanties was nou eenmaal dat er veel tijd was, om van alles of juist helemaal niks te doen.

"Kampvuren zijn echt heel gezellig, " zei Thajiël enthousiast,  bij kampvuren hoorden liedjes en spookverhalen en je kon er ook broodjes boven bakken. "Het zou leuk zijn als we een kampvuur mochten maken,"  zei ze daarna wat rustiger.  Bij Ryxini's opmerking over problemen met borstels knikte ze even, dat was inderdaad niet echt iets waar zij bij zouden moeten helpen.

Ryxini schreef de ideeën op een lei en schoof hem even later weer aan de kant.
'We zouden het kampvuur op een zaterdagavond kunnen doen. Dan kunnen we zondag daarna rusten.' Ryxini pakte haar leitje er weer bij en begon te schrijven. 'We moeten voor voldoende hout zorgen, genoeg te eten en hebben wij eigenlijk een leerling die muziek speelt? Dat zou namelijk ook reuze gezellig zijn. Hmm vergeet ik nog iets?' Daar was een tweede torenhoofd nou voor. Als de ene iets vergat wist de andere het wel.

'Heb jij nog punten die je wilt bespreken?' De punten die Ryxini gehad had de laatste tijd had ze al zelf opgelost dus die hoefde ze ook niet te vertellen.

Thajiël knikte, het boeide haar niet zoveel op welke dag het was, maar het was fijn dat Ryxini wel over dergelijke zaken nadacht. "We kunnen ook misschien deeg hebben, om broodjes te bakken, dat is leuk,  verder nog iets van boomstammen om op te zitten. Ik heb eigenlijk geen idee over er iemand een instrument speelt, ik in ieder geval niet," zei het meisje.

Natuurlijk was dat wel handig om te weten, dat zou het nog leuker maken, haar medetorenhoofd dacht veel beter na over dingen dan zijzelf, zij had al die dingen niet bedacht. "Volgens mij waren dat wel de belangrijkste dingen," zei ze nadenkend, "hm we moeten natuurlijk ook wel voor zorgen dat anderen er vanaf weten, maar dat is niet zo moeilijk."

Of ze nog punten te bespreken had? Eigenlijk zou zij ook dingen moeten bedenken, het was zielig voor Ryxini als zij alles moest doen, en volgend jaar zou die er niet meer zijn. Het blondje zou initiatief moeten nemen, dingen veranderen, zorgen voor vooruitgang, creative nieuwe ideeën bedenken, maar helaas wist ze niks. "Nee niet echt," antwoordde ze dus.

Ryxini knikte. Deeg en boomstammen,  ze wist niet of het geregeld kon worden maar ze zou het proberen. 'Misschien moeten we een briefje ophangen met de vraag wie muziek kan spelen en wie zou willen.  Een Phonnie vragen zie ik niet zitten,  dan moeten we de hele afdeling uitnodigen en dan is het geen Heracor feestje meer.' En daarnaastoen waren ze vast te suf voor een kampvuur.

'Als we een datum hebben maken we wel uitnodigen. Of posters vooreacties in de leerlingenkamer.  Dat moet geen problemen geven.' Ryxini keek nog even op haar leitje maar zag geen punten meer.
'Dan zijn we klaar. Als ik wat meer informatie heb zoek ik je weer op. Dan kunnen we ons plan in uitvoering brengen.' Ryxini stond op en zei Thajiël gedag. Ze had nog meer te doen vandaag.

"Dat is wel een goed idee, ja," zei ze tegen Ryxini. Zo zouden de meesten het wel lezen en hopelijk zouden er ook wel wat myrofas reageren. Zelf had ze er niet zoveel tegen om ook andere afdelingen uit te nodigen, maar tja, ze was heracor torenhoofd en anders zouden ze misschien met te veel zijn,  dus ze knikte maar.

"We moeten dan wel aan iedereen in ieder geval duidelijk maken dat het alleen voor heracor is enzo, maar dat komt vast wel goed,"  anderen uitnodigen was makkelijk, kon niks fout aan gaan. "Is goed, doei, " zei ze, het meisje had nog huiswerk te doen, helaas.