Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Katje komt bij paardje vragen.  (262 keer gelezen)

Speeldatum: 8 februari 1302 (Einde winter)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 4 jaar geleden »
Myrrh rekte zich nog maar eens uit. Een middagdutje kon nooit kwaad. Zeker vandaag niet. Vandaag stond er wat belangrijk te gebeuren. Ze had haar vacht vaker gewassen dan normaal en haar nagels blinkend schoon gemaakt. Ze zagen er gevaarlijk en dodelijk uit. Myrrh glimlachte, ze mochten hier geen wapens hebben, ze had ze toch. Maar ze zou ze alleen gebruiken voor zelfverdediging. Of voor in bomen klimmen.
Ze trok haar nagels in en stond op van haar slaap plekje.

Te laat komen wilden ze niet. Niet bij het grote paard. Het belangrijke paard, nee daar moest je op tijd voor zijn of dat had ze gehoord.

Voor haar gevoel stond ze op tijd voor de deur. Ze klopte aan en kwam binnen toen daar toestemming voor gegeven werd.[1]

'Heerrrr, Magvatero .' He ze wilde helemaal niet spinnen. Ze was toch niet angstig!
'Ik wil graag leren op uw school. Bij de zieken. Ze leren beter te maken. Ik denk dat dat het beste bij mijn magie past.' Ze kon al wel wat dingetjes maken bij kapotte onderdelen van het lichaam. Maar lang niet alles!
Ze zwiepte met haar staart. Ze had het zo toch goed aangepakt? Haar leermeester zou die waarschijnlijk goed hebben gevonden maar of de paardenheer het zelfde dacht?

1. Gm om het sneller te laten verlopen.

« [Reactie #1] : 4 jaar geleden »
Marcus gebaarde dat de vrouw plaats kon nemen, terwijl hij de laatste regels las van het rapport dat voor hem lag. De hoeveelheid tekst die het schoolhoofd op een dag zag was groter dan die van een halve Socophonklas, maar het was geen onaangename bezigheid voor de man. Toen hij klaar was met lezen, keek hij opnieuw naar het katwezen voor hem. Macji, een fascinerend ras. Marcus had er wat over gelezen, maar er was nog maar heel weinig bekend over deze wezens.

"Goed, u wilt solliciteren als assistente op de ziekenzaal," concludeerde Marcus en hij nam een schoon vel papier ter hand, waar hij notities maakte. "U bent mejuffrouw Dessehar, als ik het wel heb. Het helen van zieken is een nobele professie. Zou u kunnen vertellen wat voor opleiding u genoten heeft en wat voor ervaring u heeft op dat gebied?"

« [Reactie #2] : 4 jaar geleden »
Myrrh nam plaats op de stoel. Met haar staart comfortabel naast zich. Terwijl het paardmens zijn zin aflas bekeek zij zijn kantoor. Waar een vliegje zat, ze wilde het pakken! Nee ze mocht er niet aan toegeven, ze was volwassenen.

Haar ogen schoten naar het halve paard. 'Dat klopt heer.'  Als hun het zo wilden noemen. 'Myrrh Dessahar.'  Haar complete naam was beter dan alleen de laatste.

'Alles heb ik geleerd in mijn stam. De basis van gewonden eerste hulp bieden.  Maar ook met behulp van het wonder magie.  Magische helers zijn maar schaars in ons ras. Dus ik heb een basis geleerd.' Tenminste bij haar stam wel. 'Maar ik denk dat wij nog niet alles weten van de geneeskunde magie. Daarom zou ik er hier meer over willen leren.' Want waar ze het ergens anders zou moeten leren wist ze niet. 
Vond de man het goed?  Ze hoopte het, terug naar de stam wilde ze nu nog niet

« [Reactie #3] : 4 jaar geleden »
Marcus noteerde wat de vrouw zei. Ze had geen officiële opleiding gevolgd, maar dat was ook niet zo bijzonder. Hij kon zo niet vaststellen of ze de juiste vaardigheden had, aangezien hij daar niet genoeg verstand van had. Ze had wel het voordeel dat ze een Macji was. Ze zou de tweede van dit ras zijn op Bumetrel, een ras waar nog maar weinig over bekend was. Wellicht zou dit een goede gelegenheid kunnen zijn om meer informatie daarover te krijgen.

"Over het algemeen zijn degenen die assisteren op de ziekenzaal afkomstig van Ypsilon en hebben ze al een behoorlijke opleiding gevolgd," legde de centaur rustig uit. "Ik kan niet bepalen of jij voldoende vaardigheden hebt om de geneesvrouwe te assisteren, maar ik zal dit nader bespreken."

Marcus krabbelde nog even wat neer en ging toen verder.

"Er vanuit gaand dat je hier aan de slag kunt, zul je hier voor kost en inwoning werken. Daarnaast verwacht ik van iedereen op Bumetrel dat zij hun best doen zich te ontwikkelen. Ik zal in dat geval dan ook willen dat jij je verder ontwikkelt, of dat nu bij de geneesvrouwe is of op een andere wijze."

Hij keek het meisje aan. "Kun je me wat meer over jezelf vertellen? Waar kom je vandaan en hoe ben je hier gekomen?"

« [Reactie #4] : 4 jaar geleden »
Ypsilon daar had ze over gehoord.  Vele opleidingen sommige goed andere erg slecht! Vooral van magie was slecht. Ze hadden er geen respect voor.

'Natuurlijk heerrr.' Dit keer spon ze van tevredenheid. 'De reden dat ik hier naartoe ben gekomen is om verder te groeien,  meer te zien en meer te leren.' Ze had heus niet de hele reis gemaakt voor Za'dar.

'Ik ben een wonderkind.' Wat met veel trots verteld werd. 'Dat is een Macji die het wonder magie bezit. Dat komt maar zelden voor bij ons. Vandaar de term.' Het was leuk om een wonder te zijn.
'Ik haat het om teveel magie te verspillen.  Dus ik zal het ook enkel gebruiken voor zelfverdediging en geneeskunde.  Maar alleen als het echt nodig is!' Als ze zich met haar klauwen genoeg kon verdedigen, dan zou ze de magie laten.

'Ik kom vanuit Afrika, heerlijk warm. En ben met de stam een aantal jaren wezen reizen.  Het stuk naar Bumetrel heb ik alleen gedaan.' Voor een Macji was dat ook geen probleem.
« Laatst bewerkt op: 4 jaar geleden door Myrrh Dessahar »

« [Reactie #5] : 4 jaar geleden »
Marcus noteerde nog steeds wat de Macji vertelde. Magie was blijkbaar ongewoon, waardoor het extra werd gewaardeerd wanneer iemand de gave wel bezat. De rest van de informatie was minder interessant. Marcus krabbelde de laatste dingetjes neer en richtte zich weer tot zijn gesprekspartner.

"Het gebruik van magie op of fysiek geweld tegen andere myrofas is ten strengste verboden op Bumetrel." Niet iedereen leek dat te begrijpen, dus kon het nooit te vaak verteld worden. "Ik zal dit overleggen en jij krijgt bericht wanneer ik weer meet. Mocht je aan het werk kunnen, meld je je 's ochtends bij de geneesvrouwe en volgt haar instructies op." Het zouden lange dagen zijn waar ze hard moest werken, maar ze zou goed te eten krijgen en ze kon zichzelf ontwikkelen.

"Dat was alles," zei Marcus en hij gebaarde naar de deur.

Spoiler (klik om te bekijken/sluiten)