Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Een ware nachtelfenvriend  (1049 keer gelezen)

Speeldatum: 14 maart 1301 (Begin lente)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 6 jaar geleden »
OOC: Dit topic speelt zich af, vlak na het gesprek tussen Kenyi, Vanilla en Olfughto

De kapitein van de Fulaki had bericht gehad dat een nachtelf van Ypsilon hem wenste te spreken. De IRMM zou snel aankomen op Ypsilon, maar Olfughto had besloten zelf het contact op te zoeken. Het spel met Hazdor en Ypsilon was een uitdaging geweest voor hem, maar wat hij nu ging proberen was nog veel gevaarlijker. Maar na dik 550 jaar begon het leven saai te worden. En Olfughto had deze zet uitgebreid voorbereid.

De nachtelf verscheen in de omgeving van de IRMM, ongewapend en gekleed in een zwarte mantel, zonder herkenningstekenen er op. Nadat de Fulaki hem doorhadden, duurde het nog een tijd voor hij uiteindelijk terechtgekomen was waar hij wilde zijn: bij Jotar. Toen hij uiteindelijk oog in oog stond met een van de machtigste mannen binnen de IRMM, boog Olfughto diep genoeg om duidelijk te maken dat de ander boven hem stond.

"Goedendag heer Elichaïm, mijn naam is Olfughto en ik ben gekomen om met u te spreken, onder andere over de situatie op Ypsilon."
The night is dark and full of terrors.

Jotar Elichaïm

• (Meerdere spelers)
« [Reactie #1] : 6 jaar geleden »
De IRMM had zijn kamp opgeslagen voor de nacht. Het was opmerkelijk hoe chaotisch dat altijd leek, hoewel de gorgo wist dat er een goed systeem achter zat.
Zijn tent werd net opgezet toen het bericht van de nachtelf kwam. Jotar streek over een van zijn slangen. Hij had een algemeen rapport gelezen over de aanval op Ypsilon en een van de weinige al duidelijke dingen was dat de nachtelfen de schuldige waren.
En nu een nachtelf voor zijn deur. Smekend om vergeving? Het was moeilijk voor te stellen. Hij hield alle opties nog open.

En daar stond de bezoeker dan. De fulaki reisde licht, en Jotar had geen imposant bureau of zo, maar hij had een stoel en dat was meer dan de nachtelf.  "Goedendag heer Olfughto, wat heeft u te vertellen?" Wat meer informatie over Ypsilon was altijd goed. Hoe meer hoe beter.
Life, oh life.

« [Reactie #2] : 6 jaar geleden »
"Ik heb informatie over de universiteit en de gebeurtenissen die hebben plaatsgevonden," antwoordde Olfughto. Hij vond het prima om te blijven staan, hoewel zijn postuur de tent op deze manier goed vulde. De nachtelf keek de gorgo eens rustig aan. Hij had al veel gehoord over deze man, in feite had Olfughto vroeger zelfs overwogen om bij de IRMM te gaan werken. Uiteindelijk had zijn leven een heel andere invulling gekregen, maar hij wist zoveel over de IRMM als hij kon.

"De informatie over de universiteit en de aanval is informatie die u ongetwijfeld uit verschillende bronnen heeft ontvangen en nog zult ontvangen. Uiteraard help ik de IRMM zo goed als mogelijk om de daders van deze misdaden te straffen. Hoewel ik moet opmerken dat het straffen van de heerser van Hazdor wellicht niet helemaal binnen mijn mogelijkheden ligt."

En daarmee gaf Olfughto duidelijk aan wat zijn standpunt was. Hij pleitte onschuldig te zijn en gaf aan wie volgens hem de schuldige was. Dat laatste was wellicht concreter dan men zou verwachten bij een nachtelf als Olfughto, maar het was aan de gorgo om daar van te maken wat hij wilde. "En als teken van mijn goede wil, kan ik u wellicht helpen bij een probleem dat u al heel lang bezighoudt. Maar zoals u zich kunt voorstellen, bevind ik mij in een erg onzekere positie. En door u te helpen met dit probleem, zou mijn leven groot gevaar kunnen lopen."

Oftewel: hij wilde garanties van de slangenman op de stoel. Informatie had een prijs, zeker het soort informatie dat Olfughto had.

Jotar Elichaïm

• (Meerdere spelers)
« [Reactie #3] : 6 jaar geleden »
"Welke?" Jotar had veel problemen, als de leider van een organisatie tégen problemen leek je weinig anders te kunnen. De meeste waren echter niet langdurig, als goede leider van een organisatie tegen problemen leek je weinig anders te kunnen.

Dat reduceerde de mogelijkheden nogal, maar áls Jotar de nachtelf zou gaan helpen, wou hij zeker weten dat hij waar voor zijn geld zou krijgen. De informatie over Ypsilon zou handig zijn om te hebben, maar hij kon er later ook zonder bescherming te moeten bieden achter komen.
Het wel of niet accepteren van het aanbod hing op dit moment af van de identiteit van het langdurige probleem.
Life, oh life.

« [Reactie #4] : 6 jaar geleden »
Olfughto glimlachte even lichtjes. "De kwestie van het nachtelfechtpaar op Bumetrel, dat al zo lang een doorn is in het oog van de IRMM. Hoeveel zou u er voor over hebben om Mairtìn te straffen voor de misdaden die hij heeft begaan, zonder dat er schimmige dealtjes worden gesloten met schoolhoofden?"

De zaak rondom Mocha en Mairtìn was er eentje die was gehuld in nevelen. Om onverklaarbare redenen waren ze beiden veroordeeld zonder een degelijke straf te krijgen. De laatste geruchten deden vermoeden dat Ajith gek was, maar dat maakte voor de IRMM ongetwijfeld geen verschil. Hij was een moordenaar en hij leefde nog, ondanks pogingen van de IRMM en weerwolven. En zij leefde nog ondanks pogingen van de IRMM en dochters.

"Door mijn pogingen de universiteit en haar directeur te redden van de ondergang, staan vele nachtelfen mij naar het leven. Mocht duidelijk worden dat ik iets te maken heb met een definitieve veroordeling van Mairtìn zou mijn leven helemaal niets meer waard zijn. U zult zich dus kunnen voorstellen dat dit iets is dat uiterst gevoelig ligt. Ik zou bepaalde zekerheden moeten hebben om levend de rechtszaak te halen en om eventuele verdere assistentie te verlenen, mocht de IRMM daar behoefte aan hebben."
« Laatst bewerkt op: 6 jaar geleden door Aegnor Ancalimë »

Jotar Elichaïm

• (Meerdere spelers)
« [Reactie #5] : 6 jaar geleden »
Mairtìn, dat was inderdaad een langdurig probleem. Om eindelijk met hem af te kunnen rekenen was de IRMM, was hem, wel wat waard.
Hij glimlachte koeltjes. De nachtelf hoefde niet te weten dat het er goed voor hem uitzag, eerst wou hij horen wat "bepaalde zekerheden" inhielden. Bestond dat gewoon uit niet doodgaan of hoorde daar ook een gevulde maag, dak boven je hoofd en al die onzin die je nodig had om te overleven, bij?

"Bepaalde zekerheden," echode de gorgo hem dus na. "In leven blijven, neem ik aan." Dat bleek altijd een vereiste te zijn bij deals. Als Olfughto er nog meer bij verwachte kon hij dat zeggen. "Al een idee hoe wij dat moeten garanderen?"
Life, oh life.

« [Reactie #6] : 6 jaar geleden »
"In leven blijven inderdaad," beaamde de nachtelf. "Bescherming tegen rancuneuze nachtelfen en andere personen die zichzelf er van overtuigd hebben dat ik dood moet." Die myrofas waren er genoeg namelijk. Mensen ook wel, maar daar maakte hij zich minder zorgen om.

"De bescherming van de IRMM is een kostbaar goed, maar de IRMM zal daar zeker iets voor terugkrijgen. Wellicht meer dan alleen de weerwolfdoder." Olfughto zweeg heel even en keek de gorgo toen recht aan. "De IRMM heeft myrofas in dienst die kennis hebben van magie, ongetwijfeld zeer capabele personen." De kans was echter zeer klein dat ze iemand in dienst hadden met de vaardigheden die hij had te bieden.

"Wellicht zou het de IRMM interesseren om gebruik te kunnen maken van de diensten van een pure magiër," merkte hij rustig op. "Sommige zaken kunnen immers niet opgelost worden met behulp van waarheidsserums en geweld." Het mocht duidelijk zijn dat Olfughto zijn diensten aanbood aan de IRMM, in ruil voor onder andere veiligheid.

Jotar Elichaïm

• (Meerdere spelers)
« [Reactie #7] : 6 jaar geleden »
Het was duidelijk voor Jotar. Hij vond het in zijn geheel geen slecht aanbod. Het was handig om iemand in dienst te hebben die met pure magie overweg kon. En het was nou niet alsof de magiers die dat konden zich voor zijn deur opstapelde. Af en toe werd er een opgepakt voor uit de hand gelopen magie en dergelijke, maar gekken moest hij niet in zijn personeel hebben.
Olfughto zag er echter normaal uit. Niet doorgedraaid.

"Pure magie, zegt u. Inderdaad, dat zou van pas kunnen komen.” Maar dan zou hij wel zeker moeten weten dat de magier wist wat hij deed. “Ik zou u graag willen vragen om uw vaardigheden te demonstreren, om te kijken of u inderdaad in staat bent te werken met pure magie.[1]
 1. Ik weet niet zeker of dit normaal/veilig is te vragen, maar ik kon nergens vinden dat het niet zo was. Als het niet klopt, hop me dan even
Life, oh life.

« [Reactie #8] : 6 jaar geleden »
Olfughto knikte even en hij vroeg aan de gorgo: "Als u zo vriendelijk zou willen zijn om een schild op te werpen.." Toen er inderdaad een schild opgeroepen werd[1], bracht Olfughto zijn geest tot rust en concentreerde zich op de magie diep van binnen. Met inspanning liet hij de magie door zichzelf gaan, richting het schild. Hij liet de magie verbinding maken met het schild, zodat het over het hele schild heengleed.

Vervolgens flikkerde het schild kort, om vervolgens langzaam om te keren, zodat hij over Olfughto heen gekanteld werd. Het kostte de nachtelf veel energie om de pure magie in bedwang te houden, zodat het schild met de magie van de gorgo in stand gehouden zou worden. Als de gorgo de magie zou verbreken, zou het schild niet verdwijnen maar blijven bestaan, voedend op de pure magie van Olfughto. "Dank u voor het lenen van uw magie," merkte Olfughto op richting Jotar[2]. "Het is nog steeds uw magie die het schild vormt, wat heel interessante gevolgen kan hebben mocht u proberen het schild te doordringen met spreuken of andere magie van uw kant."

De elf stak zijn arm uit en opende zijn hand, om vervolgens alle magie richting zijn hand te zuigen. Toen het schild samengekomen was tot een klein bolletje magie op Olfughto's hand, sloot de nachtelf zijn hand en liet de magie verdwenen. Het oog wilde immers ook wat.
 1. Ik neem aan dat Jotar dit doet, of het iemand anders laat doen.
 2. Of een andere persoon die het schild produceert

Jotar Elichaïm

• (Meerdere spelers)
« [Reactie #9] : 6 jaar geleden »
Zonder veel problemen riep Jotar het gevraagde schild op en hij leunde achterover in zijn stoel, benieuwd naar wat de nachtelf zou demonstreren.
Hij voelde[1] hoe zíjn schild plotseling nog maar half zijn schild was, en bovendien was hij enkel nog maar verantwoordelijk voor de energietoevoer. Hij liet het een paar seconden toe en stopte toen zijn inspanning om het schild in stand te houden.

Hij was onder de indruk. Dit was inderdaad een vaardige pure magiër.
"Bedankt voor de demonstratie," zei hij rustig toen Olfughto klaar was. "Dat lijkt me voldoende om ons ervan te verzekeren dat u weet wat u doet." Ja, de nachtelf zou een nuttige bijdrage aan de IRMM kunnen leveren.
 1. /zag ik weet niet of schilden zichtbaar zijn of de magier de energie kan voelen
Life, oh life.