Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Ken je me nog?  (1398 keer gelezen)

Speeldatum: 12 januari 1301 (Midwinter)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [Reactie #25] : 4 jaar geleden »
Fellow haalde zijn schouders op. "Dat ligt eraan hoe ingewikkeld je het jezelf wilt maken. Ik zou in de zomer lekker veel zwemlessen gaan geven. Dat is makkelijk, leuk, nuttig en hoeft nauwelijks voorbereiding. En in de winter zou ik de jongens goed aan de conditie laten werken en de meisjes euh.. geen idee. Je verzint vast wel wat leuks voor ze. En als ze vervelend zijn, stuur je ze maar naar mij voor strafwerk. Dan stuur ik mijn strafklanten naar jou. En we kunnen de eerste lessen anders wel samen geven? Wat je wilt." Fellow vond het allemaal wel meevallen hoeveel werk het was, maar als je het niet gewend was om de handen uit de mouwen te steken, dan zou het waarschijnlijk wel tegenvallen.

"En het betaalt goed hoor, zeker als je geen gezin hebt om te onderhouden dan kan je er goed van leven." De landelf glimlachte even. "Je kan het altijd proberen, hoewel het schoolhoofd ook niet gek is. Dus onderschat haar niet.. maar ik denk dat als je je goed voorbereid, dat het je wel zal lukken." Kaimi kreeg een vriendelijke klap op zijn schouder. "Het komt wel goed met je."
Too sweet to function
« Laatst bewerkt op: 4 jaar geleden door Fellow Merdun »

« [Reactie #26] : 4 jaar geleden »
Fellow kende nog steeds zijn eigen kracht niet, concludeerde Kaimi. Maar hij onderdrukte de neiging om met een pijnlijk gezicht over zijn schouder te wrijven alsof hij een of ander verwend prinsje was. In plaats daarvan glimlachte hij charmant. 'Uiteraard komt het goed met mij. Als ik ergens mijn zinnen op heb gezet, dan krijg ik het voor elkaar ook. Je kent me toch?'

Terwijl ze verder liepen overdacht Kaimi Fellows adviezen over hoe hij als leraar te werk kon gaan. Leerlingen laten zwemmen, jongens aan hun conditie laten werken... Dat klonk allemaal te liefjes in zijn oren. Als leraar moest je je pupillen toch ook iets leren? Nee, als hij al zou solliciteren voor deze functie en zou worden aangenomen, dan zou hij beslist geen makkelijke leraar zijn. Hij zou die kinders manieren bijbrengen waar ze nog nooit van hadden gehoord en hen laten zweten en zwoegen. Immers, wie mooi wilde zijn moest pijn lijden, en dat gold ook voor wie lichamelijk sterk wilde zijn.

'Wat mij betreft hoef je niet als een inspecteur bij mijn lessen te zijn, hoor,' zei Kaimi met een grijns. Hij had er niet echt de behoefte aan dat iemand hem op de vingers keek. 'Maar strafklanten uitwisselen lijkt me wel wat. Als je ze niet al te zachtaardig aanpakt, natuurlijk. Maar goed.' Kaimi trok zijn schouders op. 'Zover is het nog niet. Ik zal eerst moeten solliciteren en hopen dat het geluk me dan eindelijk eens meezit.'

Ja, hij ging het doen. Had hij een andere keus?

'Professor... Arlando. Klinkt dat wat?'

« [Reactie #27] : 4 jaar geleden »
Fellow grijnsde. "Inspecteur.. klinkt als een mooie titel. Maar nee, gast, ik bedoelde om te helpen. maar goed, al goed. Dan doe je het lekker zelf. Mij ook goed, hoor." De landelf grinnikte. Hij was benieuwd hoe Kaimi het er vanaf zou brengen, vooral bij de zesdejaars. Bij de eerstejaars zou Kaimi waarschijnlijk veel indruk maken en een eerste klas boeman zijn, maar wat als er mondiger leerlingen waren? Die jaren waren vertroeteld door een fee?

"Arlando? Dat klinkt best goed, een beetje alsof je van Cedorillian komt." Maar dat maakte het nog geen slechte naam. Ondertussen begon Fellow koude voeten te krijgen van dat gebanjer in de sneeuw. "Zullen we terug gaan? Er ligt nog bier op ons te wachten."
Too sweet to function