Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Een goede toekomst.  (308 keer gelezen)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 4 jaar geleden »
Niet alleen torenhoofden werden uitgenodigd voor een gesprek, maar ook zesdejaars werden aan de tand gevoeld over hun toekomst. Zo had Nillai al verschillende gesprekken gevoerd. Dossiers werden zorgvuldig doorgelezen voordat er een gesprek kwam. Dit keer was het de beurt aan Elias' slangenvriend. Een telepathische boodschap was naar Hector gestuurd met de vraag of hij zich zo snel mogelijk wilde melden bij het kantoor van de rode mentor.

Nillai zat al klaar en net zoals bij Elias stond er dunbier op het bureau voor de jongen die ging komen. Een krukje om op te zitten zou voldoende moeten zijn, nu was het alleen wachten totdat de jongen er was.

« [Reactie #1] : 4 jaar geleden »
Telepathische boodschappen waren zelden goed nieuws, zeker niet wanneer ze inhielden dat Hector zich ergens moest gaan melden. Maar de jongen had al een jarenlange ervaring met dit soort situaties, dus hij schrok niet terug en stevende op het rode kantoor af. Er zat tegenwoordig een andere mentor, maar het was in ieder geval geen totaal onbekende. Hector vond het jammer dat het vorige exemplaar vertrokken was, maargoed, dat kreeg je nu eenmaal als je een universiteit ging uitmoorden. De gorgo had besloten dat maar nooit te gaan doen.

Hector kwam aan bij het kantoor, klopte aan en wachtte tot hij binnengelaten werd. Toen dat het geval was, liep hij naar binnen, maakte een soortement kruising tussen een buiging en een knik. "U wilde me spreken, menneer Hestür?" vroeg de jongen en duwde ondertussen maar even met zijn hak de deur achter zich dicht.
Een dag niet gelachen, is een dag nie- Hé, d'r staat iemand in de schandpaal!

« [Reactie #2] : 4 jaar geleden »
Nillai riep dat degene achter de deur mocht binnenkomen toen er geklopt werd. Het was niet verrassend dat het Hector was en de centaur glimlachte even naar de zesdejaars.
"Inderdaad Hector, kom zitten," zei de mentor en gebaarde naar het krukje. "Neem wat dunbier." Hij doelde op de beker die er stond.

"Hoe gaat het met je? En je studie?" Nillai gaf de gorgo even de tijd om te andwoorden om vervolgens weer verder te gaan met vragen. "Heb je al een idee wat je wilt doen als je Heracor afgerond hebt?" Het was belangrijk die vragen aan zesdejaars te stellen, voor het geval dat ze nog geen idee hadden en de keuze steeds dichterbij kwam.

« [Reactie #3] : 4 jaar geleden »
Een oproep om bij de mentor langs te komen beloofde dan misschien niet zoveel goed, dunbier was een heel ander verhaal. De gorgo begin licht te grijnzen en nam plaats. Hij wierp even een blik in de beker. Er zat heus bier in. En toen kwamen de vragen. Hector had nog niet eens tijd om een fatsoenlijke slok te nemen.

"Nou-uh, het gaat wel goed meneer. En mn studie, nouja, ze zeggen dat ik het wel ga halen. Dus ik denk dat ut wel goed zit." Hector kon het ook niet maken om nog eens te blijven zitten, dus het was vrij simpel: hij moest het halen. "En nouja, na Heracor. Da's een lastige hoor. Ik heb eerst eens gekletst met Cillian, de wachter, en die zei dattik maar aan de kap'tein moest vragen of ik wachter in opleiding kon worden. Maarreh, toen ging ik met Johlar kletsen, u weet wel, de kok. Enneh, die zei dat ik, uhm, totaal ongeschikt zou worden. En iets over niet kunnen pissen. En nouja, die zei dat ik misschien bij de smid in de leer kon gaan."

Hij haalde zijn schouders op en nam een flinke slok van zijn dunbier. "En wat denkt u meneer?"
Een dag niet gelachen, is een dag nie- Hé, d'r staat iemand in de schandpaal!

« [Reactie #4] : 4 jaar geleden »
Hector begon met de antwoorden op de vragen die Nillai had gesteld. Het bleek dat de gorgo al actie had ondernomen voor zijn toekomst. Dat was altijd een goed idee en hij knikte even goedkeurend toen de jongen dat vertelde. Hij had dus al gepraat met een wachter. Ja Nillai kende de phaosfee nog wel, maar dat was ook wel te verwachten van een ex-kapitein. De kok kende de centaur ook van naam, alleen wel minder goed dan de wachter.

"Je hebt nog een beetje studieschuld op Bumetrel dus als je hier in de leer zou gaan, of dat nu smid of wachter is, je zult in eerste instantie werken om je schulden af te betalen. En ik denk dat Johlar wel een punt heeft, tenminste wat ik uit je verhaal opmaak. Wachter worden moet je echt willen en niet gaan doen omdat je toch iets moet kiezen. Het is veel trainen, vroeg op, laat naar bed en echt niet altijd bier, worst en kaarten. Het is een zwaar beroep, zeker in het begin, maar dat zal smeden ook wel zijn. Daarvan verwacht ik niet dat het minder zwaar is. Wat wil je zelf, als je niet kijkt naar wat ik, Johlar of Cillian heeft gezegd, maar alleen kijkt naar wat jij wilt. Wat wil je dan worden?"