Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

besliste bewegingen  (469 keer gelezen)

Speeldatum: 14 oktober 1300 (Midden herfst)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 4 jaar geleden »
Kennelijk had de jonge Miras geen behoefte om tegen te spartelen. Hij liep keurig met Elik mee de trappen af. Hij had geen flauw idee hoe Nillai Hestür tegen dit soort zaken aankeek, maar als mentor van rood mocht die het oplossen.

Voor Elik gold dat hij er niet bij kon een meisje en jongen zich zodanig gedroegen in het openbaar. Zelfs de meeste nimfen en sirenes hielden zich op Bumetrel nog wel een beetje in. Deze twee leken niet eens te vinden dat ze iets verkeerds deden, zo openlijk was het gesprek geweest.

Eenmaal in de mentorgang gekomen, liepen de nachtelfen naar de verste deur, alwaar Elik aanklopte. Zodra ze binnen werden gelaten, groette Elik de centaur en legde hij uit hoe hij Miras en Eleonora had aangetroffen. "Het leek me logisch om de twee uit elkaar te halen," legde hij uit. "Ze gedroegen zich duidelijk ongepast."

« [Reactie #1] : 4 jaar geleden »
Een klop op de deur deed Nillai opkijken van een van de dossiers. Het was belangrijk om dossiers grondig door te lezen en er zo nu en dan iets bij te schrijven. Zo had hij al meerdere keren andere dossiers voor zijn neus gehad en sommige informatie die hij had onthouden van zijn tijd als kapitein werden in betreffende dossiers gezet.

Netjes werd er binnen geroepen en even was de mentor verrast door tweetal nachtelf.
"Elik, Miras," groette hij de twee. Hij luisterde naar de uitleg van Elik. "Goede keuze Elik, je mag weer vertrekken, ik zal dit wel afhandelen." Nillai keek naar de jongste nachtelf, Miras.
"Begin maar met uitleggen," zei hij nadat Elik weer weg was.[1] De jongen had als het goed is voldoende om uit te leggen.
 1. Neem ik aan, voor het gemak.

« [Reactie #2] : 4 jaar geleden »
Miras keek zijn mentor aan. Hij was blij dat Elik weggestuurd was. Die had weliswaar verteld wat hij had gezien in de studiekamer toen hij binnenkwam maar had niet alle details meegekregen.
Eigenlijk wist hij niet zo goed wat hij nog moest uitleggen. Hij was stapel op Leo en zelfs iemand zonder enige vorm van inlevingsvermogen zou dat op kunnen maken uit het verslag dat Elik had gegeven. Miras had echter niet de behoefte  om dat nog een keer letterlijk tegen zijn mentor te zeggen, wie  weet werd die link toch niet zo direct gelegd.
"We waren gewoon aan het praten meneer, ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet uitleggen." Miras' stem klonk zacht en enigszins beduusd.
De wijze waarop Elik binnen was komen stormen en hem mee had genomen naar zijn mentor had hem verrast. Hij leerde weer een andere kant van zichzelf kennen, een twijfelende.

Hij probeerde wat tijd te winnen. Vragen van Nillai kon hij beantwoorden, maar de antwoorden moesten waarschijnlijk wel grotendeels verzonnen worden. Om dat te kunnen moest hij helder zijn in zijn hoofd. Hij vermande zich.

"Ik kan me voorstellen dat het ongepast lijkt van Eleonora en mij - urm - ik, nou ja mezelf," zijn stem had weer wat aan volume gewonnen, "het was niet mijn bedoeling om zo over te komen."
Daar loog hij niet. Het laatste dat Miras wilde was alle aandacht op hen richten door zich ongepast te gedragen.
At rrelasthirm ethi at besh dekkhi adelit en gerde
[een verstandig besluit is beter dan een harde les]

« [Reactie #3] : 3 jaar geleden »
"Gewoon aan het praten?" vroeg de mentor vol ongeloof, de centaur was niet de aardige man die iemand verwelkomde met een glas bier dat al klaar stond. "Je denkt dat ik nog geloof dat je gewoon aan het praten was met een meisje, van een totaal ander ras en uit een totaal andere afdeling?" Nillai balde zijn vuist die daarna met een harde dreun op het bureau terecht kwam.
"Je denkt dat het ongepast lijkt en het was niet je bedoeling om het zo over te laten komen?! Wat was dán de bedoeling?! Leg uit en wel héél snel, Camealan!"

Nillai kon veel hebben, maar op dit moment zou Miras er goed aan doen om om gewoon te doen wat Nillai wilde. Hier was de centaur niet van gediend en dat zou de nachtelf te weten komen.
"We zullen beginnen met tien punten aftrek voor de afdeling en je vader wordt hierover ingelicht en als je niet heel snel met iets zinnigs komt om te zeggen, dan ben je nog lang niet jarig!"

« [Reactie #4] : 3 jaar geleden »
Dat zijn vader werd ingelicht kon Miras gestolen worden. Wat hem betrof bestond die man niet. Zijn mentor kon dat natuurlijk niet weten.

"Er was geen bedoeling meneer, zoals ik al zei, we waren aan het praten," Miras keek zijn mentor aan en voelde  een afkeer voor deze centaur opkomen. Hij had het sowieso niet zo op die halve hoefdieren, geit of paard, Thajiel daargelaten.

"Ik begrijp niet helemaal waarom U zo boos word." Miras probeerde zo rustig mogelijk over te komen.
"Eleonora heeft mij in het begin een rondleiding gegeven door Bumetrel," hij bekeek de centaur onderzoekend om te zien of de boosheid gespeeld was of niet, "en ik kan niet ontkennen dat ik haar aardig vind, maar dat is toch geen misdaad?"
Miras kreeg langzaam weer wat van zijn flair terug.

"Misschien ben ik naďef meneer, maar als het verboden is om met andere rassen te spreken of andere afdelingen, waarom zijn we dan allemaal hier in één gebouw? "
At rrelasthirm ethi at besh dekkhi adelit en gerde
[een verstandig besluit is beter dan een harde les]