Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Help, ik word volwassen  (392 keer gelezen)

Speeldatum: winter 1300

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 5 jaar geleden »
Beste meneer Worrseyu,

Is het goed als ik vanavont even langs kom? voor een gesprek?
Ik dacht ik schrijf u maar even een briefje. Dan weet u dat.

Elias

Het briefje had hij meegegeven aan mevrouw Worrseyu en hij had haar helemaal netjes gevraagd en zoals het hoorde, of ze het briefje aan meneer wilde geven. En dan heel graag voor vanavond.
Ze had vast wel gemerkt dat het belangrijk was, want tot Elias' verrassing[1] deed ze het ook nog.

Die avond had Elias de eetzaal eerder verlaten en had hij zich gewassen en de ergste vlekken uit zijn uniform gepoetst. Verder had hij dingen met naald en draad gedaan waar hij best tevreden over was, maar waar zijn moeder van had moeten huilen en hij had ook nog met zijn vingers door zijn krullen geharkt. Kortom, hij zag er piekfijn uit toen hij op 's alfa's deur klopte.
 1. De schrijver sluit niet uit dat de verrassing vooral lag aan Elias' beeld van mevrouw Worrseyu en Elias' beeld van mevrouw Worrseyu's beeld over hem

« [Reactie #1] : 5 jaar geleden »
Rhiakath had een briefje van Linwë gekregen. Hij grijnsde, het was duidelijk van wie dit kwam, zelfs al had de naam van Elias er niet onder gestaan. De weerwolf was dan ook klaar voor het gesprek met de jongen, hoewel dat eigenlijk alleen inhield dat hij die avond in zijn kantoor was. Dat was wel genoeg voorbereiding, aangezien je bij Elias niet echt iets kon verwachten. Of eigenlijk kon je werkelijk alles verwachten.

'Kom binnen Elias,' zei Rhiakath en liet met wat magie de deur openzwaaien. Hij had nog zo weinig magie gebruikt vandaag, daar moest iets mee gebeuren. 'Neem plaats en vertel eens wat je allemaal wilde bespreken.' De weerwolf gebaarde naar de andere kant van zijn bureau. Hij zou snel genoeg horen of de jongen hier kwam als leerling of als lid van zijn roedel.
Vampires aren't immortal. They're just harder to kill.

« [Reactie #2] : 5 jaar geleden »
Elias plofte neer op één van de krukjes, zwiepte even gevaarlijk achterover en besloot dat hij eens moest onthouden dat hij geen eerstejaars meer was. Zich vastgrijpend aan de tafel, hervond hij zijn evenwicht nu helemaal en ging goed zitten. Hij wierp een snelle blik op het bureau van zijn mentor en vroeg zich af of er ook bier was. Soms had ie dat.

"Nou, kijk," begon hij. "Het zit dus zo: dit is mijn laatste jaar hier.." Hij keek de andere weerwolf aan met een veelbetekenende blik. "Nu ja," vervolgde hij, "in pesiepe dan. Het punt is: wat dan? Dan heb ik m'n diploma en dat is waar ik hier voor kwam. Eiglijk moet ik dan terug denk ik. Naar de roedel. En dan denken ze vast dat ik vet veel geleerd heb en dat ik gelijk allemaal dingen kan. Maar weet u, begrijp me niet verkeerd hoor, maar ik heb hier wel veel geleerd, maar dat is op een school. Dat is toch anders. Ik bedoel, wat heb ik nou geleerd als weerwolf? Enzo. Snapt u? Dus ik weet niet zo goed, wat ik moet..."
Twee gele weerwolfogen keken de jamentor trouwhartig aan.

« [Reactie #3] : 5 jaar geleden »
"Wat zou je willen leren voor je teruggaat naar je roedel dan?" vroeg Rhiakath en hij trok een lade van zijn bureau open. Daar toverde hij een stuk gedroogde worst uit en legde dat op tafel. "En hoe zit het met je alfa? Jij bent alfa-materiaal, dus als je terugkeert naar je clan zul je strijd hebben met de huidige alfa tot je dat zelf bent." De kans was groot dat dat vrij snel zou gebeuren. Elias was sterk, in de kracht van zijn leven en had een betere opleiding gehad dan de meesten van zijn clan.

"Als je meer wilt leren dan wat een Heracori leert, kun je natuurlijk naar Ypsilon toe. Maar dat lijkt me in jouw geval niet het handigst." Rhiakath dacht even na. "Je kunt op Bumetrel blijven en in de leer gaan bij een van de ambachten. En als je meer wil leren over het zijn van een alfa, wil ik je daar buiten alle officiële dingen om wel dingen van leren."

« [Reactie #4] : 5 jaar geleden »
Dat was een goede vraag. Niet dat hij er niet over nagedacht had, maar hij had nog nooit echt een antwoord gegeven op die vraag. Elias dacht na. "Uhm.. dat je kunt inschatten hoe personen zijn... ik bedoel, als je zolang jaar op Bum rond hebt gelopen dan ken je de leraren en de leerlingen wel een beetje. En je weet ook wel een beetje hoe ze per ras zijn en of je ze een beetje moet helpen of dat ze juist zichzelf redden. En bij wie je goed nadenkt moet denken bij wat je zegt en bij wie je best een geintje uit kan halen."

Hij tekende rondjes over een kring op het bureau.
"Maar bij weerwolven moet je soms je tanden laten zien en de alfa moet gewoon het sterkst zijn. Niet alleen maar slim of aardig. Ik weet niet of ik dat kan. Ik wil wel op Bumetrel blijven denk ik en dat ik dan dingen van u leer...
Ypsilon is niets voor mij en het is te duur. Ik weet niet eens of ik mijn lening hier helemaal heb afbetaald. Ik was toen blijven zitten immers. En de clan heeft bijgelegd, maar ik weet het eigenlijk niet. En eiglijk wil ik een beetje geld meenemen. Voor pa en ma."
De rondjes op de tafel waren intens bestudeerde patronen aan het worden.

« [Reactie #5] : 5 jaar geleden »
Rhiakath luisterde rustig totdat de jongen klaar was met praten. Elias leek zich niet echt op zijn gemak te voelen, maar hij praatte in ieder geval wel door. Zijn alfa knikte even, hoewel de jongen het waarschijnlijk niet zou zien. "Je wil leren te leiden. Daarvoor moet je inderdaad macht hebben en weten hoe je daar mee om moet gaan. En dat is de reden dat ik je toen torenhoofd heb gemaakt."

De man sneed een stuk van de worst af en schoof het naar Elias toe. "Je schuld is nog niet afbetaald, dus je zult de eerste tijd geen geld krijgen als je op Bumetrel gaat werken. Maar je krijgt hier goed eten." Hij dacht even na en zei: "Je kunt gaan praten met de kapitein van de wacht, om te vragen of je door kunt stromen naar de wacht. In dat geval begin je helemaal onderaan en staat iedereen daar boven je. Als je het volhoudt om dat te accepteren en je omhoog te werken, leer je absoluut wat je met macht en verantwoordelijkheden moet doen."

Rhiakath nam een hap van zijn worst. De worst waar hij net een stuk van afgesneden had. Het was aan Elias om te reageren.

« [Reactie #6] : 5 jaar geleden »
De weerwolf nam de worst aan en nam een hap. "Hmm, lekker." Hij luisterde naar Rhiakaths idee en dacht er zowaar even overna. "Mja," zei Elias, nog niet uitblinkend enthousiasme. De wacht sprak hem niet heel erg aan. "Om mijn schuld af te betalen is het wel een goede baan op zich," probeerde hij het positieve te zien. "En ik vind het niet erg om onderaan te beginnen. Ik bedoel, dat is toch overal zo."

Elias zweeg een tijdje, terwijl hij bier en worst tot zich nam. Uiteindelijk zuchtte hij. "Ik weet het niet, meneer. Als je bij de wacht zit, heb je veel minder aanspraak. Er zijn maar een paar jonge wachters en niemand zo jong als ik. Jacobus en meneer Merdun zijn aardig, maar ik zie me gewoon nog geen biertjes met ze drinken of samen op wacht staan ofzo."