Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Elixers door Elik voor Eerstejaars en twEedejaars  (258 keer gelezen)

Speeldatum: 26 maart 1300 (Begin lente)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

Een grijze wervelwind kwam het elixerlokaal binnen en sloeg de deur met een klap achter zich dicht. Hij beende naar het bureau, legde er de boeken die hij onder zijn oksel had geklemd neer en keek ondertussen hoe de leerlingen erbij zaten. Schots en scheef en eigenlijk zaten ze vooral niet.

"Zitten, allemaal," maande Elik. "Dit is het gevaarlijkste vak dat op Bumetrel gegeven wordt en een van de beste manieren om hier zonder bezoekjes aan fee-artsen af te komen is door te gaan zitten."
De nachtelf keek de klas in. "Recht zitten, tafels leeg. Tassen, riemen en manden leg je vanaf vandaag in die hoek daar, voor jullie links van mijn bureau. Het enige wat ik op de tafels wil zien is ofwel wastablet en schrijfstift ofwel ingrediënten en glaswerk. Wie dat niet kan onthouden, wil ik hier niet zien."

Dat was een lange intro geweest en Elik hoopte dat er iets van was blijven hangen. Je wist het nooit met deze jonge myrofas, dat had hij bij Mocha's lessen wel gezien.

"Ik ben meneer Pillao. Ik geef jullie de komende tijd het vak magische elixers. De meesten van jullie kennen me al, dus dat scheelt. Wie mij buiten de lessen zoekt, kan mij vinden in mijn kamer in de kelders. Ben ik daar niet, vraag dan een wachter waar ik ben. Is tot zover alles duidelijk?"

Met rustige passen liep er een nimf het lokaal in. Haar opvallende krullen zouden haar wel kenbaar maken, al was haar stralende glimlach ook een hint. Magische elixers was Leo's favoriete vak, ondanks dat ze met de stagiair niet zo'n hele goede band had. Nu, daar was niet zo heel veel mis mee, maar haar kerker-ervaring had er toch een aardige schandvlek op aangebracht. Over Mocha nog niet te spreken.

Nu was Eleonora niet iemand die snel op tijd kwam, maar blijkbaar was ze deze keer zelfs eerder dan de leraar en/of lerares. Ze haalde haar schouders op en nam plaats, leraren haalden wel vaker rare fratsen uit. Bovendien werd Magische Elixers ook nog eens gegeven door haar mentor, en dan kon je van alles verwachten.

Niet veel later kwam de leraar binnen, op een nogal indrukwekkende wijze. Tenminste, dat zou het zijn geweest als ze niet nog nooit les van Mocha had gehad. Die maakte er altijd wel een festijn van.

Als tweedejaars lag haar tas uiteraard al op de gewenste plek. Leo sloeg haar armen over elkaar en keek heer Pillao aandachtig aan. Dit was haar lievelingsles, dan kon ze zich wel concentreren. Mits het een beetje interessant was.
De lucht is blauw als een sinaasappel!

"Goedendag schone vrouwe," klonk een stem naast Eleonora's plaats. Een gnoom maakte een luchthandkus en legde vervolgens zijn spullen naast die van de nimf. "Ik neem aan dat je het niet erg vindt als ik een zitplaats naast jou verkies boven een of andere eerstejaars?"
Hij fluisterde: "Een gnoom is zijn leven niet veilig tussen al die impulsievelingen. Wist je overigens al dat ze slordig zijn met opruimen? Ik hoef je niet te vertellen welke schatten onze prachtige toren soms blootgeeft..."

De gnoom twijfelde er niet aan of Eleonora wist evenveel van zijn 'operaties' als hij van de hare vermoedde. En zo lang ze elkaar niet in de weg liepen, was Anders niet te beroerd om zo nu en dan wat brokjes informatie te delen. Misschien dat hij die later nog eens te gelde kon maken.

Dany liep langzaam het lokaal in en keek wat rond. Ze plaatste zichzelf in een stoel en keek wat rond, naar de andere leerlingen. Toen ze wat rondgekeken had, richtte ze haar blik heel even op de leraar. Hij leek aardig streng... En arrogant, maar dat kon ook aan haar liggen. Toch besloot ze daar niet veel aandacht aan te schenken. Ze kwam hier om te leren, niet om kritiek te hebben op leraren.

Ze wist niet of het waar was, dat dit het gevaarlijkste vak was dat gegeven werd op Bumetrel. Misschien wel, misschien niet, maar ze vermoedde van niet. Er werden toch echt wel gevaarlijkere lessen gegeven? maarja, wat wist zij nu? Ze was nog niet zo lang een leerlinge daar, dus veel kon ze er niet van weten. Toch had het feit dat de leraar zei dat het gevaarlijk was, haar aandacht getrokken. Het leek haar leuk iets gevaarlijks te doen, want gewoonlijk deed ze dat bijna nooit.
~They've promised that dreams come true, but forgot to mention nightmares are dreams, too~