Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Geschiedenis jaar 3  (350 keer gelezen)

Speeldatum: 2 juni 1299 (Begin zomer)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 6 jaar geleden »
Alaiz Trezeguet haastte zich door de gangen. Ze was aan de late kant. Het hoofd van de schoonmakers had haar aangesproken en een moeilijk probleem aan de orde gesteld. Moeilijk genoeg in elk geval om veel te laat te arriveren bij het lokaal waar ze geacht werd al tien minuten te zijn. En dat voor haar eerste les!

Terwijl ze in de gang arriveerde waar het geschiedenislokaal gelegen was, hoopte ze maar dat Socophon haar reputatie eer aan deed en keurig in het lokaal zat te wachten tot ze eraan kwam. Aan de andere kant, zelfs Socophonners waren pubers.
Met haar boeken onder de arm geklemd zeilde de centaur het lokaal binnen en bekeek de situatie...
Ze had dan wel veel weg van een paard, maar ze was koppig als een ezel. (Alictor Trezeguet)

« [Reactie #1] : 6 jaar geleden »
Deborah was een van de weinig die 'rustig' op een plek zat. Ze zat ook achter een tafel, maar de gebruikte ze meer als barricade, dan als een plek waar ze aan kon werken.Verder was het lokaal een grote chaos. Er was een gevecht ontstaan met inktpotten en een Merifeller en een Heracori die dit vak ook volgden sloegen elkaar op dit moment met boeken.

Ergens anders was iemand aan een tafel vastgeplakt en die werd nu beklad met schunnige teksten door afdelingsgenoten. Hier en daar waren er nog meer leerlingen die zich verscholen voor de golf van wanorde en vandalisme. Dan was er nog het fort, gebouwd van tafels, in het midden van het lokaal. Van daaruit werden anderen met propjes papier en andere voorwerpen bekogeld. Het leek haast een gymles waarin ze aan het apenkooien waren, dan een keurige les geschiedenis.

« [Reactie #2] : 6 jaar geleden »
"Wat.. heeft dit te betekenen?" donderde Alaiz. Met behulp van een beetje magie klonk het de kleine myrofas daadwerkelijk als een donderbui in de oren. Ze was in een paar stappen bij de merifeller en heracori. "Jullie kunnen gaan. Meld je bij vrouwe Luthès en neem vooral die boeken mee," vervolgde ze vriendelijk.

Terwijl twee leerlingen de klas verlieten voordat de les begonnen was, bekeek de centaur de rest van het zootje ongeregeld. "Dit is een grof schandaal," zei de centaur, toen de gemoederen eindelijk wat bedaard waren. "Het is niet erg als jullie je wat vermaken in afwachting van een leraar, maar het vernielen van schoolspullen gaat veel te ver." Ze schudde haar hoofd. "Jullie gaan nu onmiddellijk het lokaal terugbrengen in de oorspronkelijke staat. Ik trek 20 punten af voor Socophon. Als ik niet tevreden ben, worden het er meer."

Alaiz liep naar haar bureau en opende haar boeken en nam de tijd om nog even iets door te lezen.
Ze had dan wel veel weg van een paard, maar ze was koppig als een ezel. (Alictor Trezeguet)

« [Reactie #3] : 5 jaar geleden »
De tweeling was uiteraard aanwezig in de chaos en zeker medeplichtig. Toen ze aankwamen bij het lokaal, te laat natuurlijk, hadden ze zich voorbereid op een terechtwijzing en een paar uur strafwerk. Maar nadat ze naar binnen liepen, de deur stond nog open, troffen ze iets geheel anders aan en de zusjes deden snel mee.

Ness gritste het eerste beste voorwerp van de dichtbijste tafel en wierp het op een andere socophonner met verbijsterende presicie. "-Dit is pas les!-" gebraarde ze met haar andere hand ondertussen naar Kat, die ook al van alles uitspookte. De kenmerkende scheve glimlach verscheen op haar gezicht. De nimf stal steeds meer van de verschillende tafels af, die die nog overeind stonden, en mikte ze op haar slachtoffers. Als kers op de taart stal ze een inktpotje en gooide die midden in het fort. Hij explodeerde met een geweldig effect en alle fortbewakers zaten onder blauw-zwarte spetters. Een geluidloos lachje ontsnapte haar lippen en ze zocht het lokaal af voor haar volgende munitie. Ze werd echter onderborken door een zeer geïrriteerde vrouwe, die met haar donderende stem iedereen deed stoppen. Macht over de leerlingen had de vrouw geen tekort aan, alle myrofas volgden gelijk haar ordes op.

Vannessea keek haar zusje vragend aan. Die was ze ondanks alle chaos niet kwijtgeraakt. Opruimen had de tweeling nooit zin in, maar het leek niet zo'n goed idee om niks te doen met het schoolhoofd in deze staat. Ze konden binnen no time van school gestuurd worden. Dus haalde ze maar haar schouders op en begon kleine propjes papier op te ruimen. Dar was in ieder geval een licht karweitje, zonder al te veel lichamelijke inspanning.
Every day has its trouble,
with us it comes in double.

« [Reactie #4] : 5 jaar geleden »
Ze waren te laat en Kat had er de pest in. Ze zouden vast strafwerk krijgen, over de preek nog niet te zwijgen. Al was dat nou niet zo erg, maar beide dingen koste tijd en in die tijd kon de tweeling veel, véél nuttigere dingen doen.
Maar ze waren niet te laat of tenminste niet de laatste. In alle andere gevallen maakte het niet zo uit of er na jou ook nog mensen binnen moesten komen, het punt was dat je te laat was. Echter moest er in dit geval een uitzondering gemaakt worden, want de lerares was nog niet in het lokaal.

Dat was te merken! Spullen vlogen her en der door het lokaal, de bron daarvan was een heus fort, gemaakt van tafels. Op de gezichten van de tweeling verschenen hun grijnzen en Ness begon met spullen te gooien.
Kat had op het moment een iets geraffineerder idee, maar niet minder duivels. Snel keek ze rond op zoek naar schrijfgerei. Die pikte ze van een tafel af en diezelfde tafel werd haar slachtoffer.

Eerbare schoonheid, haar bruine ogen
hebben het mij aangedaan,
dat ik liefde moet gedogen:
ik val, ik kan niet staan.

De laatste N moest ze drie keer overtrekken voordat hij uiteindelijk duidelijk op de tafel stond. Ze keek om zich heen en zag dat haar zusje net net haar derde inktpotje van een tafel griste. "-Geef eens hier. Je krijgt het straks terug-" gebaarde ze, en stal het potje uit de handen van Ness. Even doopte ze haar pen in de blauwe vloeistof en toen drukte ze het potje weer in Vannessea's handen. "-Bedankt"-

Als zij mij troost dan zal het wel gaan.
O jee, ik vrees dat ze dat niet wil.
Zij heeft me in haar cel gesmeten
en als zij mij niet troosten wil,
dan ga ik dood, zeker weten.

Ze zette een zwierige punt achter haar laatste regel en hupte snel wat bij de tafel weg, zodat zij niet werd verdacht van het saboteren van de tafel.
"-Mooi, vind je ook niet?-"
Ze had net een willekeurige lei gepakt en stond klaar om die te gooien, toen de lerares binnen kwam. Ze donderde een preek op geweldig geluidsniveau, met als enige voordeel dat die kort was. Ze moesten gaan opruimen. Ze legde de lei weer op zijn oorspronkelijke tafel en bukte zich net als Ness om wat propjes op te ruimen.
"-Dat was leuk-"
Every day has its trouble,
but with us it comes in double.