Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Strafklantje  (244 keer gelezen)

Speeldatum: 16 februari 1299 (Einde winter)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 6 jaar geleden »
Ryxini had zich gauw even omgekleed voordat ze naar het schoolhoofd ging. Je kon niet met zwemkleding bij je schoolhoofd aankomen. Zeker niet als je er heen moest voor straf.

Met lood in de hoeven beklom Ryxini de witte toren. Stomme stomme fee. Beetje haar naar het schoolhoofd sturen omdat ze het zelf niet kon regelen. Ze zuchte, ze stond voor de deur/muur.[1] Twee keer klopte ze aan. Gauw trok ze haar uniform recht en betrad ze het kantoor toen dat mocht.

'Goedendag Vrouwe Trezeguet, ik ben Ryxini Tirr en ben eruit gestuurd bij Gymnastiek. Ik moest me bij u melden.' Jammer genoeg. Nu was het te hopen dat de ex rechter mild was. Maar dat betwijfelde de jonge centaur.
 1. Las ergens dat ze dat wilde veranderen?

« [Reactie #1] : 6 jaar geleden »
Alaiz was bezig geweest om haar aantekeningen op orde te krijgen en aangezien dat een rotwerkje was, vond ze het eigenlijk niet erg dat ze gestoord werd. Hoewel het dan wel weer vervelend was dat de aanleiding van het onverwachte bezoek niet zo fraai leek te zijn.
Ze nam het meisje rustig op, het uniform duidde op Heracor. Een van de lagere klassen zo te zien. Hoe kreeg een Heracori het nou voor elkaar om eruit gestuurd te worden bij gymnastiek? Dat was nou typisch een vak waar de rooderds blij van werden.

"Eruit gestuurd bij gymnastiek?" herhaalde ze fronsend. "Wat heb je gedaan dat vrouwe O Coilean je hierheen heeft gestuurd om je te melden?"
Ze had dan wel veel weg van een paard, maar ze was koppig als een ezel. (Alictor Trezeguet)
« Laatst bewerkt op: 6 jaar geleden door Alaiz Mel'nas Trezeguet »

« [Reactie #2] : 6 jaar geleden »
Het antwoord 'weet ik niet' ging de vrouwe vast niet accepteren. 'Ik was brutaal.' Dat was stoer om te zeggen tegen je vrienden maar tegen deze vrouwe was het beschamend. Ze was ook een centaur, dus wilde ze dat er positief over haar werd gedacht.
'En ik heb haar ras beledigd. Maar eerst beledigde ze ons ras. Ze noemde me bloemknopje en dat is zo beschamend.' Dat begreep de oudere centaur vast wel.
'Oh en ik was het niet eens met haar les. We moesten water trappelen. Voor een centaur ziet dat er toch niet uit?' Ze vond de vrouw gewoon een stomme fee. Maar dat hield ze maar voor zich.

« [Reactie #3] : 6 jaar geleden »
Bloemknopje? Bloemknopje? Alaiz kon zich wel een beetje voorstellen dat leerlingen liever niet zo werden genoemd, vooral niet als ze wat aan de zelfverzekerde, stoere kant waren, zoals deze centaur hier. Niettemin...

"Leerlingen horen hun docenten te gehoorzamen, juffrouw Tirr. Of ze het nou wel of niet eens zijn met de docent of met de manier waarop die lessen invult. De docenten zijn in dienst van de school. Ze hebben de plicht om goed les te geven en het recht om gehoorzaamheid te verwachten van hun leerlingen. Zoals leerlingen recht hebben op goed onderwijs en de plicht hebben om daarvoor te leren en te werken."

De centaur haalde een perkament van een stapel lege vellen en schreef daarop de straf die het meisje opgelegd moest krijgen. Daarna verzegelde ze het met was en voorzag het van haar stempel.

"Ik wil dat je dit perkament overhandigt aan de kapitein van de wacht. Vanavond, na de lessen zoek je de geneesvrouwe op en bied je je haar excuses aan voor je gedrag. Tot die tijd mag je nadenken over het volgende raadsel: Een kabouter, een faun en een centaur lopen samen over een bevroren meer. Het ijs begint te kraken en te scheuren. Wie van de drie zakt het eerst door het ijs? En hoe kun je dan het langst je hoofd boven water houden?"

Alaiz overhandigde de ander het perkament. "Je kunt gaan."
Ze had dan wel veel weg van een paard, maar ze was koppig als een ezel. (Alictor Trezeguet)

« [Reactie #4] : 6 jaar geleden »
Jaja, docenten, volwassene ouderen ze hadden altijd het laatste woord en altijd gelijk. Ook al ze dat niet hadden.
Ryxini hoopte nooit oud te worden, werd ze dat wel dan wilde ze absoluut niet worden zoals iedereen hier. De baas spelen over de jongeren myrofas, het was oneerlijk.

Kort keek de jonge centaur verbaasd naar haar meerdere. Ze moest excuses maken.. Wat gemeen. En dan kreeg ze ook nog zo'n stom raadseltje. Daar ging ze dus echt niks mee doen.
Ze pakte het document aan. 'Tot ziens vrouwe Trezeguet.' Meer zei ze niet. Vandaag was iedereen stom bleek het maar weer. Het zou haar niet verrassen als de kapitein van de wacht ook stom zou doen vandaag.
Met vele gevoelens verliet ze het kantoor.