Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Verslagen.  (207 keer gelezen)

Speeldatum: 15 augustus 1298

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 6 jaar geleden »
Door de gangen van het hoofdkwartier van de IRMM banjerde een nachtelf. Nuja, banjeren was een groot woord. Een elf banjerde niet, en hoorde ook niet te banjeren. Ze was nota bene geen olifant. Gewoon, netjes wandelen dus. In haar handen hield ze een stapeltje perkamenten, met gaatjes aan de zijkant waar een stukje touw doorheen was gehaald en vastgeknoopt, om de boel bij elkaar te houden. Het waren wat verslagen over Louise Sangre, het vampierenmeisje dat een decaan op Bumetrel had leeggezogen.

Lenyah klopte op de deur van het kantoortje van rechter Trezequet. Na een 'binnen'[1] opende ze de deur en stapte ze de ruimte binnen. De deur werd achter haar gesloten, waarna ze voor het bureau ging staan. Lenyah maakte een keurige knix en wees vervolgens naar de verslagen in haar andere hand.  De perkamenten waren beschreven in een netjes handschrift, alles geordend en verzorgd.
'Goedendag, vrouwe Trezeguet. Ik heb hier de verslagen over Louise Sangre,' zei de vrouw met een kalme glimlach op haar gezicht.
 1. Oké?
Wie het laatst lacht, is het traagst van begrip.
« Laatst bewerkt op: 6 jaar geleden door Lenyah d'Aubreth »

« [Reactie #1] : 6 jaar geleden »
"Ah," zei de centaur, opkijkend van een kopje thee. "Mooi op tijd... d'Aubreth was het niet?" Er waren tijden dat ze van alle klerken de naam wist en tijden dat ze de helft vergeten was.
"Geef maar," zei ze vriendelijk. "Zou je zo goed willen zijn om het dossier van juffrouw Sangre erbij te zoeken? Het zit in rechterkast als ik het wel heb."

Zelf sloeg ze alvast de perkamenten open die net gebracht waren. Zoals gebruikelijk was het handschrift uitstekend. Een klerk die niet netjes kon schrijven was als een fulaki die niet met zijn wapens om kon gaan.
Alaiz las het rapport vluchtig door, las enkele passages nog eens en liet de nachtelf tegenover plaatsnemen.

"Hoe zou je dit meisje beoordelen?" vroeg ze vervolgens. Ze keek de vrouw nieuwsgierig aan. Het was prettig dat Jotar een nachtelf had meegenomen. De kans dat de vrouw een al te emotioneel verhaal op zou hangen werd er een stuk kleiner van.
Ze had dan wel veel weg van een paard, maar ze was koppig als een ezel. (Alictor Trezeguet)

« [Reactie #2] : 6 jaar geleden »
‘D’Aubreth is correct,’ bevestigde Lenyah met een hoofdknikje richting de rechter en ze overhandigde de papieren in haar handen aan de centaur.
'Natuurlijk,' reageerde de nachtelf op de vraag van de vrouw en ze liep naar de kast, waar ze even in rondzocht om het goede dossier te vinden. Gelukkig vond de elfin het ding al snel en ze legde de map op het bureau, naast haar verslag. Daarna nam ze plaats op een stoel.

'Hoe ik haar zou beoordelen?' Lenyah dacht even na, streek een lok haar uit haar ogen. Ze was bij het verhoor geweest en daar waren een paar dingen haar opgevallen.
'Vreemd. Dat was mijn eerste indruk. Het klinkt misschien wat hard, maar het meisje was in mijn ogen nogal apart. Alsof ze een beetje in haar eigen wereldje zat en haar gedrag was soms ook wat bizar. Terugsissen naar de slangen van een gorgo, bijvoorbeeld.' De mondhoeken van de vrouw krulden om in een minuscule glimlach.

« [Reactie #3] : 6 jaar geleden »
Er werd geklopt. De jonge klerk van het vorige topic kwam binnenlopen. "De rechtzaal is gereserveerd voor over een uur, vrouwe. Zal ik de andere rechters waarschuwen?"

"Eén uur?!" riep Alaiz uit. "Hoe moet ik nou een rechtzaak voorbereiden in één uur? Bij Ikatur en Mespotan," mompelde ze. "d'Aubreth, rapporteer aan beide rechters wat er in deze documenten staat. Zorg dat ze over een uur in de rechtzaal zijn en dat ze iets weten van de zaak."

Ze wendde zich tot de jonge klerk. "Zorg dat de relevante personen gewaarschuwd worden dat de rechtzaal over driekwartier open is." De jongen was al bijna bij de deur, maar de rechter riep hem terug. "Ho ho, ik was nog niet klaar. Ik wil je over een kwartier terughebben. Je maakt vandaag je debuut als griffier." Hij hoefde zijn protest niet eens uit te spreken, het lag duimendik op zijn gezicht. Alaiz glimlachte. "Je hebt een uitstekende opleiding gehad, je bent er klaar voor. En nou, looppas."
Ze had dan wel veel weg van een paard, maar ze was koppig als een ezel. (Alictor Trezeguet)

« [Reactie #4] : 6 jaar geleden »
Er werd op de deur geklopt. Lenyah draaide haar hoofd een stukje om om te kijken wie er aan de deur stond. Het was een collega. De nachtelfin fronste licht bij het horen van de woorden van de klerk. Het kwam nogal onverwacht. Zeer onverwacht, zelfs.

De vrouw knikte. 'Is goed, vrouwe,' zei ze. Ze stond op, schoof de stoel aan en nam haar verslag weer mee, net als het dossier van Louise. De elfin passeerde de man bij de deur en wandelde weer weg, om de rechters te waarschuwen. Verrast, dat was ze. Maar goed, als het zo moest, dan moest het zo. Ze kon er toch niets aan doen.