Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Ben ik gezond Beeldschone dame?  (654 keer gelezen)

Speeldatum: 15 januari 1299 (Midwinter)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 6 jaar geleden »
Vandaag was zijn eerste werkdag maar hij moest eerst nog langs bij de arts. Hij had nog naar informatie gevraagd over haar aan een paar myrofas. En had gehoord dat de arts op bumetrel een knappe, gevoelige vrouwelijke fee was. En dat had zijn aandacht wel getrokken. Vooral die laatste twee dingen (en de eerste ). Hij keek nog wat om zich heen en zag in de ziekenzaal inderdaad de fee. Hij floot zacht tussen zijn tanden, dat was inderdaad een mooie fee. Hij toverde zijn warmste glimlach op zijn gezicht en vloog naar haar toe. Hij lande naast haar op de grond en maakte een diepe (beetje overdreven) buiging, pakte één van haar handen en drukte er een kus op. "Gegroet o beeldschone weledelgeleerde dame. Ik kom hier om me door u te laten checken." Tenminste hij dacht dat zij de persoon was door wie hij zich moest laten checken. Want er waren geen andere vrouwelijke feeën aanwezig die hij zo snel kon zien.

« [Reactie #1] : 6 jaar geleden »
Vrolijk neuriënd was Kyna wat dingen aan het overschrijven vanuit een boek. Ze had een ziek patiëntje gehad en ze wilde daarbij wat onderzoeken doen. Het was dan handig om te weten welke uitslagen normaal waren en wat het betekende als iets een te hoge of juist een te lage waarde had. De fee wist dat heus niet van alles uit haar hoofd en dus schreef ze wat zaken op, zodat ze dat erbij kon houden als ze de resultaten van haar onderzoek had.

En toen landde er opeens iemand naast haar onderzoekstafel. Verbaasd keek Kyna op en ze keek recht in het gezicht van een knappe mannelijk fee, die een prachtige glimlach op zijn gelaat had. Hij maakte een diepe en respectvolle buiging voor haar en pakte ook haar hand waar zowaar een kus op werd gedrukt. Haar andere hand legde ze wat overdonderd en verlegen op haar wang en de spraakwatervalfee was zowaar even haar tong verloren. Hij kwam hier om zich door haar te laten checken. Even knipperde ze met haar ogen. Wat was dat nu voor een vreemd verzoek? En toen viel de paluti. Oh! De man was hier voor een medische controle.

"Oh, ja, natuurlijk..ehm... u mag wel Kyna zeggen hoor. Gaat u toch zitten. Het onderzoek begint met een gesprek, heer... welke naam mag ik noteren?" Tot haar ergernis merkte Kyna dat ze nog zat te blozen ook. Waarom had niemand haar verteld dat er een nieuwe fee hier werkte. Een man nog ook! Nu had ze zich helemaal niet voor kunnen bereiden op zijn komst. Haar haren zaten vast verschrikkelijk en misschien zat er wel een kreukel in haar kleding!

« [Reactie #2] : 6 jaar geleden »
Zijn warme glimlach veranderde in een grijns de fee was duidelijk van haar stuk gebracht. Hij ging tegenover haar zitten en sloeg haar naam goed op. "Kyna dus... een prachtige naam voor een prachtige dame."  "Uw mag de naam Von Niv noteren... Anaumael Von Niv."  Een gesprek... dus dat zou vast interessant worden.  Zeker met zo'n fee als haar. Hij streek nog even met zijn hand door zijn golvende rode haar en besloot dat alles nog netjes in model zat. "Zo dus waar wilde u over praten weledel-" "Ik bedoel dame Kyna?" Het zou vast over medische dingen gaan. Hij dacht even na. Had hij ooit ergens last van? Niet dat hij wist, maar hij kon misschien wel tijd gaan rekken. Dan kon hij langer bij deze fee zijn en haar beter leren kennen.

« [Reactie #3] : 6 jaar geleden »
Kyna begon langzaamaan weer een beetje van de schrik te bekomen. Ze schreef de naam van de fee op en knikte en glimlachte. "Dank u", zei ze nog voor het compliment over haar naam. De man vond haar een prachtige dame en dat terwijl Kyna altijd had gedacht dat ze voor een fee er niet zo bijzonder uitzag.

"Ik wilde eerst wat algemene gegevens van u hebben. Zoals uw lengte en gewicht, uw leeftijd en of u in het verleden wel eens ziektes heeft doorgemaakt?" Kyna pakte een nieuw blaadje voor haar dossier en zou de gegevens die de man haar gaf keurig netjes opschrijven. Het was prettig dat ze zich ergens actief op kon concentreren en hopelijk zou zich dan niet teveel laten afleiden.

« [Reactie #4] : 6 jaar geleden »
"Ik ben 1,70 meter lang, ben 63 jaar en in mensenjaren is dat 23 zoals u zelf wel weet." Natuurlijk wist ze dat zij was immers ook een fee. "En mijn gewicht vraagt u?" "Mmm dat is een lastige... ik weet het zelf ook niet precies maar ik gok rond de vijfenzestig kilogram." Bij die laatste vraag verschenen er denkrimpels op zijn gezicht. Hij probeerde zich iets te herinneren maar kon op niks komen. "Ik denk het niet vrouwe, ik kan me in ieder geval niks daarvan herinneren."  Hij vroeg zich af wat hij nu moest doen, zou hij nog meer vragen moeten beantwoorden? Dit zou dan wel een erg saai gesprek worden.
« Laatst bewerkt op: 6 jaar geleden door Anaumael Von Niv »

« [Reactie #5] : 6 jaar geleden »
"Dat weet ik inderdaad", zei Kyna met een halve giechel in haar stem. Ze mocht dan omgerekend wel bijna 28 jaar oud zijn, maar de man wist haar nog wel een beetje verlegen te krijgen ook.
De gegevens werden opgeschreven.
"En zijn uw ouders nog bekend met ziektes?", ging de arts stug door. Het waren gewoon de verplichte vragen. Daar kon zij ook niets aan doen.

"En wilt u van de volgende klachten aangeven in welke mate u er last van heeft op een schaal van 1 tot 10, waar 10 voor zeer ernstig staat met gevolgen op uw functioneren en waar 1 staat voor dat het niet aanwezig is of dat u er totaal geen last van heeft."
Ze liet de opdracht even tot de man doordringen, voordat ze aan haar rijtje begon.
"Hoofdpijn." "Vermoeidheid." "Buikpijn." "Obstipatie of diarree." "Problemen met urineren." "Misselijkheid." "Duizeligheid." "Nachtelijk zweten." "Episodes van koorts?" "Ochtendstijfheid?"

« [Reactie #6] : 6 jaar geleden »
Hij schudde zijn hoofd. "Niet dat ik weet dame," En wat de fee daarna allemaal opsomde deed hem even nadenken. "Mmm... ik denk hoofdpijn 2." "Vermoeidheid 2." "Obstipatie of diarree 1." "Problemen met urineren 1." "Misselijkheid 1." ""Duizeligheid 1." "Nachtelijk zweten 1." "Episodes van koorts 3." "Ochtendstijfheid 3." Hij was eigenlijk best gezond en daar was hij blij mee. Zou ze nog meer vragen gaan stellen? Of zou hij zich nu moeten ontkleden? Hij hoopte het niet want dat was  onacceptabel. Dat zou hij alleen doen bij zijn toekomstige vrouw.

« [Reactie #7] : 6 jaar geleden »
De fee leek zeer gezond te zijn. Dat was prettig om te horen. Het lijstje werd genoteerd en eronder werd de conclusie 'gezond' geschreven. Nou dat was dat. Dan hadden ze het vragengesprek wel weer gehad.

"Dan wil ik ook nog een paar onderzoeken met u doen. Het eerste onderzoek kijkt naar hoe goed uw ogen nog zijn. Dan kijk ik meteen ook even de ogen zelf na en naar het gebit. Daarna zal ik naar uw hart en longen luisteren en als laatste wil ik nog wat bloed bij u afnemen." Alleen bij het tweede onderzoek zou de man zijn bovenkleding uit moeten doen, maar uiteraard zou Kyna zich daarbij professioneel gedragen.

« [Reactie #8] : 6 jaar geleden »
Hij knikte en trok een wenkbrauw op toen hij hoorde dat ze wat bloed bij hem wou afnemen. "Bloed afnemen? Waarom wilt u mijn bloed hebben?" Hij keek de fee een paar minuten doordringend aan maar stond daarna op.

"Van mij mag u het eerste onderzoek starten en het tweede mits ik niet al mijn kleren uit hoef te doen... dat doe ik namelijk alleen voor mijn toekomstige vrouw." Tenzij jij mijn toekomstige vrouw word. Dacht hij er achteraan. Hij vouwde zijn armen over elkaar en klapperde wat met zijn vleugels.

« [Reactie #9] : 6 jaar geleden »
"Omdat ik daar nog wat tests mee kan doen en onderzoek om te zien of u helemaal gezond bent. Daarbij is het altijd handig om wat bloed op voorraad te hebben om te gebruiken in elixers, mocht u plots in ernstig levensgevaar zijn."

En toen trok de dokter een wenkbrauw op. "Ik vroeg u niet om toestemming, ik wilde u slechts voorbereiden op wat er komen ging." Dus de man zou zich moeten ontkleden. Of niet, maar dan zou hij een negatief en onvolledig rapport over zich heen krijgen. "U moet me nu ook niet zien als 'een vrouw' waar u zich voor ontkleedt, maar als dé arts, die u moet keuren en gezond verklaren." Kyna glimlachte na deze woorden weer.

"Nou, zullen we dan maar eens beginnen." De vrouw stond op en pakte een bord waar symbolen en woorden op stonden. "Kunt u de regels voor mij voorlezen?"

Op het bord stond het volgende:
B
H O
L V S
D I G N
M R W Z P

« [Reactie #10] : 6 jaar geleden »
Hij knikte en deed net alsof hij na dacht. "Hmm ja... oke... maar u vergeet één ding." Hij keek haar aan en ging weer verder. "Om je te ontkleden bij iemand van het andere geslacht waar je niet mee verloofd of getrouwd bent moet je altijd toestemming vragen... zeker bij een man." Maar wat de vrouw daarna zij moest hij even licht om grinniken. Een binnenpretje. "Ik kan de regels wel voor u voorlezen vrouwe... letters bedoel ik." Hij keek er nog eens na en begon het op te sommen. "B, H,O, L, V, S, D, I, G, N" Hij stopte even en boog zich voorover om de laatste paar letters ook te kunnen zien. Nu begon hij langzamer. "M, R, W,Z en.." Hij boog nog iest naar voren en zei toen: "P?" Hij rechte zijn rug weer en vroeg: "Moet ik me nu gaan ontkleden? En moet ik alleen mijn bovenkleding uit doen of ook mijn.... broek enzo?" Dat laatste gaf hem al de rillingen. Opeens schrok hij en schoot hem iets naar binnen. "U gaat toch niet... iets checken wat met mijn.. ahum... mannelijkheid ehh te maken heeft?!" Je kon van zijn gezicht al aflezen dat hij dat idee niet prettig vond.

« [Reactie #11] : 6 jaar geleden »
Kyna was gewoon verbaasd. De ogen van deze fee waren zo goed, zo goed had ze in haar hele loopbaan bij een dagwezen nog niet gezien. Ook de onderste regel wist hij gewoon nog helemaal volledig te lezen. "Wat heeft u goede ogen..", zei ze vol bewondering. "Doet u daar nog iets speciaals voor?" Misschien at de man wel dagelijks een kilo boomschors en maakte dat zijn ogen beter, alles was mogelijk.

"Bij de vragen van de fee keek ze even verbaasd. "Ik ga enkel naar uw hart en longen luisteren, die zitten in de borstkas. Dus uw onderkleding mag u zeker aanhouden." Ze had helemaal geen intenties om meer te doen dan dat, stel je voor, dat zou schandalig zijn.
"Maar eerst wilde ik nog even naar uw ogen zelf en gebit kijken." De man mocht gaan zitten en Kyna boog toen over hem heen. Op het puntje van haar vinger maakte ze een lichtje, zodat ze hem goed kon bestuderen. De fee had hele mooie ogen. En verder leken ze ook prima in orde.
"Wilt u uw mond even open doen?" Dan kon ze ook zijn tanden en kiezen bekijken. Soms was een kies aan het afbrokkelen en dan moest deze getrokken worden om ergere pijnen te voorkomen.

« [Reactie #12] : 6 jaar geleden »
Hij lachte naar de fee. "Bedankt.. en nee ik doe er niets speciaals voor ik eet alleen veel fruit." "Men mag zeggen wat die wil over welke dingen goed en slecht zijn ik geloof het niet meer" Daarbij wees hij ook naar zijn rode haar. Daarna verdween zijn lach en schoten zijn beide wenkbrauwen omhoog. "Ik weet dat mijn hart in mijn borstkas zit ik ben niet dom.... ik heb ook Academie voor Natuurwetenschappen gevolgd." "Maar ik vroeg het gewoon voor de zekerheid want u kan daar altijd nog op het laatste moment mee aankomen." Hij sprak rustig maar duidelijk. Dacht de fee dat die dom was ofzo?! Maar hij was wel opgelucht dat hij niet alles uit moest doen. Hij ging weer zitten en deed wat de fee hem vroeg. Hij Checkte zijn tanden regelmatig en hij had tot nu toe geen gaatje kunnen vinden. "Hoelang doet u dit werk eigenlijk al?" Hij vroeg het omdat hij eigenlijk gewoon zin had in een leuk gesprekje het hoefde niet altijd serieus en formeel. "Het is wel orgineel bedacht... een vrouw als arts..." Ging hij verder. "En vrouwen hebben vast ook wel kennis van dingen die wij mannen niet hebben."

« [Reactie #13] : 6 jaar geleden »
Kyna was een beetje verbaasd door de reactie van de mannelijke fee. Ze knikte hem even toe. "Mijn excuses als u dacht dat mijn woorden bedoelden dat u dom was. Dat was geheel mijn intentie niet, heer. Het was gewoon een extra uitleg voor de zekerheid." Had ze de man nu werkelijk beledigd. Ze hoopte het van niet. Het was fijn dat er eindelijk een andere volwassen fee op de school was en om het dan meteen te verpesten... Dat zou wel weer typisch iets voor haar zijn.

De mond was ook prima in orde en er waren gelukkig geen gaatjes. "Dan mag u zich nu achter het kamerscherm omkleden, heer", zei Kyna weer opgewekt. Ze pakte altijd vrij vlug weer een positief humeur. "Ik doe dit werk nu al zo'n... twaalf jaar denk ik." Het was een aardige tijd, maar jaren gingen sneller dan haar leeftijd gelukkig.. de omgerekende leeftijd wel te verstaan. "En heel origineel.. sommige mannen vinden het erg moeilijk, maar de meeste vrouwen zijn er erg blij mee. Dan zie ik u zo als u zich heeft omgekleed."

De tijd dat meneer von Niv zich aan het omkleden was, kon Kyna haar apparatuur even pakken.

« [Reactie #14] : 6 jaar geleden »
Hij bijna alweer zeggen dat het niet uit maakte dat hij haar exuses aanvaard had maar weerhield zich er nog net van. Hij mocht geen zwakte tonen of dingen toegeven aan een vrouw want dan was je geen echte man. Dat was iets wat hij van zijn weerwolf vriend geleerd had. Daarom knikte hij haar vriendelijk toe en zei er verder niks op. "Twaalf jaar.., dat is al best lang." "En ik snap best dat sommige mannen moeite hebben met een vrouwlijke arts maar andersom snap ik het ook wel." Hij knikte haar toe dat hij zich zou omkleden. "Is goed Vrouwe,.. tot zo." Hij ging achter het kamerscherm staan en begon met het uit doen van zijn lange blauwe jas en zijn witte blouse. Daarna kwam hij weer vanachter het scherm vandaan en ging voor haar staan. Ze vond hem vast niet mooi, hij had nou eenmaal geen stoer gespierd mannen lichaam. En ook geen mollig lichaam zoals in de mode was en de meeste  feeën hadden.

« [Reactie #15] : 6 jaar geleden »
"Zo, gaat u maar zitten, pas op, het apparaat kan wat koud zijn." De vrouw glimlachte en ging aan de slag. Ze liet de man doorademen en verplaatste het apparaat naar verschillende plekken op de borst en daarna ook de rug. Het hart klonk regelmatig en ook de longen klonken schoon en zonder haperingetjes, rochels of crepitaties.

"Nou, we zijn alweer bijna klaar hoor, meneer", de fee humde opgewekt. 

"Dan moeten we alleen nog bloed afnemen", ook daar werd het apparaatje voor gepakt. "Kijkt u maar even de andere kant op. Het kan even gemeen prikken..." En terwijl ze dat zei, schoof ze de naald zijn ader in in de holte van zijn elleboog. Rood bloed liep door een slangetje en werd opgevangen in een buisje. Om de man verder af te leiden, knoopte ze een oppervlakkig praatje aan. "Zeg, hoe krijgt u uw wenkbrauwen zo mooi in het model? Het ziet er prachtig modieus uit zo. Zouden meer mannen moeten doen."

« [Reactie #16] : 6 jaar geleden »
Hij ging zitten en liet alles toe. En toen waren ze bij het bloed afnemen. Hij keek zoals de fee hem vroeg de andere kant op en gaf geen kik. Dat betekende niet dat het niet pijn deed maar hij zou niet zijn zwakte tonen in het bijzijn van een vrouw.

Toen het klaar was keek hij de vrouw weer aan. En ze gaf hem wel een heel raar compliment. Tenminste hij vond het een beetje raar. "Mijn wenkbrauwen?" "Nou... ehh ik doe eigenlijk niks met mijn wenkbrauwen..." Een beetje verbaasd keek hij haar aan.

« [Reactie #17] : 6 jaar geleden »
Alles was klaar, alles was onderzocht. Toen Kyna ook genoeg bloed had verzameld, werd de naald weer voorzichtig uit de arm gehaald en het minuscule wondje met zorg afgeplakt. "U kunt zich weer aankleden." Kyna schreef de laatste zaken in het dossier en borg het dossier samen met het buisje bloed zorgvuldig weg.

"Ik heb voor u nog uw uniform en de sleutel van het tuinhuis. Ik leg ze voor u klaar op de stoel", zei Kyna terwijl de man zich weer achter het kamerscherm aankleedde[1]. "En dan zijn we klaar en heet ik u hartelijk welkom op Bumetrel."
 1. Ik neem aan dat hij dat doet :), als dit niet klopt, stuur me dan maar een hop, dan pas ik het aan.