Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Ongeldig - Baan gezocht  (205 keer gelezen)

Speeldatum: 11 januari 1299 (Midwinter)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 6 jaar geleden »
Na een lange babbel met Patu in de stallen, was ze onderweg naar haar tweede doel. Het bijpraten met Patu had meer tijd in beslag genomen dan ze had verwacht, dus het leek haar verstandiger eerst deze missie af te ronden, voor ze naar Rhia ging.
Met haar wolfhond achter zich aan liep ze de trappen op. Wat was het nut van torens ook alweer? Zedkiel had ze maar meegenomen, hij wilde haar in de stallen wel volgen, maar echt stilzitten... De geuren zaten hem erg af te leiden, dus moest ze hem steeds terug roepen. Zoveel enthousiasme was moeilijk te beteugelen in een stal vol met dingen die erom smeekten om besnuffeld te worden.
Na een goede conditietraining was ze boven gekomen, gevolgd door haar wolf. Hij vond het traplopen wat minder fijn dan over grasheuvels lopen, maar een conditietraining vond hij het zeker niet.
Laat ik het eens voorkomen dat ik zo buiten adem binnen kom wandelen, dus een moment hier stil blijven staan lijkt me geen probleem.
Zo gezegd, zo gedaan. Daarna klopte ze aan.
« Laatst bewerkt op: 6 jaar geleden door Natal Sy »

« [Reactie #1] : 6 jaar geleden »
"Hola," klonk een stem achter haar. Een nachtelfwachter kwam op het meisje af lopen. "Wie bent u, als ik vragen mag? En hebt u een afspraak met vrouwe Luthés?" Hij keek niet bepaald blij. Een vinger werd uitgestoken naar de wolf. "Ik mag toch hopen dat u niet van plan was deze wolf mee naar binnen te nemen?" vervolgde hij streng.

Een wolf als deze gold bijna als een wapen. Elik kon niet toestaan dat het dier mee naar binnen ging. Sterker nog, hij vroeg zich af hoe het dier uberhaupt in het kasteel terecht was gekomen. Hij zou eens een hartig woordje spreken met de wachters van dienst.

"Hoe bent u hier gekomen?" vroeg hij. Welke wachter had deze dame zomaar doorgelaten?

« [Reactie #2] : 6 jaar geleden »
'Elik?*' Ze keek verbaasd. 'Natal, dat weet je toch nog wel? Van Lorrn en dat luchtelfmeisje, Raleana was het toch?' Wist hij dat niet meer? 'Oh, zo heet het zware schoolhoofd? Nee, een afspraak heb ik niet, ik vroeg me af of ik hier een baan kon vinden'
Een priemende vinger wees naar haar wolfje. 'Zedkiel mee naar binnen? Nee, natuurlijk niet!' Die bleef altijd mooi buiten. 'Dat is toch vrij snel, eh...' Intimiderend? Of was het een ander woord? Kom op, snel 'intimiderend?' Het klonk iets onzeker, dat laatste woord. 'Hij mag altijd rustig op mij wachten, buiten wel te verstaan, maar hij was zo druk dat ik hem niet bij Patu in de stallen liet. Inmiddels is ie wat rustiger.'
'Nou simpel, ik kwam van het paleis, waar ik bij de beveiliging werkte, en besloot dat ik liever bij mijn vrienden in de buurt wou werken. Mijn paard staat overigens nog bij Patu, die nam ik niet mee naar boven.' Het klonk niet sarcastisch, was het ook niet, ze was moe van de lange reis richting het kasteel om door te hebben dat het logisch was dat een paard natuurlijk niet mee het kasteel in zou gaan. 'Bij de poort lieten ze me erdoor toen ik vertelde dat ik met Patu bevriend ben, de stalmeester, en met Rhia, mentor van Heracor. En ohja, Zedkiel is geen wolf, al ziet ie er wat wolfig uit, zijn moeder was in elk geval een hond. Laura heeft een pup van hetzelfde nest, die ziet er wat meer uit als een hond.' En toen kreeg ze een heldere ingeving. 'Oh, je wil zeker van die papyrussen zien, dat ik op het paleis gewerkt heb.' Ze had die uit haar zadeltas meegenomen, en pakte ze nu tevoorschijn. 'Kijk maar' Ze waren op het paleis dik tevreden met haar magische kunnen.

*jaaaah, ze heeft op ypsilon nog een keer met hem gesproken :engel:

« [Reactie #3] : 6 jaar geleden »
"Ik kan het me niet herinneren," zei Elik een beetje stug. De jonge vrouw begon een heel verhaal af te steken dat absoluut niet geloofwaardig klonk. Afkomstig uit het paleis in Oikilan, baan bij de beveiliging daar en dan hier solliciteren naar een baantje zeker. En ze was nog bijdehand ook.

"Het ontbrak er nog maar aan dat u ook een paard meenam het kasteel in," reageerde de nachtelf. Ze was binnengekomen omdat ze de naam van Patu Gnarl en de Heracormentor had genoemd. Hij zou er navraag naar doen.

"Die papieren kunt u aan de kapitein van de wacht laten zien. Nadat u de wolf in de stallen hebt achtergelaten," deelde de wachter mee. "Ik begrijp werkelijk niet dat u niet inziet dat u niet zomaar bij het schoolhoofd naar binnen kunt banjeren. U hebt geen afspraak en u hebt zich niet officieel gemeld.  U hebt toestemming gekregen om de stalmeester danwel de decaan te bezoeken, niet om u elders te begeven."