Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Hophophop  (221 keer gelezen)

Speeldatum: 20 januari 1299 (Midwinter)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 6 jaar geleden »
Een Socophonner van het meest keurige soort kwam de ziekenzaal oplopen. "Dag mevrouw Okolijn, er is een hop voor u gekomen. Ik was in de hoppenvleugel, dus ik dacht, ik neem hem even voor u mee." De jongen bloosde er bijna van.

De boodschap was verzegeld en voorzien van een zegel met een everzwijn.

Aan de geneesheer van Bumetrel

Geachte vrouwe,

De beleefdheid gebiedt me om u te danken voor de goede zorgen die u aan mij geleverd heeft. Zowel mijn buik als mijn hand genezen nog steeds voorspoedig. Dit is mij door andere artsen verzekerd.

Het zal u misschien genoegen doen dat mijn diepe wantrouwen ten opzichte van artsen een beetje verminderd is. Evenals mijn haat. Kennelijk bestaan er competente geneesheren.

De geneesheren die mijn eerste en tweede vrouw bijstonden in hun bevalling waren op zijn zachtst gezegd incompetent. Ik heb twee vrouwen en twee dochters verloren aan uw vakbroeders. Misschien hadden ze nog geleefd als er een vrouw aan hun bed had gestaan.

Ik heb u wellicht niet correct behandeld. De wijze waarop u me echter uitgeleide hebt gedaan na mijn inzinking in de winterkou, heeft me echter gegriefd. Ongetwijfeld beschouwde u het als een 'net goed' maar u wist niets van mij. U hebt mij op mijn gedrag beoordeeld zonder zich af te vragen waarom ik handelde zoals ik handelde. Ik mag hopen dat u dat bij de leerlingen nalaat.

Ik wil niet zuur eindigen. Ik wens u alle goeds. Wellicht zullen onze wegen zich nog eens kruisen.

M. Carathin
« Laatst bewerkt op: 6 jaar geleden door Mahtan Carathin »

« [Reactie #1] : 6 jaar geleden »
Kyna bedankte de jongen en hij wist nog net te ontsnappen aan een aai over zijn bol, omdat de fee nieuwsgierig was naar wie haar een hop gezonden had. Het had een zegel, maar ze wist niet zo snel te bedenken van wie dat ook alweer was.

De zegel werd doorbroken, het perkament geopend en de woorden gelezen. Kyna verschoot van kleur tijdens het lezen van de brief. Ze voelde zeker schaamte, maar ook boosheid. Die man zei wel dat hij goed uiteen wilde gaan, maar niet voordat hij nog eerst even zijn commentaar had kunnen maken en had kunnen insinueren dat ze slecht was voor haar leerlingen.

Die avond arriveerde er een hop bij het adres van het everzwijn. Het perkament was verzegeld met een zegel van een konijn.
Aan Heer M. Carathin

Geachte heer,

Het doet me deugd te horen dat u nog altijd goed geneest en u eindelijk weer iets van uw vertrouwen in artsen heeft teruggevonden.

Het nieuws over uw verleden doet mij schrikken en daarmee wens ik u ook alle sterkte. Moge u daar rust mee vinden en uw zeer verwerken.

Ook accepteer ik uw excuses en wens ook ik u alle goeds toe.
Wellicht tot een volgende ontmoeting,

K. Ó Coileáin