Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Een ander keuzevak alstublieft.  (444 keer gelezen)

Speeldatum: 17 januari 1299 (Midwinter)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 6 jaar geleden »
Diep in gedachten verzonken liep Wilbert door de gangen. Hij was op weg naar het kantoor van de mentor van Heracor. Hij had nu een jaar lang het keuzevak schone kunsten gehad maar hij vond het langzamerhand minder leuk worden. Bovendien trok magische biologie en spreuken erg zijn aandacht. Want bij geneeskunde had hij al bewezen dat hij er goed in was, en de werking van het lichaam had zijn aandacht getrokken.  Hij vond dat het tijd werd voor een nieuw keuzevak. Hij kon misschien schone kunsten laten vallen en daarvoor spreuken en magische biologie in de plaats zetten. Hij bleef voor de deur van de mentor staan en klopte op de deur. Toen hij een binnen hoorde en de deur opengezwaaid werd betrad hij het kantoor. Zorgvuldig sloot hij de deur maakte een buiging en begon met spreken.  "Weledelgeleerde heer Worrseyu, ik hoop dat ik u niet stoor maar ik had een vraagje over mijn keuzevak." En nu maar hopen dat hij die vraag mocht stellen en de mentor hem niet te brutaal vond.

« [Reactie #1] : 6 jaar geleden »
Rhiakath hoorde iemand door de gang lopen, het was een faun, te horen aan de twee klikken die de hoefjes maakten. Aangezien de weerwolf wist bij welke decaan deze gast binnen zou stappen werkte hij rustig door, tot even later een klop op zijn deur klonk. 'Binnen,' riep hij en schreef zijn zin af. Daarna keek hij op en groette de jongen. 'Welkom Wilbert, neem plaats.' Hij gebaarde naar de houten krukjes aan de andere kant van zijn bureau.

'Dat is prima,' zei Rhiakath en stond op om het dossier van de jongen te pakken. Hij had zo snel niet helder wat voor keuzevak hij volgde, maar zag al snel dat dit kunst was. 'Vertel eens waar ik je mee kan helpen,' zei de man en nam weer plaats.
Vampires aren't immortal. They're just harder to kill.

« [Reactie #2] : 6 jaar geleden »
Hij nam plaats op één van de houten krukjes en keek de mentor aan.  "Nou ik vroeg me af of ik misschien in plaats van mijn keuzevak schone kunsten juist magische biologie en spreuken mag als keuzevak." Hij zweeg even. Maar realiseerde zich dat de mentor vast ging vragen waarom hij dit zo graag wilde, en als die dat niet zou vragen dan zou die dat vast wel denken. Dus besloot hij dat hij het meteen maar kon vertellen. "Magische biologie heeft mijn aandacht getrokken  omdat ik het lichaam van een dier en myrofas indrukwekkend en interessant vind en spreuken lijkt me ook handig om te volgen voor in de toekomst." "Want wat nou als je in een man tegen man gevecht je beide handen verliest?" 'Dan ben je overgeleverd aan de genade van de vijand, maar als je magie kunt dan heb je nog een kans." Hij zweeg weer en keek de mentor doordringend aan. Voor nu was het wel weer genoeg besloot hij. Nu mocht de mentor gaan  beslissen.

« [Reactie #3] : 6 jaar geleden »
Rhiakath keek rustig toe hoe de jongen zijn verhaal deed. Wilbert was in ieder geval ambitieus, dat moest hij hem nageven. Misschien iets té ambitieus. Eerst een volledige klas over willen slaan en nu twee keuzevakken beginnen in het tweede jaar. De weerwolf glimlachte even vriendelijk.

'En wat vind je zo vervelend aan je huidige keuzevak? Lukt het niet om de stof bij te benen?' vroeg Rhiakath en dacht even na. Vervolgens vroeg hij: 'En als je nou kijkt naar bijvoorbeeld de vakken Wilsmagie en Krijgskunde, in welke ben je dan beter?'

De man bladerde wat verder in het dossier tot hij een stuk voor aantekeningen had gevonden.

« [Reactie #4] : 6 jaar geleden »
Acuut schudde hij zijn hoofd. Nee schone kunsten was juist één van de makkelijkste lessen op heel bumetrel vond hij.  "Nee meneer, juist het tegenover gestelde. Ik vind het juist zo saai worden omdat het zo makkelijk is."

En waar hij beter in was wilsmagie of krijgskunde? Nu hij moest eerlijk toegeven krijgskunde ging hem makkelijker af maar wat had dat te maken met dit onderwerp?

"Krijgskunde meneer..." Was dan ook zijn antwoord maar van zijn gezicht was af te lezen dat hij die vraag niet helemaal begreep.

« [Reactie #5] : 6 jaar geleden »
Rhiakath humde eens. Dat was een goed ding om te doen wanneer je na wilde denken. Toen hij genoeg nagedacht had stopte hij met hummen en keek hij de jongen weer aan. 'Het is mogelijk je keuzevak te veranderen, maar het is niet mogelijk daar twee keuzevakken voor in de plaats te kiezen. Je zult namelijk al extra hard moeten werken om het misgelopen eerste jaar bij te werken, een extra vak zou dus te zwaar zijn.'

'Aangezien je beter lijkt te zijn in theorie dan in magie lijkt me magische biologie een logische keuze,' zei de weerwolf en keek Wilbert aan. 'Ben je het daar mee eens?'

« [Reactie #6] : 6 jaar geleden »
Wilbert luisterde naar de man. Het was wel jammer dat hij ze niet allebei kon doen maar het was wel logisch inderdaad... hij begreep het. Nou ja magische biologie was misschien ook wel leuker. "Ik ben er mee eens meneer." Hij wou bijna opstaan maar realiseerde zich nog net dat dat niet netjes zou zijn en dus bleef hij maar zitten.

Hij bekeek de weerwolf nog eens en besloot dat heracor een hele goede mentor had. Deze man was wijs en kon ook nog vechten nou een betere mentor kon je niet wensen. Toch?

« [Reactie #7] : 6 jaar geleden »
Rhiakath glimlachte even. 'Prima, je zult beseffen dat je hier flink voor aan het werk zult moeten. Je hebt een jaar aan stof gemist, stof die essentieel is voor de rest van je opleiding. Je zult dus de komende maanden moeten gebruiken om bij te werken. Iedere dag flink studeren en zondags bij de professor langs. Je zult geen vrije tijd hebben, er flink aan moeten trekken en dubbel zo hard moeten werken dan afgelopen jaar. Weet je zeker dat je dit wilt?'

De jongen kon wel wat willen, maar de stof van één jaar was redelijk omvangrijk. Dus Wilbert zou er flink aan moeten trekken om op niveau te komen en te blijven.
« Laatst bewerkt op: 6 jaar geleden door Rhiakath N. Fe. Worrseyu »

« [Reactie #8] : 6 jaar geleden »
Hij luisterde aandachtig naar de mentor. Nu klonk dat verwisselen van keuzevak een stuk minder aantrekkelijk. "Oh... ja... nou... ik weet het eigenlijk nog niet zo goed meneer." Hij dacht na, volgend jaar kon hij zeker niet meer wisselen met keuzevak, want dan zou hij twee jaar in moeten halen.

"Zou ik dan misschien een niveau hoger mogen bij schone kunsten?" Hij hoopte van wel want dan zou het gelijk een stuk leuker en uitdagender worden en hoefde hij geen lesstof in te halen.

« [Reactie #9] : 6 jaar geleden »
Rhiakath haalde kort zijn schouders op. 'Ik zou het niet weten. Dat zul je moeten bespreken met de docent in kwestie. Als die vindt dat je daartoe in staat bent is dat een mogelijkheid, maar ook in dat geval zul je een heel jaar aan stof in moeten halen.'

De weerwolf keek even naar het dossier en krabbelde er kort wat neer, zodat het gesprek in ieder geval genoteerd was. 'Het lijkt er op dat je nog geen keuze hebt gemaakt, dus het lijkt me goed als je er nog eens rustig over nadenkt en het bespreekt met de docent van Schone Kunsten. Lijkt je dat een goed plan?' vroeg Rhiakath heel pedagogisch verantwoord.