Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Nachtelijke avonturen  (386 keer gelezen)

Speeldatum: 31 december 1300 (Begin winter)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 4 jaar geleden »
Leaena was deze bewuste avond op tijd gaan slapen want ze had een hele drukke dag gehad. De chaos was haar teveel geworden waardoor het fauntje zich terug had getrokken. Het duurde even voordat ze in slaap viel doordat haar gedachten alle kanten op gingen. Ze dommelde langzaamaan weg in haar dromen. Leaena draaide en woelde in haar bed totdat ze haar deken kwijt was.

Huiswerk maken, ik moet huiswerk maken dacht Leaena. Ze zocht haar schrijfgerei maar kon die niet vinden. Ze sprong op en kroop naast en onder het bed om naar haar spullen te zoeken. "Ik moet huiswerk maken," en het fauntje zocht verder. Ze zocht onder alle bedden die ze tegen kwam maar kon niet vinden wat ze zocht. Ze stond op en al slaapwandelend liep ze de slaapzaal uit. Ze zocht op de gangen in alle hoeken en gaten. "Ik moet huiswerk maken, ik moet huiswerk maken," herhaalde ze steeds maar weer.

Leaena dacht dat ze een muis met een veer zag wegrennen en ging er in traag tempo achteraan. "Ik moet huiswerk maken, geef mijn veer terug muis!" Het fauntje was niet in staat om haar tempo te versnellen dus bedacht dat ze een verkorte route moest nemen om de muis in te halen. Ze liep richting de trappen en keek naar beneden. "Ik moet huiswerk maken, ik moet huiswerk maken, muis heeft mijn veer gestolen." Heel langzaam liep Leaena de traptreden af. Ze was bang dat ze zou vallen omdat traptreden nu eenmaal gevaarlijk en duivels waren. Ze was er immers al eerder vanaf gevallen. "Laat mij veilig beneden aankomen lieve traptreden, ik moet huiswerk maken, muis heeft mijn veer gestolen."

« [Reactie #1] : 4 jaar geleden »
Omdat een paar jongens hadden bedacht dat het leuk was om zich te verstoppen met zijn spullen, met de aanwijzing dat hij 's nachts moest komen, was hij nu nog wakker.Hij had geen idee waarom hij zijn spullen nu ging zoeken, ze konden hebben gelogen, en zo niet zouden ze hem vast laten schrikken. Maar helaas had hij niet echt een keuze, zijn spullen kwamen niet van zelf terug, dat was in ieder geval zeker.

Het luchtelfje hoorde in de verte een stem, het klonk niet echt als een stem van een jongen, maar je wist het nooit zeker. Voorzichtig liep hij dus naar die trap, waar hij toen hij dichterbij was een meisje hoorde mompelen. Tegen de trap, over huiswerk. Er waren dus maar 2 dingen mogelijk: het meisje was gek, of ze was aan het slaapwandelen. Het groentje ging maar voor de tweede, al was het eerste ook best mogelijk.

Omdat hij bang was dat het meisje zou vallen, liep hij dus de trap op, om haar te helpen. Dat was wel zo beleefd. Slaapwandelaars moest je nooit wakker maken zeiden ze, dus hij moest wel voorzichtig zijn, straks zou ze nog haar hele leven over huiswerk mompelen.

« [Reactie #2] : 4 jaar geleden »
Ze was vol goede moed het bed in gestapt en in slaap proberen te komen. Het eerste schaapje dat ze had geteld, had vrolijk en mekkerend door het weiland gedanst. Bij de dam was het op zijn achterpoten gaan staan (lang leve de fantasie) en was het met een grote sprong naar de overkant gesprongen. Veilig landde het weer op vier poten. Hierna kwam een tweede en derde schaapje die zich op precies dezelfde manier bij het andere schaapje voegden. Het vierde schaapje was niet zo vrolijk meer. Hij waggelde wat door de weide, zijn ogen stonden slaperig en zijn oren lagen plat in zijn nek. Uiteindelijk wist hij de moed bijeen te schrapen en sprong ook hij over de dam. Met het vijfde schaap ging het al even moeizaam. Het zesde schaap had echt een letterlijke schop onder zijn kont nodig, want die zat luid smakkend op een bosje gras te kauwen en leek in de verste verte niet bereid om ook maar ergens heen te gaan. Toen Pippa hem eindelijk zover had gekregen, liep het dikke, luie schaap naar de dam en zette zich af om te springen... maar toen hoorde hij plotseling een vreemd geluid en sloeg hij op de rotsen te pletter. Morsdood.

Pippa schoot overeind en een huivering trok door haar rug. Gauw schudde ze de akelige gedachten van zich af en onderzoekend keek ze de kamer rond naar wat haar uit haar slaap had gehaald. Op het eerste gezicht leek er niets aan de hand te zijn. Iedereen leek rustig en vredig te slapen. Ergens in de hoek van de slaapzaal snurkte zelfs iemand. Pippa wilde het schaapjes tellen net weer hervatten, toen ze wel degelijk iets vreemds hoorde - een stem.

"Huiswerk maken", verbrak de stem de stilte in de slaapzaal. Pippa fronste haar wenkbrauwen en vroeg zich af of ze het zich niet ingebeeld had, maar even later hoorde ze het opnieuw. En een paar seconden later zag ze aan de andere kant van de kamer een donkere gedaante bewegen. "Ik moet huiswerk maken," zei de stem vastberaden. "Ik moet huiswerk maken." Pippa was zo verbaasd dat ze eerst niet wist wat ze moest doen of zeggen. En toen ze eenmaal haar stem had teruggevonden en vroeg of het daar nu niet wat laat voor was, was het wezen, een faun meende ze, er al vandoor gegaan.

Pippa liet zichzelf uit bed glijden, stak haar voeten in haar pantoffels, trok haar ochtendjas over haar pyjama aan en volgde de faun de slaapzaal uit. Ze had toch al veel te lang wakker gelegen om in slaap te kunnen komen en misschien stond haar buiten de slaapzaal wel een groot avontuur te wachten! Ze moest er achter komen wat de faun van plan was.

Eenmaal buiten de slaapzaal moest Pippa zich even oriënteren, maar na een paar minuten hoorde ze de stem van de faun weer en gauw ging ze erachter aan. Toen ze aankwam bij een trap en op het punt stond om het meisje te confronteren met haar vreemde gedrag, verscheen er uit het niets plotseling een andere gedaante. Een luchtelf! Gauw trok Pippa zich terug in het donker. Een jongen en een meisje! Samen, 's nachts, in het donker! Stiekem! Wat zouden ze van plan zijn?
« Laatst bewerkt op: 4 jaar geleden door Pippa Coppins »