Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

In plaats van een weerwolf  (441 keer gelezen)

Speeldatum: Na het gesprek met Ryxini.

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 5 jaar geleden »
Natuurlijk kon een gesprek met Elias niet ontbreken nu hij ook met Ryxini overlegd had. Al hoefde de weerwolf dingen die daarin gezegd waren nog niet te weten.
Elias, kun je even naar het kantoor van Heracor komen? Nu graag. Zo werd er ook een telepathisch bericht naar Elias gestuurd. Dit keer stond er een beker dunbier en een krukje in plaats van een deken. De plek aan Nillai's bureau werd natuurlijk aangepast aan de gast die hij zou ontvangen. Aangezien een centaur wat anders prefereerde dan een weerwolf en het was goed als je daar als mentor rekening mee hield.

Het kantoor was aangepast aan dingen die Nillai ook in zijn vorige twee kantoren had staan, al waren de wapens verwijderd nadat hij geen kapitein meer was.

« [Reactie #1] : 5 jaar geleden »
"Hestür roept," zei Elias tegen zijn slangenvriend en hij sprong van het gebouwtje waar normaal gesproken de oefenbogen en oefenzwaarden werden bewaard. "Geen gekke dingen doen, terwijl ik weg ben. Ik waarschuw je," schreeuwde hij terwijl hij richting het kasteel rende. "Ik wil sowieso meedoen!"

Tien minuten later kwam de weerwolf ietwat bezweet in het kantoor van de Heracormentor aan. Hij had netjes geklopt natuurlijk. Het was een raar idee dat de Alfa hier niet meer zat. En nu Elias binnenstond, viel het hem op hoe anders het kantoor eruit zag. Net als de Heracormentor. Er zat niet langer een weerwolf achter het bureau, maar een centaur. De blauwe centaur? En nu was ie rood? Elias fronste.

"Hallo, mijn heer," zei hij voorzichtig.

« [Reactie #2] : 5 jaar geleden »
Het duurde nog ongeveer een minuut of tien voordat de weerwolf op de deur klopte. Natuurlijk werd Elias binnen gelaten. Een beetje bezweet, maar eigenlijk hoorde dat wel bij Heracori. Altijd bezig met fysieke oefeningen. Het was wel leuk om jonge Heracori in de weer te zien.
"Goedemiddag Elias, kom zitten," zei Nillai en gebaarde naar het krukje. "Er staat dunbier, mocht je dorst hebben."

Maar dunbier aanbieden was niet waar hij Elias voor had laten komen.
"Vertel eens wat er gebeurt is nadat heer Worrseyu weg gegaan was. En hoe gaat het nu met de afdeling?" Het was belangrijk om te weten wat er binnen een afdeling speelde en hoe Elias het ervaren had.

« [Reactie #3] : 5 jaar geleden »
Elias plofte neer op het krukje en keek alvast even naar het dunbier. Misschien was het wel onfatsoenlijk om direct daarnaar te grijpen, dus hij wachtte nog maar even af.

Wat er gebeurd was, vroeg Hestür. "Nou euh... meneer Worsseyu was weg en ze zeiden dat ie een paard heeft gestolen en is gevlucht, maar ik weet dat verder niet psies. En toen hadden we geen mentor en alle weerwolven waren kwaad en in de war enzo, want ziet u, hij was ook de alfa, weet u. Dus er was wat gezooi en Hector en ik nog een paar zesdejaars van blauw en groen hebben wat klappen uitgedeeld en gepraat enzo en nu gaat het wel weer. En meneer Jacobus van de wacht is nu de alfa dus dat is ook geregeld. En nu vraagt iedereen zich af hoe dat nou zit met mentoren, want alleen Mocha zit er al een tijd en verder is het dan weer die en dan weer die."

Aldus het heldere verslag van torenhoofd Elias.

« [Reactie #4] : 5 jaar geleden »
Rustig luisterde Nillai naar wat het torenhoofd te zeggen had. Het was dus allemaal goed gegaan en ook alfa zaken waren geregeld. De centaur had Elias wel gezien die nacht en het was duidelijk dat Elias een gevoel voor leidinggeven had.
"En hoe is de samenwerking tussen jou en Ryxini gegaan? Van de samenwerking tussen jou en Hector geloof ik wel dat die goed was." Het was tevens ook een belangrijk punt dat torenhoofden goed met elkaar samenwerkten. Ze waren niet voor niks samen een team.

"De wisselingen van mentoren zijn inderdaad wat verwarrend, maar als het goed is blijft dit nu voorlopig zo. Er is nu een nieuwe Socophon  mentor, die daar ook echt verstand van heeft. Ik zit weer bij een afdeling waarvoor ik gestudeerd heb en Mocha komt niet van haar plek."

« [Reactie #5] : 5 jaar geleden »
Elias grinnikte. "Alleen op de verkeerde momenten," mompelde hij, doelend op het laatste deel van de zin. "Maar uh, met Ryxini gaat het prima, hoor. Zij doet de meisjes en ik doe de jongens. En we overleggen wel met elkaar. Maar ik zit in de zesde en zij zit veel lager, dus zoveel zien we elkaar niet. En ik ben volgend jaar natuurlijk klaar, dus dan moet er een nieuwe komen. Een nieuw torenhoofd, bedoel ik."

"Meneer?" vroeg hij, nadat hij eens goed van zijn bier had geproefd, "hebben ze ooit nog wat gehoord van meneer Worrseyu? Ik bedoel, ik weet wel dat hij dingen heb gedaan enzo, maar ik had hem graag nog even gesproken, weet u."

« [Reactie #6] : 5 jaar geleden »
Nillai kon het niet laten om ook even te grinniken bij de opmerking van Elias. Ergens zat er wel een waarheid in de opmerking al was dat misschien niet iets dat je als mentor mocht toegeven. Nu was Elias al een zesdejaars en zou dat hem vast niet zoveel uitmaken.
"Goed om te horen dat de samenwerking tussen de torenhoofden goed geregeld is. En inderdaad voor het nieuwe jaar moest er ook een nieuw torenhoofd komen. Wie denk jij dat het beste past bij Ryxini en bij de afdeling?" Het was een vraag die inzicht vergde van de afdeling en van de leerlingen, een goede eigenschap als leider en als zesdejaars en torenhoofd van Heracor was het een goede eigenschap om te bezitten. Zeker voor jonge weerwolven zoals Elias.

Nillai schudde van nee. "Sorry Elias, ik heb niks meer van hem gehoord of waar hij naartoe is gegaan en ik begrijp heel goed dat je hem graag nog gesproken had. Hij was je mentor, maar ook je alfa. Helaas kan ik je hiermee niet verder helpen." De centaur nam een slok van zijn bier. "En wat ben jij van plan volgend jaar?"