Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
0
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Myrtiquette  (395 keer gelezen)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 3 jaar geleden »
Beste leden,

Hier volgt een korte mededeling ter herinnering en lering met betrekking tot de etiquette op dit forum.

- Ik wil graag een topic openen, mag dat?
-- Jazeker. Probeer dit in het juiste subforum te doen.

- Ik wil graag reageren in een topic met een groen vlaggetje ervoor, mag dat?
-- Jazeker! Vooral als je denkt een bijdrage te kunnen leveren aan de speelvreugde

- Ik wil graag binnenvallen in een topic met een rood vlaggetje, mag dat?
-- Neen! Dit is een privé-topic. Meeschrijven is alleen op uitnodiging van de topic-opener.

- Ik wil graag beschrijven wat andere spelers in een topic doen, tijdens of na mijn acties, mag dat?
-- Neen! Elke speler beslist zelf hoe hij reageert. Zie hiervoor ook boek 1 van de regels

- Zijn er ook uitzonderingen op deze regel? (Mag dat?)
-- Ja, als je toestemming hebt van de speler om te beschrijven wat hij zal doen of als je een speler zo goed kent dat je zeker weet dat je zijn acties goed in kunt schatten*

- Ik wil graag twee posts achter elkaar maken, mag dat?
-- Neen! Dit noemen wij dubbelposten en dat is niet toegestaan

- Ik ben zo enthousiast dat ik wil posten voordat andere deelnemers dat doen, mag dat?
-- De vuistregel is: in een topic houdt men de volgorde aan waarin de spelers hebben gepost.

- Ik wil graag 'voordringen' in het topic, want dat is belangrijk voor het verhaal, mag dat?
-- Zoiets mag in overleg met de andere spelers

- Ik wil voorkomen dat iemand post voordat ik dit doe, mag dat?
-- Ja, in sommige gevallen mag je een post maken met de tekst 'post to be' Zie hiervoor ook boek 1 van de regels

- Mijn topic is af, ik wil het sluiten. Mag dat?
-- Ja, dat mag, mits je medespelers daar ook mee akkoord gaan.

- Iemand houdt zich niet aan de etiquette en dat vind ik vervelend. Mag dat?
-- Zeker. Een goede oplossing is dan om die 'iemand' even een hopje te sturen dat je het vervelend vindt en graag anders zou zien. Vind je dat lastig of luistert 'iemand' niet? Dan kun je ook onderaan de post klikken op 'Meld dit bericht aan de schout'. Dan gaat iemand van het hulpteam kijken of ze jullie kunnen helpen. **

Let op: dit forum heeft geschreven en ongeschreven regels. Deze vormen samen de etiquette van Myrofas. Als spelers elkaar goed kennen, kunnen ze deze etiquette naar eigen smaak aanpassen, maar in een topic waarin spelers die elkaar niet zo goed kennen, samen schrijven, is bovenstaande etiquette een goede richtlijn.
Overtreding van die etiquette kan als storend of verwarrend worden ervaren, dus bezint eer ge verzint.

*Let op: niet alleen handeling van een ander beschrijven is een gm, ook de speler negeren (ofwel aannemen dat hij niets doet) is een gm
** Een melding is alleen zichtbaar voor leden van het Hulpteam
Echtgenoot van Tetachan Mocha