Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
0
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Wijzigingen  (2812 keer gelezen)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 4 jaar geleden »
He, jij daar! Ja jij, enthousiaste Myrofasser!

Wil jij ook graag op de hoogte blijven van wat er allemaal verandert op Myrofas, maar vraag je je ook af of daar nu echt elke paar dagen een nieuwe mededeling voor moet komen? Dan hebben we nu dé oplossing voor je!

Vanaf vandaag worden alle kleine wijzigingen die door het hulpteam besloten worden in dit topic vermeld. Denk hierbij aan kleine regelwijzigingen, veranderingen van posities in het hulpteam, etc. Zaken die grote invloed hebben op het spel zullen altijd in een aparte mededeling vermeld worden.

Als je op de hoogte wilt worden gehouden van deze kleine wijzigingen kun je je abonneren op dit topic. Zo krijg je een berichtje als iemand hier iets toevoegt.
Mocht je willen reageren op wijzigingen kan dit in Vraag het het hulpteam

Dan wil ik je nu alleen nog een heel fijne dag wensen. Geniet van het zonnetje, post lekker wat en bedenk je er meer in het leven is dan huiswerk!

Namens het hulpteam,

« [Reactie #1] : 4 jaar geleden »
En daar is dan gelijk de eerste wijziging!

Dorian komt het hulpteam versterken. Ze zal meedenken over allerlei zaken. We willen haar al het beste toewensen!

Benieuwd wie er op dit moment in het hulpteam zitten? Hier zie je wie er in de groep zitten.

« [Reactie #2] : 4 jaar geleden »
Beste vampieren en weerwolven!

Vampiers:
De volgende pagina's hebben een update gekregen en verdienen het om gelezen te worden! Ook handig voor spelers die overwegen om een vampier aan te maken.

http://myrofas.nl/wiki/Bloedlijnen
http://myrofas.nl/wiki/Sire
http://myrofas.nl/wiki/Vampier

En voor weerwolven:
http://myrofas.nl/wiki/Maanfasen
http://myrofas.nl/wiki/Lexicon_Fabularum/Weerwolf

Waaronder:
Naamgeving binnen het ras gaat als volgt: Hana (mens/weerwolf) houden hun eigen naam inclusief achternaam, maar voegen achter hun voornaam de maanfase toe, en eventueel voor hun achternaam de clannaam. Neem als voorbeeld de onder weerwolven beroemde Harald Semaris Vseslav von Hohenvill.*

Een weerwolf zonder zijn of haar clan voelt zich bedreigd en alleen, de clan en de onderdanigheid tegenover de leider ervan gaan boven alles.

*Je kunt bij profiel->accountinstellingen een andere weergavenaam kiezen als je besluit om de weerwolfbenaming toe te gaan passen
Echtgenoot van Tetachan Mocha

« [Reactie #3] : 4 jaar geleden »
Ben je ineens de weg kwijt? Vraag je je af waar je nu eigenlijk bent en waarom het er anders uitziet dan eerst? Wel, misschien komt het doordat het forum opnieuw is ingedeeld.

Wat is er dan veranderd?

- De subfora van Bumetrel zijn aangepast naar de nieuwe vakken (Aanpassing vakken Bumetrel)
- De subfora van Ypsilon zijn ook aangepast naar de nieuwe indeling van academies (Ypsilon in een nieuw jasje)
- Alle informatietopics zijn naar Hulp en informatie gegaan
- Het schopforum is verwijderd. In plaats daarvan kun je de bladwijzers of het Algemeen schoptopic gebruiken.

Hopelijk is het zo logischer opgebouwd en ben je snel gewend aan de nieuwe indeling!

Heb je vragen? Dan kun je terecht bij Vraag het het hulpteam

« [Reactie #4] : 4 jaar geleden »
Hallo!

Even kleine mededeling over iets dat niet gewijzigd is en dat wel had moet gebeuren. Het leerjaar waar je in zit en dat onder je avatar staat is niet veranderd. Dat betekent dat veel spelers foutieve gegevens onder hun avatar hebben staan. Dit is onhandig voor bijvoorbeeld de zoekfunctie (je kunt immers op leerjaar zoeken) en ook voor docenten, want die weten niet hoeveel leerlingen er nu in een leerjaar zitten. Dus:

- Verander je leerjaar in het goede leerjaar
- Check ook even of je afdeling nog klopt

Waar kun je dit doen?
- Ga naar profiel > informatie en pas daar (indien nodig) je afdeling en jaar aan

Je kunt daar trouwens ook je ras invullen.

O, en als je dan toch bezig bent:
Ben je Vampier of Weerwolf? Zorg dan dat ergens (in je kk, in een ondertitel, in je naam) staat welke bloedlijn/clan je bent.

Alvast veel dank,

Ajith Mairtín

« [Reactie #5] : 4 jaar geleden »
Hoii!

Er is een nieuw subforum gemaakt in Schoolterrein namelijk Wachtgebouwen, hier bevind zich vanaf nu het kantoor van de wacht, de kamers van alle wachters, de wachterskantine en alles wat met hun werk te maken heeft.

Groetjes,

Iarchon Lischa

« [Reactie #6] : 4 jaar geleden »
Een aantal spelers heeft nog foutieve gegevens onder zijn avatar staan. Dit is onhandig voor bijvoorbeeld de zoekfunctie (je kunt immers op leerjaar zoeken) en ook voor docenten, want die weten niet hoeveel leerlingen er nu in een leerjaar zitten. Dus nogmaals het verzoek:

- Verander je leerjaar in het goede leerjaar

Waar kun je dit doen?
- Ga naar profiel > informatie en pas daar (indien nodig) je afdeling en jaar aan

Alvast veel dank,

Ajith Mairtín

« [Reactie #7] : 4 jaar geleden »
Wegens de afwezigheid van een deel van het kk-team worden alle kk's pas vanaf maandag verwerkt en zullen dan ook pas alle hops komen.

Bedankt voor het begrip,

Iarchon Lischa

kk-team

« [Reactie #8] : 4 jaar geleden »
Hoihoi,

De Schoonschrijvers van Myrofas[1] willen Eleonora Vasiles van harte welkom heten in hun midden. Zij viel op door de goede kwaliteit van haar postings. Eleonora is per direct Schoonschrijver van Myrofas (award volgt nog ;) ) Gefeliciteerd :wooo:

Wil je ook graag iemand nomineren of wil je meer weten over Schoonschrijvers? Kijk dan hier: Ook geheel vernieuwd! Schoonschrijvers van Myrofas

Een heel fijne dag en veel plezier met posten :)
 1. voorheen TSvM
« Laatst bewerkt op: 4 jaar geleden door Aegnor Ancalimë »

« [Reactie #9] : 4 jaar geleden »
Ik heb twee wijzigingen te melden. Het eerste is dat er een stukje aan de (IC) regels is toegevoegd over schoolgeld en studiefinanciering. Wat er in staat was al grotendeels bekend, maar nu staat het in ieder geval op papier. Zie 4.5 Schoolgeld voor de precieze inhoud.

Verder is er nieuwe informatie over hoe magie werkt online gekomen. Er zullen wellicht wat nieuwe dingen instaan, maar de informatie zal aansluiten op hoe magie nu gespeeld wordt. De komende tijd zullen er als het goed is meer artikelen volgen, waarin uitgelegd wordt hoe magie precies werkt. Dit zijn achtergrondartikelen, om zowel jou als speler als je karakters wat meer informatie te geven. Het is mogelijk dat de artikelen wat vragen oproepen, maar als het goed is worden onduidelijke zaken in komende artikelen uitgelegd.

Magie Mythologica geeft een overzicht van hoe magie is ontstaan. Pure magie geeft informatie over hoe pure magie werkt.

Als er weer wat artikelen online komen te staan, zal ik dit hier aangeven. Mochten er vragen zijn, kun je die stellen in Vraag het het hulpteam

Een heel fijne dag gewenst :D

« [Reactie #10] : 3 jaar geleden »
Lieve lezertjes en ander gespuis,

Wegens drukte en tijdgebrek van de huidige Gezellenmeesteres (Vanilla) neem ik voor onbepaalde tijd haar taken over. Dit betekent dat alle karakterkaarten en gezellenzaken naar Aegnor gestuurd mogen worden.

Het kk-team is momenteel dus minder bezet en ik heb meer taken dan gezellen toewijzen en hops sturen. Mocht het wat langer duren voor je een reactie krijgt van mij komt dat doordat ik het simpelweg te druk heb. Ik doe mijn best alles zo snel mogelijk af te handelen, maar mocht het heel erg lang duren voor je reactie krijgt (meer dan een week) herinner mij er dan vriendelijk even aan ;)

Even op een rijtje:
- Karakterkaarten stuur je naar Aegnor
- Informatie over hoe karakterkaarten en gezellen werken, is te vinden in de FAQ/wiki/chat
- Voor het toewijzen van gezellen en jezelf aanmelden als gezel moet je bij Aegnor zijn

Heb je hier vragen over? Lees de post dan nog eens, mocht je vraag dan nog niet beantwoord zijn, kun je hier terecht: Vraag het het hulpteam. Alvast bedankt voor jullie begrip.

Met vriendelijke groeten,
Aegnor

« [Reactie #11] : 3 jaar geleden »
Goedenavond!

Ik heb weer een aantal wijzigingen van het hulpteam voor jullie. Wegens te grote drukte met zaken als schoolwerk zijn er een aantal mensen die hun taken hebben neergelegd. Hieronder een overzichtje van de wijzigingen:

• Rhae legt haar taken als Wikiothecaris en hulpteamlid neer.
  • Oréwinde legt haar taken als FAQBondsmeester en hulpteamlid neer.
  • Vanilla legt haar taken als Gezellenmeesteres en coördinator van het hulpteam neer, maar blijft in het hulpteam als Kritische Meedenkdwerg :)

Namens het hele hulpteam wil ik Rhae en Oréwinde graag bedanken voor alles wat ze voor Myrofas hebben gedaan, zowel in hun specifieke functies als Wikiothecaris en FAQBondsmeester als in hun algemene taken als hulpteamlid. Ik hoop dat jullie nog heel veel plezier hebben op Myrofas!

Ook wil ik Vanilla graag bedanken voor haar enorme inzet als Gezellenmeesteres!

Mocht je je afvragen wie er nu precies welke functies heeft in het hulpteam of mocht je vragen hebben, kun je hier terecht: Vraag het het hulpteam

Een heel goede avond verder!
Namens het hulpteam,
Aegnor

« [Reactie #12] : 3 jaar geleden »
Lieve leden van Myrofas,

Ik heb weer twee wijzigingen voor jullie. De eerste gaat over het hulpteam en de tweede over magie.

Vertrek Aeson Aegidius
Helaas is Aeson al geruime tijd niet meer actief op Myrofas. Dit betekent ook dat hij zijn hulpteamtaken niet meer kan uitvoeren. Hierdoor maakt Aeson geen deel meer uit van het hulpteam. We vinden dit uiteraard heel jammer en we hopen dat hij snel weer actief wordt op Myrofas. Voor nu willen we hem in ieder geval heel hartelijk bedanken voor alle tijd en moeite die hij in Myrofas gestoken heeft, zowel voor als achter de schermen!

Mocht je je afvragen wie er nu precies welke functies heeft in het hulpteam of mocht je vragen hebben, kun je hier terecht: Vraag het het hulpteam. Hier kun je ook eventuele vragen stellen over deze mededeling.

Nieuwe magie-artikelen
Er staan weer een aantal nieuwe achtergrondartikelen over magie op de wiki. Hierin wordt uitgelegd hoe wilsmagie werkt en wat je er allemaal mee kunt. Verder staat er een artikel over wat een magiemodus is. Zie in de spoiler de linkjes naar de artikelen.

Hopelijk is het allemaal een beetje duidelijk!

Groetjes!

Namens het hulpteam,
Aegnor

« [Reactie #13] : 3 jaar geleden »
Beste myrofai,

Het valt ons op dat er steeds meer topics verschijnen met een anderstalige titel. Nu is het prima om eens op het nederlands te variëren, maar het is als met bier: geniet maar, maar doe het met mate. Net als bij bier drinken geldt: als je overdrijft, zijn er altijd mensen die zich minder gelukkig gaan voelen.

Mocht je nou graag een topictitel willen in het engels, frans, fries, farsi of latijn, zet dan ook even een vertaling in de eerste post (in een spoiler of een voetnoot ofzo)

Gedeelde vreugd, is halve vreugd!

Nee, wacht.. het was anders. Hoe dan ook:

topictitels mogen ook gewoon in het nederlands. :)

« [Reactie #14] : 3 jaar geleden »
Geliefde Myrofassers,

Doordat beide leden van het KK-team het in het echte leven[1] eventjes erg druk hebben, kan het gebeuren dat karakterkaarten langzamer worden nagekeken. Mocht het langer dan 4 dagen duren, stuur Aegnor dan even een berichtje.

We doen ons best alles zo snel en goed mogelijk af te werken en wij hopen op jullie begrip als het wat langer duurt.

Met vriendelijke groeten,
het KK-team
 1. Ach, is Nederland werkelijk echter dan Mircam?

« [Reactie #15] : 3 jaar geleden »
Wij van het wiki-team zijn hard bezig met het updaten van rasinformatie en het toevoegen van informatie aan landenpagina (met name kaartjes). Nieuwsgierig? De laatste pagina's met een update zijn:

Rassen:
Nachtelfen
Centaurs
Aardmannetjes

Landen:
Simedri
Gidrwan
Cedorillian
Iliadel
Nascam

« [Reactie #16] : 3 jaar geleden »
Lieve chatvriendjes en vriendinnetjes,

Aangezien er de laatste tijd wat problemen met de webchat lijken te zijn, kunnen jullie op de wiki handleidingen vinden voor chatclients. Ze staan op de hoofdpagina helemaal rechts.

Liefs,

Ajith

« [Reactie #17] : 3 jaar geleden »
Hoi reiziger,

Na een hele tijd actief geweest te zijn in het HT, heeft Iarchon Lischa aangegeven haar taken neer te leggen. Ik wil haar namens het HT graag bedanken voor alle tijd en energie de ze heeft gestoken in het nakijken van de KK's en in de andere HT-taken!

Ben je benieuwd wie er precies in het HT zitten en welke taken iedereen uitvoert? Kijk dan hier: Vraag het het hulpteam

Groetjes!

« [Reactie #18] : 3 jaar geleden »
Dag lieve lezer,

Er is een nieuwe kk-meesteres opgestaan. Aegnor heeft het stokje aan mij, Vanilla, overgedragen.
Dus heb je een nieuw karakter gemaakt en is de kaart klaar om nagekeken te worden? Stuur mij dan een hopje!

Liefs,
Nilla
Hoe meer je zeurt, hoe minder er gebeurt.

« [Reactie #19] : 3 jaar geleden »
(Eigenlijk is het een soort estafette)

Klopt het dat Vanilla dan nu ook weer over de gezellige gezellen gaat?

« [Reactie #20] : 3 jaar geleden »
Ja, dat denk ik dan wel ^^. Dat is het vlaggetje aan het stokje :D :P
Hoe meer je zeurt, hoe minder er gebeurt.

« [Reactie #21] : 2 jaar geleden »
De horigen zijn netter gemaakt:
Je wisselmenu is nu gesorteerd op groep, actieve horigen boven, inactief onder.
Inactieve horigen zijn nu grijs gemaakt op je profielpagina en je horigen-beheer.
Op het profieloverzicht zijn de horigen nu onder elkaar gezet in plaats van in een lange lijst achter elkaar.
No mercy for the wicked.

« [Reactie #22] : 2 jaar geleden »
De volgende IC wijzigingen zijn doorgevoerd:

Kapitein van de wacht
Stevanof Smanswoski is gestorven en zijn positie wordt overgenomen door Alaiz Magvatero (administratieve kant) en Sadirs Tsur (praktische kant). Wat er is gebeurd met Stevanof is nog een groot mysterie. Houd nieuwe postings in de gaten om meer te weten te komen!

Locatietopic
Heeft een van je karakters een locatie in Oikilan? Dan kun je die omschrijven in dit topic: Overzicht gespeelde locaties Oikilan Daar staat verdere uitleg. Wil je ook zo'n coole tekening? Dan moet je heel lief naar Tetachan kijken.

Voor vragen kun je in Vraag het het hulpteam terecht!

« [Reactie #23] : 2 jaar geleden »
Het cookiesysteem (met die irritante popup) is weg. De nederlandse wetgeving eist nu niet langer dat voor functionele cookies (waardoor je kunt inloggen) en analytische cookies toestemming van de bezoeker gevraagd wordt.

Popup minder! :)
No mercy for the wicked.

« [Reactie #24] : 2 jaar geleden »
Ik heb de jaarsterren (van je uniform) aan de avatars toegevoegd. Nu is het direct zichtbaar of iemand in onder-, middel- of bovenbouw zit.[1] Er zijn plannen om ook torenhoofdlogo's toe te voegen, maar dan moet mijn hoofdpijn eerst weg zijn :)

Kloppen je sterren niet? Foei! Dat is JOUW schuld! :P Ga naar je profiel en klik in het 'karakter'menu op 'informatie'. Daar vul je je afdeling en je leerjaar in.
 1. Is middelbouw een woord?
No mercy for the wicked.