Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Consequenties dragen als een man  (211 keer gelezen)

Speeldatum: 11 juli 1308. Schemering

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 6 maanden geleden »
Het mes werd weggestopt, net als de geldbuidel. Daryn was nog een paar minuten in het steegje blijven staan voordat hij acties ondernam. Zijn been werd warm van van het bloed dat langzaam uit de wond sijpelde en ook zijn hand begon nu te klagen. Nadat hij er zeker van was dat Evoy niet terugkwam, scheurde Daryn een stuk van zijn nette, witte, onderkleed af en bond het strak om zijn been. Een ander stuk onderkleed kwam om zijn arm.

Daryn wist dat Evoy hem niet dodelijk verwond had, maar toch voelde het, zacht gezegd, niet heel prettig. Dat zijn been pijn deed, was duidelijk te zien aan de manier waarop hij mank liep op zijn weg terug naar Bumetrel. Het begon ondertussen redelijk donker te worden, maar voor de nachtelf was het nog steeds geen probleem om te kunnen zien waar hij heen moest.

Waarom moest hij Evoy nu aan de andere kant van het marktplein tegenkomen? Daryn had zeker geen zin om in het volle zicht van iedereen het marktplein over te lopen waardoor hij met een kleine omweg door de zijstraatjes terug naar de poort liep. Eenmaal aangekomen klopte hij met zijn goede hand stevig tegen de houten deur. Zijn zwarte reismantel was opengeslagen waardoor er een rood uniform met drie sterren zichtbaar was
"Ik wil graag naar binnen." Het klonk niet heel vriendelijk, eerder helemaal niet. De eerst witte onderkleden waren nu redelijk rood gekleurd en Daryn zag er niet uit alsof hij veel vragen zou waarderen. Toch stond hij recht, de pijn verbijtend terwijl hij wachtte totdat een wachter de poort open zou doen. Hij had zijn mes al uit zijn mantel gepakt om het aan de wachter die hem te woord stond af te geven.
« Laatst bewerkt op: 6 maanden geleden door Daryn C. N. du Vessa »

« [Reactie #1] : 6 maanden geleden »
De weerwolf kwam de trappen afgerend van zijn post boven de poort: hij had een glimp rood met een stel sterren opgevangen dat indiceerde dat de leerling van eerder weer terug was, maar dat was niet de reden dat hij rende. Naast de glimp rood was er namelijk een overduidelijke geur van vers bloed. Nachtelf of niet, er stond een leerling voor de deur in de problemen en het was zijn taak om deze veilig af te leveren bij de geneesvrouwe.

Levi verzekerde zichzelf ervan dat het gevaar de nachtelf niet gevolgd was en opende toen de poort. Net zo min als de nachtelf zin had in koetjes en kalfjes, wilde de wachter dat ook niet. "Wapens, magische fouillering, je kent het verhaal," zei hij omdat het moest, en nam daarna de dolk van de jongen aan. Een kenmerkende geur, weggeveegd of niet, hing aan het wapen dus het werd niet opgeslagen zoals gewoonlijk maar gewikkeld in een doek en in zijn eigen riem gestoken. "Zit," zei de weerwolf ondertussen en wees naar een kist naast de poort. Eerste hulp was nodig voor hij de tocht naar de ziekenzaal aan wilde gaan. Wel kreeg de ziekenzaal al een telepathisch bericht binnen. Gewonde rode leerling bij poort. Meswond. Bereid een bed voor en haal een mentor of schoolhoofd. Levi.
« Laatst bewerkt op: 6 maanden geleden door Eleonora Vasiles »

« [Reactie #2] : 6 maanden geleden »
Het duurde niet lang of Daryn hoorde iemand de trappen af denderen voordat de poort geopend werd. Weerwolf... Ergens had de nachtelf gehoopt op iemand die zijn situatie misschien zou begrijpen, een nachtelf ofzo, maar helaas. Hij zou het met de weerwolf moeten doen. Gelukkig hield hij geen elle lange verhalen al waren de dingen die hij wél deed al genoeg om Daryn pissig te krijgen. De rode waas mocht dan wel voor zijn ogen verdwenen zijn, dat betekende niet dat Daryn de vrede zelf was.

"Allereerst, dat wapen mag bij de normale opslag en niet in jou riem. Ik ga er vanuit dat dit alsnog goed gaat." Het was de nachtelf zeker opgevallen dat het wapen anders behandeld werd dan normaal en hij was er zeker niet blij mee. Nog steeds liet Daryn weinig tekenen van pijn zien, hij wist prima hoe hij zijn gezicht strak moest houden tot hij buiten het zicht van myrofas was.
"En ten tweede, ik ben uiterst capabel om mezelf naar de ziekenzaal te begeven, daarvoor hoef ik niet op een kist te gaan zitten." Met die woorden wilde hij de weerwolf en de poort weer achter zich laten, mits hij niet tegengehouden werd.

« [Reactie #3] : 6 maanden geleden »
"Bewijsmateriaal gaat niet bij de normale opslag maar dat steek ik wel degelijk in mijn riem. Moet je maar over nadenken voor de volgende keer dat je je dolk in een andere myrofas steekt, nachtelf, als je wil dat je een normale behandeling krijgt." De weerwolf gaf de leerling een strenge blik, waarschuwend. Daryn was nog steeds een leerling hier en Levi een personeelslid. Nu had hij voor een wolf nog een aardige mate aan geduld en was hij op de gemiddelde dag ook prima aanspreekbaar; maar als een leerling het waagde om te interfereren met zijn werk en hem ook nog eens tegen durfde te spreken kreeg je tegen maken met een Levi die je liever niet tegenkwam in een donker steegje.

De jongen kreeg een ferme hand tegen zijn schouder toen hij door probeerde te lopen. "Daarnaast mag je van mij met alle plezier een spoor van hier tot de ziekenzaal achterlaten voor elke vampier die zich op dit schemerige tijdstip eindelijk weer buiten mag begeven, maar ik vrees dat de schoolhoofden het daar niet mee eens zullen zijn. Dus zit en verbind je wonden zoals je geleerd is of ik doe het voor je." Elke Heracori kreeg bij geneeskunde genoeg eerste hulp lessen om een simpel druk verband aan te kunnen leggen en leerde daarnaast enkele genezende spreuken die hem juist nu van pas zouden komen.

Als de nachtelf gehoorzaamde zou hij een simpele verbanddoos toegeworpen krijgen, maar zolang hij aanstalten bleef maken om door te lopen zou de weerwolf in de weg staan.

« [Reactie #4] : 6 maanden geleden »
De kapitein van de wacht zat in zijn kantoor gebogen over de inventarislijsten van de wachterswapens. Plotseling klonken er twee stemmen in zijn hoofd. De ene herkende hij niet, het was een jonge man die iets zei over dualiteit, wat hij daar dan ook mee mocht bedoelen. Daar overheen kwam de veel bekendere stem van het witte schoolhoofd. Die zei iets over een experiment en een gewonde Heracorleerling die ofwel bij de poort ofwel in de ziekenzaal zou zijn.

Telepathie was al geen pretje en had de neiging je even in de war te brengen, maar dit was nog onwerkelijker dan normaal. Verbaasd keek Sadirs om zich heen en schudde toen het rare gevoel van zich af. Hij had geen idee wat voor experiment er was geweest waar een Heracorleerling door gewond was geworden. En wat die andere man er mee te maken had. Misschien was die hele boodschap wel een experiment om te zien hoe Sadirs er op zou reageren. Maar Sadirs was niet gekomen waar hij was door al te veel in onoplosbare vraagstukken te blijven hangen. Hij was meer van het type dat in actie kwam.

Dat was ook nu het geval. Hij stormde zijn kantoor uit en wees de eerste wachter aan die hij zag. 'Jij, ga naar de ziekenzaal en vraag of daar een gewonde Heracorleerling is binnengekomen. Breng daarna verslag uit. Jij daar, meekomen.'

Zo stormde de gorgo op de poort af met een dwergenwachter die haast breder was dan dat hij lang was in zijn kielzog. De kapitein hield halt bij Levi en een Heracori die de geur van bloed bij zich droeg. Sadirs mocht dan geen weerwolf zijn, maar hij had genoeg gevechten overleefd om de geur van opdrogend bloed te herkennen. 'Wat is er gebeurd?'

« [Reactie #5] : 6 maanden geleden »
Rot wolf! Kon dat beest niet gewoon een keer met z'n vieze tengels van andermans spul afblijven. De wachter had daadwerkelijk veel geluk dat hij Daryn voor zich had en niet Evoy, de oudste van de twee dacht tenminste nog na voordat hij acties ondernam. Wat erin resulteerde dat hij zonder verder een woord te zeggen op de kist ging zitten. Makkelijk werd de verbanddoos opgevangen en begon hij eerst met het loshalen van het stof rond zijn hand. Snel werd er een simpel verband aangelegd zodat hij zijn hand tenminste soort van fatsoenlijk kon gebruiken.

Voordat Daryn aan de wond in zijn been kon beginnen kwam er al een bekende gorgo aangelopen. Natuurlijk... Daryn deed zijn mond een keer open, maar zei nog niets. Hij ademde alleen een keer diep in en uit om zijn rust te bewaren. Ondertussen ging hij verder met het verbinden van zijn been in de hoop dat hij daarna eindelijk naar de ziekenzaal mocht.
"Niet zoveel eigenlijk," zei hij, duidelijk chagrijnig van alle ophef. "Ik ging naar Oikilan, kwam daar iemand tegen die ik niet tegen had willen komen. We hadden een woordwissel die er, á la Heracori, wat harder aan toe ging dan de gemiddelde Phonie dat doet en nu ben ik hier. Er zijn geen rare dingen gebeurt, er is niemand vermoord en het gaat niet nog een keer gebeuren. Mag ik nu weg?" Wat Daryn betreft was hij klaar om naar de ziekenzaal te gaan.
"Als u me niet geloofd, telepathie dan vooral, of gebruik waarheidsspreuken of serum, wat u ook wilt doen om de zogenoemde echte waarheid uit een nachtelf te krijgen." Daryn was duidelijk niet in een opperbest humeur en had weinig vertrouwen in de wachter en zijn omgang met nachtelven.
« Laatst bewerkt op: 6 maanden geleden door Daryn C. N. du Vessa »

« [Reactie #6] : 6 maanden geleden »
De weerwolf keek tevreden toe hoe de jongen eindelijk zijn eigen wonden eens verzorgde. Hij lette goed op of er nog ondersteuning of hulp nodig was, maar wilde dat niet onnodig aan een nachtelf aanbieden. Dat zou de zaken alleen nog langer rekken, en hoe sneller hij de nachtelf bij de ziekenzaal had afgeleverd hoe sneller hij weer van dit gedoe af was.

Sprekend over gedoe... ineens kwam de kapitein van de wacht aangesneld met een dwergenwachter die Levi van de avonden in de gelagkamer wel kende. Geen schoolhoofd of mentor, maar een prima optie om de zaken vanaf hier over te nemen vond de wachter. De kapitein dan, niet de dwerg.

"Kapitein," groette hij met een knikje en liet de nachtelf het woord nemen. "Daarna kwam hij al bloedend aanzetten bij de poort en eiste om binnengelaten te worden. Ik wilde hem juist naar de ziekenzaal brengen," voegde Levi daarna nog toe. Daarna haalde hij de dolk van de jongen uit zijn riem. "Hij droeg dit bij zich."

« [Reactie #7] : 6 maanden geleden »
Normaal gesproken zou een gewonde leerling rechtstreeks naar de ziekenzaal worden gebracht en zou er een onderzoek worden gestart naar hoe de leerling gewond had kunnen raken. Maar de bebloede dolk en de starre houding van de elf deden vermoeden dat dit een gevalletje waar er twee vechten, hebben er twee schuld te zijn. 'Zolang hij nog praatjes heeft zal het wel meevallen,' merkte Sadirs op en hij nam de dolk aan. Hij bekeek het even en stak de dolk toen bij zich.

'Het klinkt alsof je je tegenstander kende. Wie is het en hoe ken je hem?' Sadirs hoopte maar dat het niemand van Bumetrel was. Hij nam Daryn schattend op. 'Je ziet eruit alsof je prima kunt vechten, hoe is die ander er aan toe? Leefde hij nog toen je klaar was?'

« [Reactie #8] : 6 maanden geleden »
Natuurlijk had die slangenkop meer te zeuren. Het was ook wel te verwachten, hij was een nachtelf dus hij sprak sowieso niet de waarheid of maar de halve. Daryn was zich er extreem van bewust hoe myrofas naar hem keken, als nachtelf en als Evoy.

Natuurlijk had hij praatjes, hij kon toch geen zwakte tonen. Met die insteek bleef Daryn ook staan. Zijn gewicht steunde voornamelijk op zijn goede been en het was niet comfortabel, maar hij bleef staan.
"Allereerst heb ik nooit gezegd dat het een hem was, maar goed geraden." De irritatie was van zijn gezicht af te lezen en Daryn vouwde zijn armen over elkaar. "Het was familie."

De slangenkop luisterde ook niet.. Daryn had toch al duidelijk gezegd dat er niemand vermoord was. En dat moest zich kapitein van de wacht noemen...
"Zoals ik al zei, er is niemand vermoord dus ja hij leeft nog. Veel meer dan een paar flinke blauwe plekken en een ondiep sneetje heeft hij niet."

« [Reactie #9] : 6 maanden geleden »
Toen Daryn vertelde dat hij met een familielid had gevochten vernauwden Sadirs ogen even en hij dacht diep na, maar kon maar twee personen voor de geest halen. Eentje studeerde op Bumetrel en was bovendien geen hij. De gorgo vroeg: 'Je broertje? Hoe heette die toch weer, Evy? Evoy? Zoiets?' Het was de jongen die de dochter van de kroegbaas had willen verkrachten en ontvoeren. De jongen had een tijdje in de kerkers vastgezeten en was uiteindelijk van school gestuurd[1]. Waarschijnlijk had hij een belangrijke vader, want er waren myrofas voor minder veroordeeld.

De houding van de kapitein veranderde iets, want als deze Daryn inderdaad met zijn broertje had gevochten dan was dat te prijzen. Sadirs was zelfs zo aardig niet op te merken dat Daryn niet echt goed kon vechten als hij er zelf zo aan toe was, maar zijn tegenstander niet veel meer dan een paar blauwe plekken had. Als de jongen zou beamen dat het om zijn broer ging, kon hij wat Sadirs betreft naar de ziekenzaal worden geteleporteerd door de dwergenwachter die achter hem stond.
 1. Neem ik aan

« [Reactie #10] : 6 maanden geleden »
Toen de jongen bevestigde[1] dat het inderdaad om zijn broertje ging, gaf Sadirs de dwergenwachter een teken dat hij de nachtelf naar de ziekenzaal kon teleporteren. Sadirs gaf de weerwolf een knikje. 'Goed gewerkt Levi.' Hij dacht even na. Dit was een lastige kwestie. Hij hoorde waarschijnlijk de schout in te lichten dat er een vechtpartij was geweest tussen een leerling en een bewoner. Maar het was aan de andere kant een familiekwestie.

Maar misschien moest hij hier toch nog iets mee doen. 'Levi, ik heb een klusje voor je. Oreland zal je zo vervangen en dan ga jij je wassen en eens even de stad in. Kijk eens of je wat te weten kan komen over waar dat broertje uithangt. Misschien zijn d'r wel gasten die een vechtlustig nachtelfjochie hebben zien rondrennen. Wie weet is hij stom genoeg om zijn eigen naam te gebruiken.'

Een vals lachje volgde. 'Weet je de Dorstige Draak? De eigenaar wil je vast wel op weg helpen.' Het was tenslotte zijn dochter bij wie het elfenjochie wat had geprobeerd.
 1. http://myrofas.nl/forum/index.php?topic=11951