Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Jacht op een nachtelf  (106 keer gelezen)

Speeldatum: 8 augustus 1308 (Einde zomer)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 6 maanden geleden »
Levi stapte met een iets minder plezierige uitdrukking dan normaal de Dorstige Draak binnen. Hij kwam hier wel regelmatig na zijn diensten om met een medewachter een drankje te doen, maar vandaag was hij hier met een reden. Hij bestelde daarom aan de toog maar een simpel sapje in plaats van de gewoonlijke pul bier.

Toen hij er een kwartiertje had gezeten om te overdenken hoe hij dit gesprek aan zou gaan wenkte hij een jonge serveerster zijn kant op. Ongewild viel zijn oog op een aantrekkelijk ogend decolleté dat boven de franjes van haar uniform uitkwam, maar gauw keek hij weer iets hoger waar men zei dat de ogen zouden moeten zitten. Bij deze jongedame zaten die echter wel heel ver uit elkaar, en de weerwolf vroeg zich kort af wat voor wrede humor te goden hadden om zo'n mooi meisje zo'n gezicht te geven.

"Uh, zou ik Mericloth kunnen spreken?" vroeg hij snel.
« Laatst bewerkt op: 6 maanden geleden door Levi Semaris Chraegh »

« [Reactie #1] : 6 maanden geleden »
'Ik zal vragen of hij tijd heeft.' De serveerster knikte naar de weerwolf. Het was die knappe weerwolf die hier wel vaker kwam. Nog nooit had hij haar aangesproken. Zou dit iets betekenen? Ze moest zich niet laten afleiden, de knappe man wilde haar baas spreken.

'Iemand in wachters outfit van Bumetrel zei je?' Er zou toch niet iets met zijn kinderen aan de hand zijn? 'Ik loop met je mee.' De serveerster liep naar de wachter weerwolf en gaf hem erg dapper een knipoog.

Rodolf herkende de man wel. Kwam meestal in de avonduren met wat andere wachters wat drinken. 'Wat kan ik voor je betekenen?' Als hij begon over dronken leerlingen over het terrein van Bumetrel. Dan mocht hij weer vertrekken. Daar had hij niks mee te maken.

« [Reactie #2] : 6 maanden geleden »
De weerwolf knikte en keek na hoe serveerster wegliep, want van de achterkant was het meisje prachtig om te zien. Zijn gedachten dwaalden even af naar Aimée en de manier waarop zij haar heupen wiegde als ze in gedachten verzonken over het grasveld liep, vaak met een boek in haar handen sinds hij haar had leren lezen.[1]

"Ah, heer Melicroth." Levi stak een hand uit. "Levi, wachter bij Bumetrel." Hoewel dat laatste wel duidelijk moest zijn door zijn uniform. "Ik ben hier wegens een incident dat vandaag op Bumetrel is voorgevallen..." De weerwolf keek over zijn schouder de gelagkamer rond. "Ik kan u verzekeren dat u geïntereseerd zult zijn, geen flauwekul. Heeft u even tijd om me achter te spreken?"
 1. Oi Oi wat een GM's schandalig

« [Reactie #3] : 6 maanden geleden »
Rodolf schudde de hand van de wachter. 'Ik had al zo'n vermoeden.' De landelf lachte de weerwolf vriendelijk toe.
'Er is toch niet iets met een van mijn kinderen gebeurd?' Wat er met Teleanna gebeurt was wilde hij geen tweede keer meemaken. Hij wist niet of hij zich dan kon inhouden.

'We kunnen praten in mijn kantoor. Volgt u mij maar.' Rodolf opende de deur naar de privé vertrekken en vervolgens een tweede naar zijn kantoortje. 'Neem plaats, kan ik u nog wat te drinken aanbieden?'

Rodolf nam ook plaats op een stoel en keek de wachter vragend aan. Rodolf wilde nu wel heel graag weten wat er aan de hand was.

« [Reactie #4] : 6 maanden geleden »
"Nee, nee, niets zoals..." De weerwolf keek de vader aan met een moeilijk te lezen uitdrukking - ergens tussen verdriet en woede in. Wat Rodolf's dochter was overkomen zou hij zelfs een vampier niet toewensen. Als hij zelf vader was geweest wist hij niet of hij zich zo in had kunnen houden zoals de elf had gedaan. "Je kinderen zijn helemaal veilig, maak je geen zorgen."

Levi volgde Rodolf naar zijn kantoor en sloeg het aangeboden drankje af; hij was hier niet om te theeleuten. Hij hield zijn blik onderzoekend op de elf gericht toen hij begon met praten en probeerde te lezen wat er omging bij de ander.

"Het spijt me om u mee te delen dat dat wat ik wil bespreken helaas wel over het incident met uw dochter gaat. Zoals u weet is dat schoft, Evoy, destijds van school gestuurd." Er was even een rij scherpe tanden te zien, overduidelijk herkenbaar als minachting. Levi had een hoog rechtvaardigheidsgevoel en deze hele situatie zat hem nog steeds niet lekker.

"Vandaag was er echter een leerling die claimt hem gezien te hebben, hij zou tegenwoordig als zakkenroller door Oikilan dwalen. Nu zat dat mijn kapitein niet helemaal lekker. Niemand niet eigenlijk. Ik wil dus vragen of jij nog iets gehoord hebt in je avonden hier, roddels, geruchten, wat ons iets meer zou kunnen vertellen. Het is niet verantwoordelijk om iemand met zijn geschiedenis zomaar los te laten lopen in de straten van Oikilan."

« [Reactie #5] : 5 maanden geleden »
Toch iets met zijn dochter dus. Gelukkig was het niet iets recents.
'Hebben jullie hem vrijgelaten?' Dat had hij wel even willen weten. Hij begon soms echt zijn twijfels te krijgen over Bumetrel. 'Laten jullie vaker zulke types vrij?' Het mocht duidelijk te horen zijn dat de waard dit maar raar vond. Eigenlijk vond hij het niet kunnen. 'Mijn dochter kan nog altijd in gevaar zijn met dat rot jong in de buurt.' Bij Vanas hij zou de school eigenlijk moeten aanklagen.

'Naast dat ik dit niet leuk vindt om te horen, heb ik misschien wel een bruikbare tip voor u. Er schijnt een gilde te zijn voor zakkenrollers. En die komen elke vrijdagmiddag bij elkaar ergens in die ene ongure straat. Je weet wel waar ze vrouwen houden.' Rodolf had het liever niet over die buurt. 'Misschien dat hij daar ergens te vinden is.' Eigenlijk zou hij zelf moeten zoeken. Maar hij kon geen problemen gebruiken met zijn zaak. 'Meer heb ik je niet te vertellen. Je kunt gaan. Maar beloof mij, als je hem vind hou hem dan vast en laat hem nooit meer gaan. Anders kan je baas bezoek van mij verwachten.'

« [Reactie #6] : 5 maanden geleden »
Levi ging niet in op de beschuldigingen van de waard. Het was niet zijn keuze geweest, noch had hij nu de positie om de besluiten van de school te gaan verdedigen. Waarschijnlijk wilde Bumetrel destijds zo snel mogelijk van het ontstane probleem af en van school sturen was daarin de beste optie. Een adellijke nachtelf zomaar van kant maken dacht de schoolleiding tegenwoordig ook wel twee keer over.

"Ik dank u voor de tip, heer Melicroth. Ik zal mijn zoektocht daar vervolgen en u op de hoogte houden van de vorderingen." De weerwolf schoof zijn stoel naar achter en bood de man nog een hand ter afscheid, mits hij die zou aannemen. De cue was duidelijk en Levi wilde de waard niet verder storen in zijn werk.

Niet veel later stond de weerwolf weer buiten de herberg. Hij zag er een beetje mistroostig uit, met zijn kap op tegen de beginnende regen en zijn handen in zijn zakken. Levi deed normaal niet aan mistroostig, maar zaken zoals deze en het vooruitzicht van nog een lange avond ronddwalend door de stad deden hem het wel. Daarnaast was hij de komende tijd waarschijnlijk niet welkom in de Dorstige Draak, ook een bleek vooruitzicht.

Levi schudde die gedachten van zich af als water van zijn vacht in attanna en begon aan zijn weg terug richting Bumetrel.
« Laatst bewerkt op: 5 maanden geleden door Eleonora Vasiles »