Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

HELLUP!!!  (121 keer gelezen)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 2 maanden geleden »
Awan wist precies waar hij Flo op dit moment kon vinden. Met snelkarvaart sprintte Awan van de trappen richting de eerste de beste deur naar buiten. De stallen waren het doelwit waar Awan op af vloog.
"FLO!" riep hij al voordat hij bij de deur gekomen was. De weerwolvin zou wel horen en wilde hem ook wel helpen, dat wist hij zeker.

De hondjes van Flo sprongen enthousiast tegen de jonge weerwolf op toen hij binnen stormde.
"Flo! Flo! Flo!" Awan draaide een rondje om de oudere weerwolf te vinden. Ah daar! "Flo! Flo! Floho! Jij Awan helpen kunnen." Het was geen vraag, het was een statement. Tenminste, het was een statement voor iedereen die wist wat een statement was. Voor Awan was het gewoon een zin en niet meer dan een zin.
"Awan kunnen rood kleurending van meneer de paardenmeneer krijgen en dan Awan kunnen leren vechtlessen. Als Awan eerst Latijns beter leren en jij helpen moet!" Flo zou wel helpen, toch?

« [Reactie #1] : 2 maanden geleden »
En daar ging haar borstel. En haar honden die ze aan het kammen was. Awan was de veroorzaker, ze hoorde het en ze rook het. En het kon ook gewoon niet anders.
'Jongens doe eens rustig en ga eens af.' Het commando had ook makkelijk voor Awan gebruikt kunnen worden.

'Je mag dus Heracor doen van heer Magvatero als je Latijn kan?' Flo raapte de borstel van de honden op en gooide die in een bakje in de buurt. 'Ik wil je wel helpen als jij mij dan ook helpt.' Ze leerde de jongen graag Latijn maar ze had een drukke baan. Dus de jongen moest haar maar helpen als ze hem Latijn lessen gaf. 'Vind je dat een eerlijke deal? Ik leer je Latijn en jij helpt mij met deze monsters te kammen. En andere klusjes.'

« [Reactie #2] : 2 maanden geleden »
Natuurlijk was Awan de veroorzaker! Awan deed niets anders dan ruimtes binnenstormen en veel te veel chaos creëren, daar was hij nu eenmaal goed in. De honden werden met open armen ontvangen en het duurde dan ook niet lang voordat de jonge weerwolf op de grond en werd gebruikt als klimtoestel.
"Jep! Ikke mogen doen Hercoor van meneer de paardenmeneer als Awan Latijns kunnen. En jij helpen moet!" Awan kon zich niet zo goed herinneren wat het schoolhoofd nog meer gezegd had, maar dit was wel duidelijk het belangrijkste.

Er werden een stel honden van zijn schoot geduwd en Awan stond op.
"Natuurlijk willen Awan helpen," zei de jongen vrolijk en met die woorden werd er een borstel gepakt. Een hond werd bij zijn halsband gegrepen en op Awans schoot gezet.
"Ik monsters kammen en dan jij latijns leren!" De weerwolf begon met borstelen terwijl hij verwachtingsvol naar Flo keek. In het hoofd van de weerwolf bestond er geen straks of later, hij was haar nu aan het helpen dus ging ze hem nu Latijn leren.

« [Reactie #3] : 2 maanden geleden »
Naast Latijn zou de jongen ook wat lessen etiquette kunnen gebruiken. 'Goed dan we beginnen met paardenmeneer.' Flo pakte een kam uit de bak en begon aan een iets langharige hond.
'Wat jij paardenmeneer noemt is eigenlijk een centaur. En heer Magvatero is een centaur. Dus je zou hem nog het beste heer centaur kunnen noemen. Als je zijn naam niet kan onthouden.' Kon best nog een klus zijn al die namen.

'En het is raar als je over jezelf praat. In plaats van je naam zeg je ik. Dus niet Awan mag Heracor doen. Maar Ik mag Heracor doen.' Mocht de jongen het niet helemaal snappen dan zou ze het herhalen in hun eigen taal.
En zo verbeterde Flo nog wat van zijn zinnen.

'Wat ook nog belangrijk is Awan. Jouw vragen. Als je een vraag stelt aan iemand doe je het niet zo. Flo jij moet mij helpen. Want eigenlijk geef je dan een bevel.' En vele zouden dat niet accepteren van Awan.
Als je wilt dat iemand je helpt stel je je vraag zo. Flo, wil jij mij helpen? Zo hebben myrofas nog de keus om te kiezen. Die ontneem jij ze namelijk en dat is niet aardig.'

« [Reactie #4] : 2 maanden geleden »
Awan luisterde naar Flo, tenminste hij deed heel erg zijn best om naar Flo te luisteren. Hij vond het maar vreemd dat alles hier speciale woorden moest hebben. Waarom moest een paardenmeneer nou perse een centaur heten, paardenmeneer was toch véél duidelijker? Tja, meneer Magvadeo zou het wel bedacht hebben.

De hond op Awans schoot vond het maar veel te leuk dat Awan er was en wilde stiekem helemaal niet geborsteld worden. Awan moest dan ook moeite doen om hem stil te houden, iets wat niet bevorderlijk was voor de les die Flo probeerde te geven. Halverwege haar stukje over geen ik zeggen, was de jonge weerwolf haar helemaal kwijt. Volledig gefocust op de hond in zijn schoot, bleef Awan rustig door borstelen.
"Hmm?" hoofd schuin en vragend keek hij naar Flo toen ze al even klaar was met praten. "Oow! Jij Aw-ik helpen willen leren Latijns?" Ja dat was wat hij aan Flo kwam vragen voordat hij haar ging helpen met het borstelen van de honden, nu wist hij het weer.

« [Reactie #5] : 2 maanden geleden »
Waar was ze aan begonnen? Hoe zou ze de volledige aandacht van Awan kunnen behouden. Niet, dat was waarschijnlijk het antwoord. 'Misschien kan je Klip even duidelijk maken dat hij rustig moet zitten. En dat helpt als je zelf ook rustig word.' Misschien was het teveel gevraagd, maar ze kon het proberen.

'Ik zou inderdaaad kunnen zeggen. Ik wil je helpen Latijns te leren.'  Flo keek op toen de oude sufferd Bolo aankwam. Ook trok ze haar neus op. 'Ouwe jongen waar heb jij in gelegen? Nou Awan we moeten onze les verplaatsen naar het water. Ik kan zijn stank niet verdragen.' Flo pakte de hond bij zijn vel en nam hem mee naar het water. 'Hoe zou jij het zeggen Awan als je een hond gaat wassen?'

« [Reactie #6] : 2 maanden geleden »
Voor de zoveelste keer greep Awan de hond stevig vast en zette hem weer op zijn schoot om verder te borstelen. Hmm, misschien moest hij proberen wat Flo zei.
"Klip!" zei de jonge weerwolf streng en de hond leek erop te reageren. Vragend werd de jonge weerwolf aangekeken.
"Stil! Zit! Blijf!" Het hondje leek er gelukkig iets van te begrijpen en Awan kon rustig verder borstelen.

Het borstelen werd onderbroken toen er een sterke geur Awans neus binnenkwam. Klip sprong makkelijk van zijn schoot af toen de jongen afgeleid was.
"Pfoeh," zei Awan naarmate Bolo dichterbij kwam. Ja het was inderdaad wel nodig om hem te gaan wassen. Met de borstel in een hand en een gevangen Klip in de andere liep Awan achter Flo aan richting het water. Op een duidelijk afstandje ging hij weer zitten en verder met het  borstelen van Klip.

Zo dicht bij het water zijn, maakte Awan ongemakkelijk. Klip werd goed vastgepakt in de hoop dat hij niet het water in sprong.
"Awan gaan wassen hond," zei hij duidelijk minder enthousiast.

« [Reactie #7] : 2 maanden geleden »
'Nee dat is niet goed.' Ze had net toch het ik gedeelte uitgelegd? Het viel de vrouwelijke weerwolf wel op dat de jongen rustiger was. En dat was wel even prettig, hopelijk nam hij de nieuwe lessen nu ook beter op.

'Ik ga een hond wassen. Dat is de juiste zin.' Flo zette Bolo in het water en probeerde het grove vuil te verwijderen. Bolo vond het alleen veel te leuk in het water en begon te spetteren.
'Bolo!' De schreeuw kwam met een lichte dreigende grom waar de oudere hond van schrok. En Flo, die zat onder het vieze water. Bah.

'Het word een korte les Awan. Ik ga hierna ook maar in bad.' Eerst moest ze Bolo nog schoon krijgen. 'Hoe zou je mij nu omschrijven Awan? In je beste Latijns.'

« [Reactie #8] : 2 maanden geleden »
Van een afstandje keek Awan naar de hond. Die leek het wel naar zijn zin te hebben in het water. Een kleine glimlach verscheen op Awans gezicht toen Flo ook onder het water zat. Zelf bleef hij echter uit de buurt van het natte spul. Klip werd nog iets steviger vast gepakt toen de jonge hond het gespetter van Bolo zag. Mooi niet dat dat beest er vandoor ging. Normaal had Awan er niet zoveel problemen mee om achter een hond aan te zitten, maar vandaag ging dat niet gebeuren.

Awan knikte afwezig toen Flo dingen zei. Hij had niet zoveel zin meer in de les en wilde het liefst terug naar zijn eigen werk.
"Flo is vies en nat," zei hij rustig, nadat hij even nagedacht had. "Is Klip klaar? Mag Aw-ik weg?"