Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Mentorgesprek  (75 keer gelezen)

Speeldatum: 22 november 1308 (Einde herfst)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 4 maanden geleden »
"Druk hier," bromde Ajith toen hij bij het openen van de deur bijna over een dwerg struikelde. Het joch had net kennisgemaakt met zijn mentor. Hij knikte het nieuwbakken groentje even toe en sloot de deur toen achter hem.

"Goed jaar voor Merifel," merkte hij op. Het aantal dossiers onder de 3 cm dik was flink gegroeid. "Is het wat?". Merifel was een afdeling die doorgaans niet de gemiddelde myrofas aantrok. Als docent zag hij zijn leerlingen graag excelleren, maar buiten het lokaal zag hij ze zelden. Zeker de jongerejaars niet. En hij had nu überhaupt al een tijd geen les meer gegeven.

Hij pakte een krukje bij het bureau van zijn vrouw en ging zitten. "Ik zou weer les kunnen gaan geven," zei hij. "M&M is geen beroerd stel schoolhoofden... ik denk dat ze het niet meteen zouden verwerpen. Misschien iets zonder magie."

Waarom hij dit tegen Mocha zei? Puur informatief bedoeld. Het was toch wat anders dan studeren, iets anders dan opgesloten zijn op de ziekenzaal ook.
Echtgenoot van Tetachan Mocha

« [Reactie #1] : 3 maanden geleden »
"Erg druk." Beaamde Mocha. "Met zoveel eerstejaars heb ik straks geen tijd om de ouderejaars in de gaten te houden. Misschien laat ik ze maar samenwerken. Dan kunnen ze elkaar zoethouden."

Ze keek hem aan, luisterde, dacht, knikte. "Dat lijkt me een goed idee. Wat voor iets? Een vak van de andere afdelingen?" Ze grinnikte. "Een betere docent periousia kunnen ze nergens vinden. Misschien moet ik maar met je mee solliciteren."

Mocha zuchtte. "Dit jaar zijn er de vreemdste nieuwe leerlingen. Strebers. Dwergen. Leerlingen zonder een greintje magische begaafdheid. Ik weet niet of ik dat recht kan trekken in zes jaar. Ik heb er nota bene één aan Eleonora gegeven, om hem te corrumperen. Wat moet ik met socophonies? En heracori." Ze knikte naar de deur die achter de dwerg was dichtgevallen. "Geen spatje magie. Ik heb het nog nooit zo erg meegemaakt."

Ze haalde haar schouders op. "Soms vraag ik me af hoe verstandig het was om hier te komen werken. Maar dan heb je van die zesdejaars die toch nog iets blijken te kunnen... Zie je er echt naar uit om weer les te geven?"
No mercy for the wicked.