Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
0
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Kennis in de praktijk brengen  (674 keer gelezen)

Speeldatum: 20 oktober 1304

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 1 jaar geleden »
Het was ongeveer anderhalve week geleden dat het Lynna duidelijk werd gemaakt wie de touwtjes in handen had in Oikilan. Anderhalve week lang had ze aan niks anders meer kunnen denken. Elk moment dat ze vrij was, had ze in de bibliotheek besteed. Met als gevolg dat ze de belangrijkste zaken van de IRMM net als de geschiedenis van Jotar Elichaïm uit haar hoofd kende. Haar huiswerk was op de tweede plaats gekomen en ze liep een beetje achter, maar dat was nu niet belangrijk. Lynna had nu dringendere zaken te bespreken met een wel bekende nachtelf.

In een oud, afgedankt, maar duidelijk groen uniform rende het meisje over het grasveld. Het was net lunch geweest en ze had nog even pauze tot haar volgende lesuur begon. Als eerste rende het meisje richting de poort. Voor zover ze wist was dat de makkelijkste plek om Elik te zoeken. Eenmaal bij de poort kwam Lynna er al snel achter dat Elik daar helemaal niet was. Gelukkig wist een van de wachters haar te vertellen waar ze Elik wel kon vinden. En zo leidde haar zoektocht Lynna naar de wachtgebouwen. Snel klopte ze nog even op de deur voordat ze naar binnen ging.
"Meneer Elik!" zei ze, mogelijk iets té enthousiast voordat ze rond gekeken had of ze hem ergens kon zien.

« [Reactie #1] : 1 jaar geleden »
Donders![1], klonk het ergens halverwege de 'grote zaal' waar de wachters zich voorbereidden op hun wacht. Er was ook een bar en een kleine kookplaats voor na de wacht. Een jonge nachtelf keek fronsend naar het tafelblad en draaide zich toen om.
"Lynna," zei hij bij wijze van groet. Het klonk wat verbaasd. "Geen lessen?" Vroeg hij. "Wat kan ik voor je doen?"

Een paar wachters verderop legden geïnteresseerd een kaartje terwijl ze meeluisterden. Een landelf fluisterde lachend iets over "... is uitgeschoten, de sukkel. Er zit ... in de tafel."
 1. Donders!
« Laatst bewerkt op: 1 jaar geleden door Elik Pillao »

« [Reactie #2] : 1 jaar geleden »
Ah daar was meneer Elik al!
"Hallo meneer Elik," zei ze nogmaals toen ze bij de wachter was, "nee we hebben pauze. Voor huiswerk enzo, weet u wel. Maar had u het al gehoord? Die van blauw hadden het idee om bessen uit de tuinen te plukken en toen hadden ze aan oudere jaars van merifel gevraagd of ze sneeuw konden krijgen en toen koelde de bessen af en bevroren ze en ze waren echt heerlijk verfrissend!"

Lynna keek op naar de lange elf.
"Maar dat kwam ik niet doen. Nou we hadden dus zo'n gastles ding laatst van de IRMM en daar vertelde ze over Jotar en de IRMM en Jotar is gewoon vet sterk en magisch en goed enzo en hij is een gorgo net als ik! En toen heb ik in de bieb gezocht naar alle boeken over de IRMM en Jotar heeft allemaal bekende strafzaken gedaan en ik heb heel veel over hem gelezen en opgezocht en ik wil net zo goed worden als Jotar! Maar ik kan niet allebei heracor en merifel doen dus wil je me helpen?" Lynna ratelde het hele verhaal aan één stuk door op en keek de wachter vervolgens aan met een grote glimlach.

« [Reactie #3] : 1 jaar geleden »
Eliks oren tuitten. Lynna gooide een waterval aan informatie over hem heen en hij zat met zijn hoofd nog bij de priem die hij zojuist in de tafel had geramd.

"Huh, wat? Jotar?" De nachtelf richtte zich maar op het stuk waar hij iets van begreep. "Jotar Elichaïm? Dat is het hoofd van de fulaki, ja. Hij heeft een boel myrofas gepakt." Waaronder Tetachan Mocha, zijn leermeesteres. Elik was als nachtelf bepaald geen fan van de IRMM en al helemaal niet van Jotar Elichaïm. Het was hem dan ook een raadsel waarom dit meisje naar hem toekwam.

"Je wilt een fulaki worden? En ik moet je daarbij helpen?" De nachtelf zuchtte. "Ik weet niet of ik dat wel kan, Lynna. Ik weet er niet zoveel van, maar volgens mij kun je met elk Ypsilondiploma naar de Fulaki-opleiding." Elik glimlachte naar het meisje. "Ik zou eerst maar zorgen dat je je Merifeldiploma haalt." Met een beetje mazzel was het kind tegen die tijd vergeten dat ze fulaki wilde worden. Elik had er een hard hoofd in dat Lynna fulaki-materiaal was.

« [Reactie #4] : 1 jaar geleden »
Lynna knikte instemmend, natuurlijk ging het over Jotar en er waren echt geen andere gorgo's die Jotar heette dus het was absoluut Jotar Elichaïm. Er werd meer instemmend geknikt naarmate Elik verder ging met z'n verhaal. Ja ze had net gezegd dat ze fulaki wilde worden, waar zat die nachtelf met zijn hoofd. En ja Elik moest daarbij helpen, had hij wel geluisterd? Och hij snapte het nu tenminste.

"Natuurlijk kun je helpen. Wie zou me anders moeten helpen?" Lynna keek even langs Elik de wachtruimte in en schudde haar hoofd. Nee ze zag niemand die capabel was om dit te kunnen.
"Maar m'n Merifeldiploma haal ik wel, magie is makkelijk, maar dat duurt nog vijf en een half jaar." Hmm misschien moest ze eens uitrekenen hoeveel dagen dat waren en hoeveel dagen ze daarvan vrij had.
"Ik wil zeg maar ook net zo sterk worden als Jotar, maar ik heb niet zo vaak wapenkunde en geen andere Heracorvakken dus wil je me daarmee helpen? Dan wordt ik eerst net zo sterk als jij en daarna nog sterker dan Jotar! Wist je dat vrouwelijke gorgo's vaak sterker zijn dan mannen?" Lynna wist dat wel, dat betekende namelijk dat ze sterker zou kunnen worden als Jotar!

« [Reactie #5] : 1 jaar geleden »
Elik wist behoorlijk weinig van gorgonen. Het waren geen wezens waar hij een natuurlijk gevoel van sympathie of antipathie tegen had en dus negeerde hij ze doorgaans maar een beetje. Dat vrouwen van het ras sterker waren dan mannen, kwam hem niet helemaal onbekend voor, het maakte in elk geval dat hij Lynna's kansen iets hoger inschatte dan 'nihil'.

Hij had zomaar het idee dat haar doorverwijzen naar voogd of mentor weinig zin zou hebben, maar hij zag zichzelf ook nog niet helemaal als haar leermeester. Ze had wapenkunde en gymnastiek, wat moest hij haar dan leren? Bovendien zat hij zelf al tot over zijn oren in het werk.

Elik schudde zijn hoofd. "Ik snap dat je naar mij toekomt, maar ik kan je niet helpen. Ik weet niets van de IRMM en wat je als fulaki allemaal leert. En ik heb mijn eigen werk te doen. Al zou ik het willen, ik kan nu niet een jonge gorgo helpen met bijles. Dan krijg ik ruzie met kapitein Tsur of vrouwe Mocha. Waarom ga je niet naar vrouwe Mocha of heer Mairtín? Die weten meer over Fulaki dan wie ook. Of vrouwe Magvatero, als je dat durft." Die was misschien iets meer benaderbaar nu ze bij de wacht werkte in plaats van in de witte toren.
« Laatst bewerkt op: 1 jaar geleden door Elik Pillao »

« [Reactie #6] : 1 jaar geleden »
Ow. Maar dat betekende dat Elik haar niet ging helpen? Hoe kon hij nu haar favoriete nachtelf zijn als hij haar niet wilde helpen? Even keek Lynna verontwaardigd naar de wachter. Het duurde een paar seconde voordat de verontwaardig omgezet werd in moed.
"Natuurlijk durf ik naar vrouwe Magvatero! Ze is echt niet eng hoor, ik heb haar al lang een keer gesproken! Ik durf alles! Ik ben een echte Merifeller!" zei Lynna koppig tegen de nachtelf. Hoe durfde hij te beweren dat ze dat niet zou durven?

Lynna dacht even na. Eerst langs Mocha en Mairtín en daarna naar Magvatero, vrouwe Magvatero dan, ja dat was een goede volgorde. Ze gebaarde Elik dat hij moest bukken.
"Popje is nog steeds blij met je mantel," fluisterde ze zo zacht mogelijk in zijn oor. Ze stond weer op en liep alvast een stukje van hem vandaan
"Dag meneer Elik," zei ze terwijl ze hem gedag zwaaide. "Toch bedankt!" Ze trok een sprintje terug naar het kasteel. Ohja, niet rennen door de gang. Ze snelwandelde naar het kantoor van haar mentor en klopte aan. Afwachtend tot Mocha of Mairtín open zou doen. Niet veel later stond ze dan binnen.
"Hallo vrouwe Mocha," sprak ze zacht tot ze "Denkt u dat ik net zo sterk kan worden als Jotar?"
« Laatst bewerkt op: 1 jaar geleden door Lynna Seros »

« [Reactie #7] : 1 jaar geleden »
Ach, daar was Lynna. Het meest warhoofdige meisje van merifel. Ze was bijna zo erg als Ajiths dochter. Mocha keek op en knikte. "Jawel. Waarom niet?"

Jotar Elichaïm was een verschrikking, een demon en een lastpak tegelijk. Een soort kruising van hoog en laag slecht - en toch was hij officieel goed. Ze dacht liever niet teveel aan hem. Als je eenmaal aan de verkeerde kant van het spectrum goed/slecht beland was had je een andere kijk op de dingen, inclusief de gruwelijke effecten daarvan. Zoals littekens.

"En wat wil je met kracht?" De stukjes ganzenveer belandden in het opvangbakje en de bellenteller telde tweeëntwintig. Nog vijftien tellen voor de veer moest worden toegevoegd.
No mercy for the wicked.

« [Reactie #8] : 1 jaar geleden »
"Nou, vroeger zeiden ze altijd dat ik niet sterk zou kunnen worden en dat ik alleen maar mooi mocht zijn en mocht beeldhouwden want dat hoorde zo." Eigenlijk was het een best wel goede reden waarom ze er aan twijfelde.
"Oh en omdat er geen meisjes zijn die bij de wacht willen, die doen altijd alleen maar van die klerk baantjes, maar die zijn zo super saai enzo," voegde ze er nog aan toe.

Er werd even gefascineerd naar de ganzenveer gekeken, maar die was al snel oninteressant en het gesprek ging verder.
"Nou, u kent Jotar, meneer Elichaïm vast wel en hij is echt super sterk en goed enzo en een gorgo en dus automatisch geweldig, want ja hij is toch wel echt duidelijk beter dan Sadirs, oh sorry meneer Tsur en ik leer nu heel goed magie, maar je moet ook sterk zijn en in goede conditie enzo anders wordt je nooit zo goed met magie en dan wordt je nooit zo machtig en sterk en intimiderend." Wacht? Waar wilde ze ook alweer heen met het verhaal, al met al was het even tijd om bewonderend te kijken voor ze weer verder ging.

"Ohja, en ik vroeg dus aan El-meneer Pillao om me te helpen om super sterk en goed te worden, maar hij zei dat hij geen tijd had en dat ik het maar aan u moest vragen, of ik moest iets aan mevrouw Magvatero vragen maar eigenlijk weet ik ook niet meer precies wat." Vol verwachting werd er naar haar mentor gekeken voor een antwoord.

« [Reactie #9] : 1 jaar geleden »
Mocha luisterde en telde ondertussen verder. De bellenteller ging gestaag door, en het werkje was secuur. Precies bij de zevenendertigste bel voegde ze de ganzenveer toe via de trechter, waarna er helemaal niets gebeurde. En dat was exact hoe het hoorde te gaan. Ze nam een spriet peterselie en sneed die aan flarden.

"Kortom, je wilt bij de wacht." Concludeerde ze, en telde de bellen. Drie, vier, vijf, zes - "want je wilt geen klerk worden." Ze haalde haar schouders op. "Dat kan, natuurlijk kan dat. Het grootste probleem is niet je kracht maar je geest denk ik. En waarom doe je dan niet liever Heracor?" - twaalf, dertien, veertien - "Magie is handig, maar niet absoluut noodzakelijk bij de wacht."
No mercy for the wicked.

« [Reactie #10] : 1 jaar geleden »
"Bij de wacht?" vroeg Lynna verbijsterd. Nee natuurlijk wilde ze niet bij de wacht, was haar verhaal zo onduidelijk.
"Nee, ik wil niet bij de wacht. Nee ik wil fulaki worden en als het kan ook nog aan de leiding, maar dan moet ik dus eerst net zo goed en sterk als Jo-meneer Elichaïm worden, maar dat is best wel moeilijk. Maar ik doe al Merifel en wapenkunde erbij als keuzevak van Heracor en Merifel is heel erg interessant en veel leuker dan Heracor, maar met alleen wapenkunde en gym kan ik toch nooit zo snel goed genoeg worden."

Even werd er te neergeslagen gekeken naar de handelingen die haar mentor uitvoerden.
"Maar ik kan helemaal niet Ypsilon gaan doen en daarna bij de IRMM te gaan. Daar heb je geld voor nodig en mevrouw Magvatero had beloofd mijn vader te vinden, maar dat is nog niet gelukt en gaat ook niet lukken dus dan ga ik nooit geld hebben. Ik kan u beter door laten gaan met waar u mee bezig bent, sorry dat ik uw tijd heb gebruikt. Bedankt." Met die woorden wilde de gorgo het kantoor weer uit lopen, tenzij ze tegengehouden werd.