Welkom, reiziger. [Log in] of [registreer je]. [Activerings-mail niet ontvangen?]

home
contact
chat
2
1
1
Stuur bladwijzer

Iemand op de hoogte brengen van dit topic? Iemand vragen om hier een bijdrage te plaatsen? Stuur een bladwijzer!

Het is een fauntje!  (76 keer gelezen)

Speeldatum: 24 november 1308 (Einde herfst)

0 leden en 1 reiziger bekijken dit verhaal.

« [] : 2 maanden geleden »
Het was weer zo eenzame dag. Haar leerlingen leken zich prima te redden zonder haar. Ze kon ze nergens mee helpen. Ze kon ze zelfs niet straffen want ze waren Phonnies.

Moederloos liep ze de gang in waar haar kantoor zat. Totdat ze de twee leerlingen ontdekte. Twee kleine fauntjes! Haar hart maakte een sprongetje. Ze wist dat ze binnenkort een faun als leerling zou krijgen. Maar ze was even vergeten hoe schattig die konden zijn.
Toen ze dichterbij kwam zag ze dat er eentje in paniek was. Evina schoot meteen in moeder modus en ging op Lyam af.

'Hey jongens wat is er aan de hand? Weten jullie niet welke deur jullie moeten hebben?'
'Ohw jawel hoor mevrouw, maar mijn broertje Lyam vind het een beetje spannend denk ik?' De oudere faun wist eigenlijk niet wat hij nou met zijn broertje aan moest, zo eng was het toch niet?
'Ohw maar Lyam jou verwachte ik al.' Sprak de mentor vriendelijk. 'Ik ben de mentor van Socophon, kom maar mee ik heb vruchtensap en koekjes staan. Je hebt vast dorst na je lange reis.' Evina stak nog net niet haar hand uit om de jongen te begeleiden naar haar domein.

'Ze lijkt mij erg aardig Lyam. We spreken wel af dat we op de gang op elkaar wachten goed?'

« [Reactie #1] : 1 maand geleden »
Lyam wilde met zijn broer mee naar binnen. Maar in de tijd dat hij met zijn broer aan het discussiëren was, kwam er iemand aanlopen. Ze kwam poolshoogte nemen.

Maar zijn broer Loukas zei tegen haar, hij vind het wel spannend. Lyam dacht: Waarom zegt hij dat, hij had me ook mee naar binnen kunnen nemen.

Ze bood hem vruchtensap en koekjes aan en daar kon hij toch geen nee tegen zeggen, na zo lange reis naar Bumetrel. ' Mevrouw mag ik vraag wat uw naam is?' Lyam liep maar met haar mee, kon hij meteen vragen hoe hier precies alles gaat.

Achteraf riep zijn broer Loukas nog na, waarop Lyam antwoordde: ' Is goed, dat zal ik erg fijn vinden!'

« [Reactie #2] : 1 maand geleden »
Evina zag nog hoe de oudere faun aanklopte bij haar collega voordat ze de deur van haar ruimte sloot.
'Neem plaats Lyam.' De mentor gebaarde naar een krukje voor haar bureau. In de tussentijd schonk Evina twee bekers vruchtensap in en zetten een schaal koekjes neer op haar bureau.
Daarna nam ze zelf ook plaats en viste ze een dossier met Lyam zijn naam erop uit een la.

'Mijn volledige naam is Evina Meradon. Maar leerlingen noemen mij mevrouw Meradon.' Want zo hoorde dat nu eenmaal. 'Ik kan je al wel zeggen dat je de leukste afdeling hebt gekozen. Maar ik ben wel benieuwd waarom je voor Socophon hebt gekozen.' De mentor had graag wat achtergrond informatie over haar leerlingen. 'En weet je ook al welk keuzevak je wilt volgen?'